Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
A klaszterek jogállása, jogi szabályozása Magyarországon
MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
Joint Venture Szövetség rendezvény, Budapest, február 3. Sárai József Gazdasági Versenyhivatal A magyar EU csatlakozást érintő közösségi versenyjogi.
Versenyjogi megfelelés
Joint Venture Szövetség rendezvény: „EU versenyjog – tilalomfák és lehetőségek” Pécs, április 12. Sárai József Gazdasági Versenyhivatal A közösségi.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Etikai Kódex.
 2001/95/EK (általános termékbiztonságról szóló) irányelv 12.cikke hozta létre a RAPEX-et  Az irányelv 11. cikke tartalmazta az értesítési eljárásra.
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Járműkereskedelem és a gazdasági versenyképesség erősödése
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
8. cikkely: A személyes adatok védelme AZ EURÓPAI UNIÓ ALAPVETŐ JOGOK CHARTÁJÁBÓL (2000/C 364/01) ©2010 Alpár Gergely.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
A magánjogi jogérvényesítés
Értékesítési csatornák
Biztosításgazdaságtan 9. téma
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Webshopok nemzetközi ügyleteinek adótervezése Mihály Péter
1 A Ki biztosítja a torzításmentes versenyt? A tagállami intézmények és az Európai Bizottság közötti feladatmegosztás Inotai G. András Európai Bizottság,
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
A marketing piac tartalma
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
8. Az eladásösztönzés.
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
1 / 14 MAVESZ, június 7. Intermedier – nem izolált, izolált, szállított definíciója; Az intermedierekre vonatkozó speciális követelmények Sógor András.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
A klaszterek jogi szabályozottsága
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
1169/2011/EU jelölési rendelet
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
2. Előadás Kötelmi jog - szerződés
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
A versenytörvény módosítása
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Külkereskedelem és EU jog Dr. Marosi Zoltán Rein és Társai Freshfields Bruckhaus Deringer Iroda október 18.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
Európai Uniós ismeretek A négy alapszabadság. Alapvető jogok az Európai Közösségben – a 4 alapszabadság EGK – cél: a tagállamok közös piacának kiépítése.
Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Exportellenőrzési Osztály Nemzetközi szankciókban elrendelt külkereskedelmi korlátozásokról November 5.
az Akasztói Szikiponty
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Gyakorlati útmutató kis- és középvállalkozásoknak az EK versenyjogról
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Partnerség és együttműködés
Készítette: Dr. Domonkos Endre (PhD)
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
A statisztikai adatvédelem szabályozása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional service organizations, reference to a “partner” means a person who is a partner, or equivalent, in such a law firm. Similarly, reference to an “office” means an office of any such law firm. Az EU új vertikális csoportmentességi rendelete dr. Kaibinger Tamás Budapest, március 25.

© Baker & McKenzie Vonatkozó jogszabályok –Korábbi BER: A Bizottság 2790/1999/EK rendelete a Szerződés 81. cikke (3) bekezdésének a vertikális megállapodások és összehangolt magatartások csoportjaira történő alkalmazásáról –Magyar BER: 55/2002. (III. 26.) Korm. Rendelet a vertikális megállapodások egyes csoportjainak a versenykorlátozás tilalma alól történő mentesítéséről –Új BER: A Bizottság 330/2010/EU rendelete (2010. április 20.) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 101. cikke (3) bekezdésének vertikális megállapodások és összehangolt magatartások csoportjaira történő alkalmazásáról (2010. június 1-től) + Bizottsági Közlemény: A vertikális korlátozásokról szóló iránymutatás

© Baker & McKenzie A BER hatálya –Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 101. cikk (1) - versenykorlátozó megállapodások általános tilalma –EUSZ 101. cikk (3) - egyedi mentesülés (vizsgálat esetről esetre) –BER: 101. cikk (3) - "biztonságos kikötő" –Vertikális megállapodás: termelési/ értékesítési lánc különböző szintjein tevékenykedő vállalkozások; áruknak vagy szolgáltatásoknak a felek által történő vásárlása, értékesítése vagy viszonteladása vonatkozik nem versenytársak (kivétel)

© Baker & McKenzie Mi nem tartozik a BER hatálya alá; BER recept –Nem tartozik a BER hatálya alá: •más csoportmentességi rendelet hatálya alá tartozó megállapodás (pl. új gépjármű; szellemi tulajdonjog) •csekély jelentőségű megállapodások •valódi ügynöki megállapodások –A csoportmentességi recept összetevői: •vertikális megállapodás •szállító ÉS vevő piaci részesedés 30% alatt •nincs különösen súlyos vagy nem mentesülő korlátozás

© Baker & McKenzie Legfontosabb változások –A recept változatlan, de: •a szállító ÉS a vevő piaci részesedése is számít; •a Bizottsági Közlemény részletesebb, több iránymutatást tartalmaz: -területre és vevőkre vonatkozó korlátozások -online értékesítés -továbbeladási ár meghatározás -új rendelkezések (pl: polcpénz; kategória menedzsment)

© Baker & McKenzie Szelektív értékesítési rendszer (i) –Minőségi/mennyiségi kritériumok –Fő szabály szerint tilos a vevők/területek szerinti piacfelosztás, de a szelektív rendszer sok korlátozást lehetővé tesz –Lehetséges vevők a szelektív területen (i) végfelhasználók (ii) az értékesítési rendszer tagjai –Esetükben sem a passzív értékesítés (általános promóció; megkeresés esetén kiszolgálás) sem az aktív értékesítés (közvetlen megkeresés; célzott promóció) nem korlátozható –DE: megengedett a nem engedélyezett telephelyről történő működés tiltása vagy más helyen új üzlet nyitása (ez az aktív értékesítés korlátja) - a weboldal nem "telephely"

© Baker & McKenzie Szelektív értékesítési rendszer (ii) –Szelektív területről érkező független kereskedőket tilos kiszolgálni; sőt: előírható végső fogyasztók részére történő maximálisan értékesíthető mennyiség! –DE: a szelektív/kizárólagos rendszer találkozása probléma –A szelektív és a kizárólagos rendszer adott területen nem kombinálható –Az online értékesítés fő szabály szerint nem tiltható

© Baker & McKenzie Szelektív értékesítési rendszer (iii) –Megengedett és tiltott korlátozások –Általában minden forgalmazó részére engedélyezni kell(ene) –Alapvetően passzív értékesítés –Megengedett: •értékesítési hely, mint az online bolt nyitásának feltétele •kritériumok meghatározása -"összességükben megegyeznek" az értékesítési hely tekintetében alkalmazottakkal -pl. oldal image; megjelenés -lehetnek speciálisak is (pl. biztonság) -még harmadik fél platform tekintetében is -DE: fő szabály szerint nem lehet kettős árazás (kivétel?), ugyanakkor az off-line értékesítés korlátozottan rögzített díjjal támogatható -off-line minimum értékesítési cél előírható, de az online értékesítés aránya nem. Online értékesítésre vonatkozó szabályok

© Baker & McKenzie Kizárólagos értékesítési rendszer (i) –A szállító területet/ügyfélcsoportot rendel kereskedőhöz –Kizárólagos terület és a kizárólagos ügyfélcsoport kijelölése kombinálható –Aktív értékesítés egymás között tiltható, passzív nem –Védelem: a területen/ügyfélcsoport tekintetében aktív értékesítéssel szemben, pl. szelektívvel szemben –Rendszeren kívüli értékesítő kiszolgálható

© Baker & McKenzie Kizárólagos értékesítési rendszer (ii) Passzív eladás: –nem korlátozható DE: beruházás védelme/új termék v. új piac/ 2 évig általános reklám honlap üzemeltetése, vevők megkeresésére való reagálás –súlyos versenykorlátozás: megállapodás arról, hogy másik kizárólagos területen belüli ügyfeleket megakadályoz weboldalának megtekintésében (átirányítás) interneten keresztüli ügylet megszakítása, ha a hitelkártya-adatok nem a forgalmazó (kizárólagos) területén belüli címet azonosítanak; Aktív eladás: tiltható értékesítési vagy átadási hely nyitása a területen kívül spam küldése területen kívüli célzott reklám (banner; keresőszolgáltatás)

© Baker & McKenzie Szelektív és kizárólagos rendszer találkozása; párhuzamos kereskedelem –Fő szabály: passzív értékesítés korlátozása tilos - a szelektív kereskedő kiszolgálhat kizárólagos területről érkező vevőt/független értékesítőt –A párhuzamos kereskedelem korlátozásától: részletes magyarázat

© Baker & McKenzie Hozzáférési díjak –Többféle díj (pl. polcpénz; listán tartási díj) −Előnyök: •polcfelület hatékony elosztása •információszerzés −Lehetséges negatív következmények •forgalmazó versenyellenes kizárása •növeli a piacralépési korlátokat •elősegítheti a forgalmazók közötti összejátszást

© Baker & McKenzie Kategóriamenedzsment –Forgalmazási megállapodás: kereskedő megbízza a gyártót/szállítót valamely termékkategória marketingjével (vstárs termékei is tartalmazza) –Előnyök: •hozzáférés a szállító marketing szakértelméhez •méretgazdaságosság –Lehetséges negatív következmények •szállítók versenyellenes kizárása •elősegítheti a forgalmazók közötti összejátszást

© Baker & McKenzie Továbbeladási ár meghatározása –Különösen súlyos korlátozás: viszonteladási ár közvetlen/közvetett meghatározása –Megengedett: maximális ár / ajánlott eladási ár DE: nem vezethet rögzített v. legkisebb eladási árhoz –Példák arra, amikor kivételesen megengedett lehet (101. cikk (3): •új termék bevezetést (keresletnövelés) •franchiserendszerben (fogyasztók szempontjából is előnyös, összehangolt, rövid távú - 2–6 hét árkampány)