Hélia-D esettanulmány

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fundamentális elemzés
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
A cégértékelési módszerek elméleti háttere és gyakorlati alkalmazása
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.
7.Szeminárium – Pénzügyi elemzés Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Cash flow-kimutatás esettanulmány
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
8. hét: Rövid táv IS-görbe
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Benchmarking.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Beruházás-kontrolling
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Kaizen költségszámítás
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Operációkutatás eredete
Fundamentális elemzés
Venni vagy eladni? Részvénybefektetések az intézményi befektető szemével Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt.
Corvinus Egyetem 1 Az önerős vállalati fejlesztő tevékenység és a vállalat köré szerveződő hálózatok tevékenységének összehangolása MTA Vezetés- és Szervezéstudományi.
A partneri kapcsolatok értékelése hálózati együttműködés esetén
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
5.Szeminárium – Cash-flow Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
9.Szeminárium – Tőkeköltség Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Pénzügyi mutatószámok!
Controlling a gyakorlatban
Vizsga feladatok (Minta)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
IV. Terjeszkedés.
IV. Terjeszkedés 2..
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
9. tétel.
Célpiaci marketing.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Kaizen költségszámítás
Előadás másolata:

Hélia-D esettanulmány 8.Szeminárium – 11.04. Hélia-D esettanulmány Szemináriumvezető: Czakó Ágnes Sinka Csaba Vermes Ákos

A feladatok 1.) Milyen nehézségekbe ütközhetünk a Hélia-D-hez hasonló vállalatok felkutatásakor? Mely vállalatokat használná az összehasonlító értékelés során? 2.) A kiválasztott vállalatok tulajdonságait figyelembe véve milyen korrekciókat alkalmazna a Hélia-D értékének meghatározásakor és miért?

A szorzószámos értékelés menete (0. A vállalat megismerése) 1. Szektor, iparág(ak) MINÉL PONTOSABB definiálása 2. A hasonló vállalatok felkutatása 3. Az iparág sajátosságainak megfelelő mutatószám(ok) kiválasztása 4. A szükséges adatok összegyűjtése 5. Korrekciók, módszertani kérdések 6. Értékelés 7. Reality check

1.Feladat – Az iparág sajátosságai A kozmetikai piac szereplői multinacionális vállalatok, ezért nehézséget jelent olyan vállalatot találni, amely csak Magyarországon értékesít hasonló termékeket. A multinacionális vállalatok szélesebb portfolióval rendelkeznek, ezért csak egyes üzletágaikat kellene megvizsgálni, amiről viszont nehezebb információt szerezni.

A kozmetikai ipar igen sokféle terméket foglal magában, további szegmentálása szükséges FMCG Kozmetikai ipar Bőrápolás Hajápolás „Tisztálkodás” Dekor- kozmetikum Parfümök Testáplás Arcápolás Kézápolás Sampon Zselé Hajfesték Tusfürdő Szappan Dezodor Alapozó Rúzs Sminktermékek Forrás: Sliders prezi, OEV, 2008.március

Értékteremtés folyamata A kozmetikai ipar cégei különböző mértékben integrálják az értékláncot Értékteremtés folyamata Termékfejlesztés (Ötlet) K+F Termelés, csomagolás Promóció Disztribúció Vevőszolgálat Forrás: Sliders prezi, OEV, 2008.március

1.Feladat – Az iparág vállalatai Hasonló növekedési potenciálú vállalat megtalálása nehézség – a Hélia-D-nél nagyobb, érett multinacionális vállalatok vannak a piacon Inkább érett vállalatokra jó a szorzószámos módszer Nem feltétlenül van hozzáférhető információ, ha a hasonlónak vélt vállalat nem tőzsdén jegyzett. A fellelt információkkal kapcsolatban sem egyértelmű, hogy az adott mutatókat hogyan számolták, azaz az adatok minősége kétséges.

1.Feladat – Peer group-nehézségek Mindenképpen kompromisszumot kell kötni az összehasonlító vállalatok kiválasztásánál, mert az összes szempont figyelembevételével gyakorlatilag nem találnánk hasonló vállalatot Hasonló tevékenységet, hasonló termékkört vehetjük alapul a kiválasztásnál, ahol szintén inkább a márkának, imázsnak van értéke. Tőzsdén jegyzett vállalatokról több az elérhető adat.

Nivea Garnier L’Oreal Hélia-D 21% 18% 13% 10% A Hélia-D egy kis szereplő a piacon, míg a versenytársak globális vállalatok egy koncentrált iparágban, ezért növekedési lehetőségei behatároltak Versenytárs elemzés Teljes arcáplási piac: 6,3 mrd Ft Nivea Garnier L’Oreal Hélia-D Arc ápolás tisztítás Test ápolás tisztítás feszesítés Dekor szem száj arc Férfi arc test dekor Árbevétel részesedés 21% 18% 13% 10%

Versenytársakhoz viszonyítás Az ár befolyásolja az észlelt minőséget Az ár csökkentése nem ésszerű a fogyasztói percepciókra való hatás miatt, nagymértékű növelése viszont a versenytársak miatt nem lehetséges. Árpolitika Fontos szempontok Tudományos Klasszikus, elegáns Sportos, fiatalos Garnier Nivea L’Oreal Paris Lancome Biotherm Vichy Avon, Oriflame Hélia-D Saját márkás termékek 3000 2000 1000 4000 5000 Versenytársakhoz viszonyítás Az ár befolyásolja az észlelt minőséget Az azonos értékesítési csatornán érvénysül a verseny Az árcsökkentés rombolja a márkaértéket Árnövelés radikális nem lehet értéknöveléssel párhuzamosan 10%

1.Feladat – Összehasonlítható cégek Kozmetikai cégek: L’oréal: tőzsdei, nem feltétlen L’oréal Magyarország Nivea: nem tőzsdei, de sok közös termék, pozicionálás hasonló Avon: tőzsdei, értékesítési gyakorlata jelentősen eltérő Oriflame: tőzsdei, értékesítési gyakorlata jelentősen eltérő FMCG Unilever: tőzsdei, nincs közös pontja a Hélia-D termékpalettájával, de működés szempontjából érdekes lehet bevonni az értékelésbe Procter&Gamble: lsd Unilever Henkel: kozmetikai divíziót érdemes figyelembe venni.

1.Feladat – Használható szorzók SZORZÓSZÁMOK P-re irányuló EV-re irányuló Eredmény P/S, P/E EV/S, EV/EBITDA CF - Mérleg Naturáliák

1.Feladat – Iparági szorzók Aggregált iparági szorzók (www.damodaran.com) Előny Nagy elemszámok Nem kell az extrémekkel foglalkozni (medián, áltag stb..) Több iparág is figyelembe vehető eltérő súllyal Hátrány Adatok forrása nem ellenőrizhető Iparági meghatározások nem egzaktak Nagyon eltérő vállalatok egy kalap alá vétele  torzítás

1.Feladat – Iparági szorzók: PE Forrás: Damodaran Online

1.Feladat – Iparági szorzók: P/S Forrás: Damodaran Online

1.Feladat –Szorzók: EV/EBITDA Forrás: Damodaran Online

2.Feladat – Korrekciók Országkockázat miatt Miért?- Amikor kiválasztottuk az összehasonlító vállalatokat, akkor eltekintetünk attól, hogy nem csak a piac, de akár a termelés helye is lehet más (munkabérek, adók, infláció), ezt utólag próbáljuk meg korrigálni. Nyugat-európai versenytársainál kockázatosabb környezetben értékesít, illetve tevékenysége egy országra korlátozódik. (Elméletileg a két országkockázat különbözetével kellene korrigálni.) Csökkenti a vállalat értékét.

2.Feladat – Országkockázat Lehetséges módszerek S&P, Moody’s hitelminősítési kategóriák Aggregált mutatószámok összevetése Forrás: Damodaran Online

2.Feladat – Korrekciók Méretkockázat miatt Miért? – jelentősen kisebb az összehasonlító vállalatoknál, ez kockázatosabb működést eredményez, azaz csökkenti a vállalat értékét.

2.Feladat – Korrekciók Likviditási diszkont Miért? – tőzsdén nem jegyzett, ami nehezebbé teszi a vállalat esetleges értékesítését, ez pedig szintén csökkenheti az értéket. A stabil, kiegyensúlyozott cash flow hiánya szinten nehezebbé teheti a vállalat eladását, növelve a likviditási diszkont értékét. Kontrollprémium Miért? - aktuális árfolyamnál többet ér a társaság irányításának megszerzése, ez értékesebbé teszi a vállalatot.