Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis 2007. 12. 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
Advertisements

A marketing információs rendszer
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Szektorális adatvédelem
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Szektorális adatvédelem. 3 kiemelt téma 1. közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés 2. munkahelyi adatkezelés 3. kamerajog.
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
E.ON – Versenyben Önökért!
Kattintson ide a bemutató leállításához Stop MIT KÍNÁL A Comp Lex CD CÉGHÍREK ÖNNEK? Comp Lex CD Céghírek Cégadatok hivatalos forrásból Gyors keresés Naprakész.
Magyar törvények és PKI. Büntetőjogi rendelkezések • Bűncselekmények, melyek eszköze az informatika • Bűncselekmények, melyek tárgya az informatika Aki.
Az adminisztratív adatbázisok állományainak hozzáférhetősége.
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
Adatbázis kezelés Adatbázis tervezés.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
E.ON – Versenyben Önökért!
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
A kommunikációs mix elemei
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Adatvédelmi fogalmak.
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Adatvédelem és nyilvánosság az egészségügyi adatkezeléseknél Adatvédelmi Biztos Irodája 2005 Dr. Sziklay Júlia.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Az államigazgatási adatvagyon közcélú hasznosításának lehetőségei Kodaj Katalin.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
2011. július 27. OST adminisztratív és hatósági nyilvántartások statisztikai célú felhasználását elősegítő munkabizottságának 1 Adminisztratív adatok statisztikai.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
KTE UFK KIEMELKEDŐEN KÖZHASZNÚ EGYESÜLET „ÚJ SZAKMÁRA ÍTÉLVE” Pályázati program bemutatója.
Sponsorare necesse est
Kereskedelmi levelezés
CD JOGTÁR KIEGÉSZÍTÉS Kattintson ide a bemutató leállításához Stop Comp Lex CD Közlönytár.
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
A múlt megismerhetősége, mint a közérdekű és személyes adatok kapcsolódási pontjai C SINK L ÓRÁNT főosztályvezető (KIM) egyetemi adjunktus (KRE)
Térfigyelő rendszer Baján
Internettel kapcsolatos adatvédelmi kérdések Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája november 20.
Adatvédelmi alapelvek
Az érintettek jogai, jogérvényesítési lehetőségek.
Adatbázis kezelés. Az adatbázis tágabb értelemben egy olyan adathalmaz, amelynek elemei – egy meghatározott tulajdonságuk alapján – összetartozónak tekinthetők.
Adatbázis kezelés.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
1. lépés 2. lépés. 1. lépés 2. lépés 1. lépés (vagy- vagy)
Boltvezetői Jelentkezési lap
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
Az adatvédelem szabályozása
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Dr. Veres István BME-MVT Személyes eladás tervezése.
A MiFID II szabályozással módosuló tranzakciós jelentések lényeges változásai Gáspár Zoltán, vezető elemző Magyar Nemzeti Bank június 1.
Lear Corporation Magyarország Kft.
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Polgári társulások 2019 tények, tévhitek és a gyakorlat
Előadás másolata:

marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis

Adatbázismarketing -legfontosabb funkciója az információk összegyűjtése, renszerezése a potenciális ügyfelekről, a vásárlási szokásokról és a fogyasztói trendekről. -az adatbázisban tárolt és értékelt adatok alapján a döntéshozók megfelelő információkkal rendelkeznek a piac növekvő és csökkenő szegmenseiről, ami a tervezés és a kialakítandó marketing stratégia alapját jelentik. -az adatbázis marketing jelenti a kulcsot a rendelkezésre álló marketing erőforrások hatékony elosztásához és a potenciálisan legnagyobb vásárlási hajlandósággal bíró leendő ügyfélkör kiválasztásához.

§ - adatvédelmi törvény (1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról) évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről Közvetlen üzletszerzési (direkt marketing) lista : nevek és lakcímek gyűjteménye, amely az érintettekkel vagy kereskedelmi partnerekkel való kapcsolatfelvételt és kapcsolattartást szolgálja a közvetlen üzletszerzés céljából. A lista a néven és lakcímen kívül csak az ügyfelek és támogatók érdeklődésére vonatkozó információt tartalmazhatja. Tilalmi lista : azon érintettek név- és lakcímadatainak a nyilvántartása, akik nem járultak hozzá, hogy személyes adataikat e törvényben meghatározott közvetlen üzletszerzési célok valamelyikére felhasználják, vagy megtiltották azok e célból történő további kezelését.

§ Adatbázisok összeállítása - üzletfelek, támogatók adataiból, akikkel korábban az adatkezelő szerv kapcsolatban állt - nyilvános adatállomány, név- és címjegyzék, valamint kiadvány – telefonkönyv, szaknévsor, statisztikai névjegyzék – felhasználásával - más, ugyanazon tevékenységet végző személytől vagy szervtől átvett adatokból - nem kereskedelmi célú versenyek és rejtvénypályázatok résztvevőinek adataiból (ha felhívták a figyelmüket arra, hogy adataikat közvetlen üzletszerzés céljára is fel kívánják használni, és ehhez írásban hozzájárultak)

Az adatbázis forrásai számlák információkérő levelek, telefonok az ügyfelektől kereskedelmi partnerek információi saját munkatársak információi jelentések, piacelemzések vállalati rendezvények, kiállítások címjegyzékek, telefonkönyvek, cégjegyzékek címjegyzékeket, adatbázisokat árusító cégek adatai

Milyen a jó adatbázis? mentes a duplicitásoktól (nincs benne semmi kétszer, nincs benne semmi kétszer) kizárólag aktív ügyfeleket tartalmaz nem csak belső, de külső azonosítóval is rendelkezik (pl. cégeknél DUNS, adószám, cégjegyzékszám) pontos és naprakész

Adtbázismarketing Targetálási szempontok Alapvető személyes adatok Vezetéknév Keresztnév Cím és cím Mobiltelefon és Vezetékes telefon Születési dátum • Nem Szűrők Lakhely Életkor Nem Munkahely Foglalkozás Érdeklődési kör Idegen nyelvtudás Hobbi

A szlovákiai helyzet - A törvényi háttér hasonló a magyarországihoz (EU-jogharmonizáció) - Tilalmi lista = Robinson-lista

Források Magyar Reklámszövetség ( Magyar Marketingszövetség ( Direkt Marketing Szövetség (

Köszönjük a figyelmet!