Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika
Amiről beszélni fogunk… Marketing terv felépítése Piackutatás, piacelemzés 4P Szolgáltatás Ár Értékesítési hely Promóció
Marketing terv tartalma Piac jellemzői Piackutatás Image Megcélzott piac szegmens Árak Értékesítési csatornák Promóció
Piacelemzés/Piackutatás Kereslet általános jellemzői Igényfelmérés Értékesítési prognózisok Termékéletciklus: bevezetés Kockázatok, korlátok
SWOT Erősségek Gyengeségek Versenyelőnyök: -megközelíthetőség -hangulat -olcsóbb korcsolyázási/kölcsön-zési/élezési lehetőség Versenyhátrányok: -szezonalitás -konkurencia Lehetőségek Veszélyek Fejlesztések: -szolgáltatás bővítés (rendezvények) Kockázatelemzés: -nem megfelelő kereslet -reklamáció (zaj)
Első P: Szolgáltatás I. Szolgáltatás sajátosságai: Célcsoport: Szabadtéri korcsolyapálya a Dóm téren Sport és szórakozás Célcsoport: Szegeden és Szeged környékén élők (korcsolyázni tudók/tanulni vágyók, sportolók, iskolák, cégek) Turisták
Első P: Szolgáltatás II. Kapcsolódó szolgáltatások: Rendezvények Tanfolyamok Korcsolyakölcsönzés, -élezés Ruhatár Jégbár Reklámfelület
Második P: Ár I. Árpolitikai célok kialakítása: Profit-maximalizálás Piaci részesedés növelése Árbevétel-maximalizálás Minőségi árképzés Árstabilizáció Túlélés
Második P: Ár II. Piaci bevezető ár-promóciós mix Lefölöző árstratégia Magas promóció Gyors lefölözés Behatoló árstratégia Gyors behatolás Alacsony promóció Lassú lefölözés Lassú behatolás
Második P: Ár III. Árképzési módszer: Költségbázisú Keresletbázisú Versenytársbázisú Többtényezős
Második P: Ár IV. A kereslet árrugalmasságának mérése: Ár 1%-os változtatása hány %-os keresletváltozást eredményez Rugalmas vs. rugalmatlan Versenytársak árainak, árképzésének elemzése
Harmadik P: Értékesítési hely I. Szolgáltatásnyújtás helye-szempontok: Megközelíthetőség (városközpont) Hangulat (Dóm) Figyelemfelhívás Elrendezés Szolgáltatás választék (rendezvények) Karbantartás
Harmadik P: Értékesítési hely II. Értékesítési rendszer (beszállítók, logisztika) Költséghatékonyság Image: szolgáltatásról alkotott kedvező kép Állandó jó minőség Széles szolgáltatás paletta Szolgáltatást nyújtók
Negyedik P: Promóció Marketingkommunikációs mix: Reklám (szájreklám, szórólapok, internet) Eladásösztönzés (kedvezmények) Közönségkapcsolatok (szponzorok reklámozása, sportesemények Személyes eladás
Köszönjük a figyelmet!