marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Adatbázismarketing -legfontosabb funkciója az információk összegyűjtése, renszerezése a potenciális ügyfelekről, a vásárlási szokásokról és a fogyasztói trendekről. -az adatbázisban tárolt és értékelt adatok alapján a döntéshozók megfelelő információkkal rendelkeznek a piac növekvő és csökkenő szegmenseiről, ami a tervezés és a kialakítandó marketing stratégia alapját jelentik. -az adatbázis marketing jelenti a kulcsot a rendelkezésre álló marketing erőforrások hatékony elosztásához és a potenciálisan legnagyobb vásárlási hajlandósággal bíró leendő ügyfélkör kiválasztásához.
§ - adatvédelmi törvény (1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról) évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről Közvetlen üzletszerzési (direkt marketing) lista : nevek és lakcímek gyűjteménye, amely az érintettekkel vagy kereskedelmi partnerekkel való kapcsolatfelvételt és kapcsolattartást szolgálja a közvetlen üzletszerzés céljából. A lista a néven és lakcímen kívül csak az ügyfelek és támogatók érdeklődésére vonatkozó információt tartalmazhatja. Tilalmi lista : azon érintettek név- és lakcímadatainak a nyilvántartása, akik nem járultak hozzá, hogy személyes adataikat e törvényben meghatározott közvetlen üzletszerzési célok valamelyikére felhasználják, vagy megtiltották azok e célból történő további kezelését.
§ Adatbázisok összeállítása - üzletfelek, támogatók adataiból, akikkel korábban az adatkezelő szerv kapcsolatban állt - nyilvános adatállomány, név- és címjegyzék, valamint kiadvány – telefonkönyv, szaknévsor, statisztikai névjegyzék – felhasználásával - más, ugyanazon tevékenységet végző személytől vagy szervtől átvett adatokból - nem kereskedelmi célú versenyek és rejtvénypályázatok résztvevőinek adataiból (ha felhívták a figyelmüket arra, hogy adataikat közvetlen üzletszerzés céljára is fel kívánják használni, és ehhez írásban hozzájárultak)
Az adatbázis forrásai számlák információkérő levelek, telefonok az ügyfelektől kereskedelmi partnerek információi saját munkatársak információi jelentések, piacelemzések vállalati rendezvények, kiállítások címjegyzékek, telefonkönyvek, cégjegyzékek címjegyzékeket, adatbázisokat árusító cégek adatai
Milyen a jó adatbázis? mentes a duplicitásoktól (nincs benne semmi kétszer, nincs benne semmi kétszer) kizárólag aktív ügyfeleket tartalmaz nem csak belső, de külső azonosítóval is rendelkezik (pl. cégeknél DUNS, adószám, cégjegyzékszám) pontos és naprakész
Adtbázismarketing Targetálási szempontok Alapvető személyes adatok Vezetéknév Keresztnév Cím és cím Mobiltelefon és Vezetékes telefon Születési dátum • Nem Szűrők Lakhely Életkor Nem Munkahely Foglalkozás Érdeklődési kör Idegen nyelvtudás Hobbi
A szlovákiai helyzet - A törvényi háttér hasonló a magyarországihoz (EU-jogharmonizáció) - Tilalmi lista = Robinson-lista
Források Magyar Reklámszövetség ( Magyar Marketingszövetség ( Direkt Marketing Szövetség (
Köszönjük a figyelmet!