Szakdolgozat módszertan I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kölcsönös befolyásolás
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A házasság még nem a mennyország
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az egészségügy és az egészség „ügye” „Képes vagy-e EGÉSZ-séget ÉP-íteni?
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Szakdolgozat módszertan I. SOTE 2012 Dietetika szak.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Humánkineziológia szak
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Készítette: a Dalai Láma
Műveletek logaritmussal
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Gyorsolvasás GAMF 2005 Olvasás Gyorsolvasás E-kereskedelem Gondolkodás.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 mentőtisztek. A szakdolgozat olyan önálló szakmai munkán alapuló tanulmány, amelynek témáját a hallgató az érvényes.
Szakdolgozat módszertan
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 Dietetikus szak.
Szakdolgozat módszertan I.
Szakdolgozat módszertan
Szakdolgozat módszertan I. SOTE 2012 Dietetika részidős.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Lelkésztestületi ülés Ramocsaháza, március 27.
1 1 1.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes.
Vezetői Információs Rendszerek
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
„A tudomány kereke” Szociológia módszertan WJLF SZM BA Pecze Mariann.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Készítette: Jon A. Palmer
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Az Élet Igéje június „Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi.
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
Nemzetközi szolidaritás. Gazdagok kontra szegények Életszínvonal.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A Számvitel Didaktikája
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Az Élet Igéje május „… Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel!” (2Kor 5,20)
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Az Élet Igéje szeptember.
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Előadás másolata:

Szakdolgozat módszertan I. SOTE 2012 Ápoló szak

Magamról? Ady Endre Apáczay Csere János Kölcsey Ferenc

Folytonosan erősödik bennem az a gondolat, amelyet Mikola István így fogalmazott: az orvoslás spirituális tevékenység is. („- Orvos vagyok, az orvoslás pedig nem kettő meg kettő az négy, hanem van spirituális tartalma.” http://fmh.hu/hetvege/20100507_eselyegynloseget_betegnek Több éves, évtizedes építkezés kezdődik az egészségügyben. Esélyegyenlőséget a betegnek! Mit tervez Mikola István? letöltés 2012. január 21.) Sőt megjegyeztem Batthyány Strattman Lászlóról: „Önmagáról mindig azt mondta: ő csak eszköz a gyógyító Isten kezében.” (http://www.martinus.hu/hirek/2340/boldog-batthyany-strattman-laszlo-emlekmise-kormenden)

farkas.karoly@nik.uni-obuda.hu http://nik.uni-obuda.hu/Farkas

Ápoló szak 2012 részidős

és rehabilitációs munkában önálló felelősséggel részt venni. ÁPOLÁS ÉS BETEGELLÁTÁS SZAK Mi a képzés célja? Olyan ápoló és betegellátó szakemberek képzése, akik az egyén, a család, a közösség és a társadalom egészségvédelméről, az egészség helyreállításáról, valamint az egészségügyi és szociális ellátásról szerzett ismereteik alapján képesek az egészségügyi és szociális ellátás valamennyi szintjén a megelőző, nem orvosi hatáskörbe tartozó gyógyító, gondozó és rehabilitációs munkában önálló felelősséggel részt venni.

Tudásbázis - SE-ETK Ápoló szak-levelezőn, van köztetek aki itt tanul Tudásbázis - SE-ETK Ápoló szak-levelezőn, van köztetek aki itt tanul? (2. oldal) Tudom, én is átestem már egy duplaszakos egyetemen (és egy zongorán is), aztán sz*rt se érek a diplomámmal. No nem azért, mert nem szép szakma, de nincs igény rá, tetsziktudni. Aztán belevágja az ember ilyenbe is a fejszéjét, s nézheti magát, hogy bizonyos régiókban alig kapni állást vele.

A szakra idén több mint háromszoros volt a túljelentkezés annak ellenére, hogy az elmúlt évhez képest 55 százalékkal nőtt a keretszám. „A jelenség azzal magyarázható, hogy a gazdasági válságban kialakult bizonytalan foglalkoztatási helyzetben a stabil állást kínáló egészségügy még a szerényebb kereseti lehetőségek ellenére is vonzza a fiatalokat” - http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/380513

Mi is a célunk? Elősegíteni a szakdolgozat készítését. Hogyan kezdjünk hozzá? Gyűjtsük össze ötleteinket!

A szakdolgozat olyan önálló szakmai munkán alapuló tanulmány, amelynek témáját a hallgató az érvényes szakdolgozati témajegyzékből a Karon oktatott egészségtudományok területéről választja ki és a témavezető (konzulens) irányításával készíti el. Értekezés, fogalmazvány, dolgozat, tehát írott mű, amely napjainkban nem kalligrafikus (kallosza) és nem csak alfanumerikus jelekből áll.

A szakdolgozat általában magyar nyelven készül. A magyar nyelvről:

Episztemológia a tudásnak (megismerésnek) a tudománya Ennek egyik ága a módszertan (a metodológia) a „kiderítés tudománya”

Episztemológia: gondolkodás a tudásról Tudunk gyógyítani? Létezik a világ? Hol tároljuk az információt? DNS, Möbeus Hogyan tudok rajzolni egy vonalat, egy kört, egy szinuszgörbét? Logo http://mwlogo.freeweb.hu

Brain Storming …

Brainstorming Mivel segíthetjük elő szakdolgozatunk megírást? Dolgozunk rajta Vásárolunk egyet Kedvenc témánkat dolgozzuk fel Megfelelő konzulenst keresünk Tanulmányozunk hasonlókat …

Kreativitás pszichológiája 1. Előkészítési fázis 2. Lappangási fázis 3. Belátási fázis, megvilágosodás 4. Igazolási fázis

Lappangási fázis Az egyén számára nyugtalan és frusztrációkkal terhes időszak, … kisebbrendűségi érzések…frusztrációs toleranciára van szükség. A tehetség … Először üljünk le!

Legyünk kreatívak! Az alábbi történet a koppenhágai egyetemen történt fizika vizsgán: A tanár kérdése ez volt:

Hogyan mérhető meg egy felhőkarcoló magassága, egy barométer segítségével?

A hallgató válasza: Rákötöd a barométert egy hosszú zsinórra, és így lelógatod a földig. A zsinór hosszának és a barométer magasságának összege megegyezik a felhőkarcoló magasságával.

Ez az eredeti válasz a vizsgáztatót meglehetősen feldühítette, és a vizsgát sikertelennek minősítette.

A diák azonban nem hagyta magát, mivel szerinte válasza teljesen helyes volt. Panasszal fordult az egyetem vezetőségéhez.

Az egyetem rektora bizottságot nevezett ki, amelynek feladata volt megállapítani, hogy a diák elegendő mennyiségű fizikai ismerettel rendelkezik-e.

A bizottság részéről ugyanaz volt a kérdés A bizottság részéről ugyanaz volt a kérdés. A diák percekig nem válaszolt, majd hosszasabb nógatásra elmondta, nagyon sok válasz jut eszébe.

Újabb biztatásra sorolni kezdte: Amennyiben süt a Nap, megmérem a barométer magasságát, az árnyékát és a felhőkarcoló árnyékát...

A barométert ledobom a felhőkarcoló tetejéről és mérem a földre érés idejét... Ez a módszer azonban nem túl szerencsés a barométer szempontjából.

A Barométert ingaként használva, a felhőkarcoló tetején, és a földön mért lengésidő különbségéből, a ... képlet alapján ...

Amennyiben van a felhőkarcolón tűzlétra, megszámolom a létrafokokat, ezt szorzom a létrafok-barométer magasság aránnyal.

De, ha Önök az unalmas bevált módszerre kíváncsiak: a nyomáskülönbségből a ... képlet alapján ...

Itt az egyetemen mindig arra buzdítanak bennünket, hogy eredeti, új módszereket találjunk ki,

ezért a legjobb módszer kétségtelenül az, ha a hónunk alá csapjuk a barométert,

bekopogunk a portáshoz, és azt mondjuk:

Ha megmondod, milyen magas ez az épület, neked adom ezt a szép, új barométert.

Egy kép felér (tíz)ezer szóval Amit hallottam, elfelejtem, amit láttam,arra emlékszem.

Michelangelo Buonarroti A Vatikánban található Sixtus-kápolna mennyezetfreskója Michelangelo egyik műve, a világ egyik legismertebb alkotása és a 540 m² területével legnagyobb egybefüggő freskója. Egyedülálló tablója az Ószövetség szereplőinek és eseményeinek. Az itáliai reneszánsz korában, 1508 és 1512 között keletkezett alkotás számtalan elemből áll. Kilenc központi festményen örökíti meg Mózes első könyvének jeleneteit, köztük található a freskó legismertebb részlete, az Ádám teremtése, amelyet számtalanszor feldolgoztak a populáris kultúrában. Ezenkívül hét ószövetségi próféta, öt szibilla arcképe, bibliai jelenetek, Krisztus őseinek felsorolása, mellékalakok és a maga korában újszerű látszólagos márványdíszítés teszik teljessé ezt a művet. Szibilla: jósnő, az isteni titkok hordozója. Pl. a delphoi szibilla

A delfi szibilla, részlet Michelangelo Teremtés freskójából. http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:DelphicSibylByMichelangelo.jpg&filetimestamp=20051008134035

A delphoi Szibülla a Parnasszosz lábánál fekvő Apollón-szentély legendás hírű alakja volt, aki a delphoi jósda felvirágzása előtt, i. e. 1200 és i. e. 800 között élt. … a delphoi Szibülla egy tengeri szörnyeteg és egy halhatatlan nimfa gyermeke volt; félig ember, félig istennő, aki röviddel a háború kitörése előtt érkezett Trójából Delphoiba bátyjával, Apollónnal együtt. Más források szerint a delphoi Szibülla eredetileg Gaia istennőtől kapta látnoki képességét, aki később lányaira, Themiszre és Phoibéra bízta híres delphoi szentélyét. (Később Phoibé unokájának adta örökül – így lett Apollón a jóshely isteni őre és a látomások ihletője.) A delphoi Szibülla egyik utolsó jóslatában állítólag megjövendölte Jézus születését.[5]

     A TEREMTÉS KÖNYVE szerint ISTEN a hatodik napon, megteremtette a szárazföldi állatokat, de még ugyanaz nap az ember teremtése is megtörténik. „Megteremtette tehát Isten az embert a maga képére: Isten képére teremtette őt." ( I. Móz. 1,27.)

Tankönyv Earl Babbie: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata

„Georg von Bekesynek és … ajánlom” „Ahogy Békésy professzor a tudományt látta, az – rövid ismeretségünk dacára – nagy hatással volt saját kutatásaimra, valamint e könyvnek úgy tartalmára, mint szellemiségére. Ő a „minta” tudós, aki arra használja a tudományát, hogy javítsa az élet minőségét a földön, és hozzájáruljon mások életének boldogabbá tételéhez.”

Első negyedévi anyag 1,2,4 fejezetek Az emberi megismerés és a tudomány Elmélet és kutatás 4. A kutatási terv

A tudomány nehéz, száraz, unalmas? A tudomány a megvalósult mese, a megfejtett álom, az emberiség kincse.

Századunk nagy problémái közül sok a technológiai fejlődés következményeképpen állt elő. Jó példa erre a nukleáris háború fenyegetése… a megoldást is a technológiától várjuk.

Ki találta ki az atombombát? Szilárd Leó

A gyermekhalálozás leggyakoribb oka az éhezés.

Évente mintegy 15 millió ember hal éhen Évente mintegy 15 millió ember hal éhen. Ez percenként 28 ember, ebből 21 gyerek. … ma a Földön bőven elegendő élelmet termelnek az összes ember táplálására, méghozzá anélkül, hogy ehhez nekünk , akik megfelelően táplálkozunk, áldozatot kellene hoznunk. … A válasz megint a társadalom szervezésében és működésében rejlik.

És hosszabb távon? Lem: Sex wars

Már most késő? Madách:

Írjuk fel szakdolgozatunk címét! Induljunk el! Írjuk fel szakdolgozatunk címét!

Első házi feladat 3-5 oldal Írjuk fel a címet. Keressünk képet, címképet, jelképet a szakdolgozatunkhoz! (Száraz szem) Készítsük el a szakdolgozatunk első vázlatát! (kontaktlencse választás) 4-5 sor Készítsünk munkatervet! (Szakdolgozat vázlat) 1 bekezdés Készítsük el a kutatási terv első változatát! (Gyorsolvasás) 1 bekezdés 2-3 oldal esszé, tétel és bizonyítás 2-3 irodalmi hivatkozás Ezeket küldjük e-mailben az oktatónak!

Statisztikai adatok hazánkról Különféle megjelenítési módok

Vonaldiagram Idősor Több függvény

Oszlopdiagram Idősorok Viszonyszámok Részek egymáshoz Rész az egészhez

„Az emberek azt látják és hallják, amit látni és hallani szeretnek!” Informálódás „Az emberek azt látják és hallják, amit látni és hallani szeretnek!”

Igaz-e az információ?

„Hogy valaki a vélt dolgokról igazi ismeretekkel rendelkezik-e, arról értelme és saját műve alapján győződhetik meg.”   /Leonardo da Vinci/

Értelem? Mennyire tudunk figyelni?

Információ felvilágosítás, tájékoztatás; hír, értesülés. Bővebb információkat a szomszéd ablaknál kap. - A KIBERNETIKA nyelvén az információ a számítógépekbe betáplált adat, közlés, utasítás; ezek rendszerezésével és gépi jelekké való átalakításával az információelmélet foglalkozik. Latin eredetű szavak; a tudományos használatot kivéve, magyar megfelelőkkel bízvást helyettesíthetők.

Információ Jel Hír Adat Értesülés Közlés …

Információ 21 év 98 78 96 cm Kumiko

Egy képlet felér tízezer képpel E=mc2

I = - ld p Shannon

a á b c cs d e é f g gy h i j k l ly m n o ö p q r s sz t ty u v z zs

1 leütés 8 bit = 1 Bájt 1 kB = 1024 Bájt 1 MB = 1024 Kbájt 1 GB = 1024 Mbájt 1 TB = 1024 Gbájt 1 PB = 1024 Tbájt

2009 vége Magyarország Minden főre 4 millió forint

Vissza a tankönyvünkhöz!

A társadalomtudósok által vizsgált dolgok közül igen sokhoz … az emberekben mély érzelmek és szilárd meggyőződések fűződnek. … Nagyon gyakran csak eredeti előítéletünket igazoljuk. A kutatásmódszertan különleges értéke abban rejlik, hogy … szigorú logikával és nagyfokú következetességgel közelíthetünk. Segít, hogy felülemelkedjünk saját személyes nézőpontunkon, és hogy meglássuk a szokásos látókörünkön túl elterülő világot.

Az emberi megismerés és a tudomány: Tapasztalati és konszenzuális valóság A természetes emberi kíváncsiság, (mint Éváé) hasonlóság, okság valószínűség felismerése, társadalmi örökség Ránk hagyományozott tudás tekintély

Hibák a hétköznapi megismerésben: Pontatlan megfigyelés Túláltalánosítás Szelektív észlelés Hozzáköltések - iteráció Illogikus okoskodás – a kivétel amely erősíti a szabályt, valószínűség Elfogultság A megismerés idő előtti lezárása – pár választás Misztifikáció - okkult tudományok (Jó példa)

Tévedések elkerülésére: Tudatos elhatározás, hogy megfigyelünk, Gondosabb megismerés Egy mérés … Kontrollálás első tervezőmérnöki munkám

Az orvos célja a beteg meggyógyítása. A kutatóorvos célja a betegség megismerése. Az első attributummal a második változóval foglalkozik. Változó Nem attributum férfi x 0 foglalkozás mentő tiszt A kutatás kezdeti stádiumának a változók kijelölése lehet a célja.

A tudomány hagyományos modellje: Elmélet, hipotézis Operacionalizálás, a mérés, azonosítás, a bizonyítás munkaterve Megfigyelés, az ellenőrzés, a mérés, az igazolás. Ez lehet: kísérlet interjú kérdőív De capo al fine Iteráció

Deduktív Minden ember halandó; Szókrátesz ember … Tehát Pólya: Indulj ki az egészből Induktív A konkrét megfigyelésektől az általános elmélethez. A megismerés természetes módja? Hf. Gondolja át, szakdolgozatában melyik logika lesz a döntő?

A kutatás terve

A rendszerjellemzés első lépése: mi a funkciója, célja Világegyetem, ember Kutatási célok: felderítés leírás magyarázat Elemzési egységek amelyeket megfigyelünk, atomok, rendszerelemek társtudkut esetén: egyén, csoport, szervezet, társ. produktumok

Az idődimenzió Keresztmetszeti vizsgálat Longitudinális vizsgálat trend kohorsz (általában életkor szerinti csoport) alakulás panelvizsgálat – ugyanazon emberek többször

Hogyan tervezzük meg a kutatást? Cél meghatározás Szakirodalmi áttekintés Konceptualizálás, fogalmak definiálása Voltaire Módszer megválasztása kísérlet, adatbányászat, kérdőív, összehasonlító vizsgálat, stb. Operacionalizálás kérdőív kérdéseinek meghatározása, változók kiválasztása Populáció, minta kiválasztása Megfigyelés, adatfeldolgozás, elemzés, hasznosítás, ellenőrzés terve

Kölcsey „Sok olvasás …”

Gyorsolvasás

http://jio.fw.hu http://mwlogo.fw.hu http://gyorsolvasas.fw.hu

Olvasás „ azoknak az írásbeli formáknak a megértése és használata, amelyekre az egyénnek a társadalmi életben szüksége van, vagy amelyet az egyén értékesnek tart.” (Elley. 1990.)

Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes legyen céljai elérésére, tudásának fejlesztésére, és a társadalmi életben való részvételre. (PISA 2001)

Székely Bertalan: Japán nő

Mennyire tudunk olvasni?

Olvasási sebességek

Def Olvasási sebességek 2.

Összehasonlító vizsgálatok IEA 1970/71 „A magyar gyerekek nem tudnak olvasni.” OECD 1998. 18/22. hely. Hazai átlag nem éri el a hármast. PISA 2000 Magyarország 23/32, a listán minden tényező tekintetében az utolsó csoportba tartozik. 5% ötös, 23% egyes! PISA 2003 Magyarország 25/40 (0,72..0,62)

MTA 2000/1985 Olvasó elit 18%  9% Évente egy könyv 64%  49% Havonta egy könyv 19%  12% Az egymást követő korosztályok egyre kevesebbet olvasnak

Az informatika Az alfabetikus képességeknek új funkciót biztosít. A digitális médiák léte alkalmat ad arra, hogy megkerüljük az ábécét, mint a történetek és információk egyedüli forrását. Az olvasás nem öncél, hanem megismerési eszköz.

A gyorsolvasás az információ felvétel hatékonyabb, Pog az információ felvétel hatékonyabb, elsősorban jobb megértést eredményező, az olvasás sebességét valamint a figyelem-összpontosítás mértékét és formáját az olvasmányhoz, és az olvasás céljához igazító, a hagyományosnál rendszerint gyorsabb, különféle olvasási technikák kombinációja, általában többszöri olvasás.

A gyorsolvasás a különféle olvasási módok egyike. Figyelmes, hatékony, sok szempontból hagyományos olvasás, amely során az olvasási sebesség nagyobb 250 szó/perc értéknél, és nem haladja meg a a belső beszéd 600 szó/perc értéket, a megértés pedig átlag feletti.

Hogyan Az olvasás öröm Felkészülni Előzetes áttekintés, Pólya Cél meghatározása, Bertalanffy Megfelelő sebesség, Szentgyörgyi Többször, a megfelelő technikával

Láss, ne csak nézz!

Indulj ki az egészből!

Szinnyei-Merse Pál: A pacsirta

A megértés iterálás!

Gyorsan olvass!

Dr. Dezső Zsigmondné: Agyunk kénytelen egyenként egymáshoz kapcsolni az egyes        szavakat, ami nehezebb és fárasztóbb munka számára, mintha         összefüggő szócsoportokból -------------- értelmes gondolategységekből --------------- egyszerre ragadná meg --------------- ezek teljes értelmét. -------

Olvass, tanulj sokat!

haiku ki jo hi ju ki mi ki mo ta ma no ke ro mi ge se ru

Használd a net-et!

Az Amazon márkanevet a felnőtt lakosság 55%-a ismerte 2000-ben. A Supersize me című filmben egyetlen riportalany sem tudta megmondani mi a kalória. Az USA lakóinak többsége úgy tudja hazájuk lakósainak száma meghaladja a milliárdot, hisz az UFO-kban, az asztrológiában, a telekinetikában, és a vámpírokban.

Értelmezz diagrammokat! Egy kép felér ezer szóval, egy képlet felér ezer képpel.

Születések száma Kb. a 30-as évek elejétől állt rá Magyarország arra a pályára, amin jelenleg is van. Azóta nem produktív.

1920

Köbüki az utolsó magyar?

Egy példa vázlat az érvelő esszéről Megdőlt az életfa - Bene Éva könyvének ismertetése Kairosz Kiadó 2006

Tegnapi hír Az előzetes adatok szerint 2011 első kilenc hónapjában 65 ezer 539 gyermek született, 3,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A halálozások száma 95 ezer 657 volt, ez 0,8 százalékos csökkenést jelent a 2010. január-szeptemberi időszakhoz képest. Az adatok szerint a természetes fogyás 30 ezer 118 fő volt, 1799-cel több az egy évvel korábbinál, így a 2001. évi népszámlálás alapján továbbvezetett népesség becsült lélekszáma a nemzetközi vándorlás figyelembevételével 9 millió 964 ezer volt az időszak végén. Az év első kilenc hónapjában 29 ezer 519 házasságkötést regisztráltak, ez a szám 365-tel, azaz 1,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi adattól. Ezer lakosra csaknem 9 élve születés és mintegy 13 halálozás jutott, ezek az adatok 0,3, illetve 0,1 ezrelékponttal alacsonyabbak az egy évvel korábbinál - olvasható a KSH közleményében. Népszabadság online http://nol.hu/belfold/tovabb_csokkent_a_szuletesek_szama 2011.11.23.

Tézis „A magyar népességfogyás hátterében az indirekt népirtás tényét kell felismernünk!” 26. old.

Definíció „Azokat az eljárásokat, amelyek révén egy népesség biológiai életereje hatásosan gyengíthető, a népszaporulat népességfogyássá változtatható, az indirekt népirtás módszereinek nevezhetjük.” 27. old.

Tudományos tény „Amennyiben az önfenntartás megnehezítésével az ön- és fajfenntartás erőit sikerül egymással eredményesen szembeállítani, a fajfenntartás háttérbe szorul.” 29. old.

Hazánk eredményessége romlott? Jellemző példa? Az Erzsébet hídon emléktábla: … Napjainkban épülő tornyok towersoftoday

Hazánkban a vagyoni helyzetek: 5-6 %-nak 35-40% 40-45%-nak 5-6% jut Szabadság, testvériség, egyenlőség?

A biológiai életerőt a gazdasági körülmények determinálják? India, Kína, Szlovákia, vagy a hazai cigányság?

Az egészségi állapot döntő a szaporodóképesség szempontjából „Hazánk népességének egészségügyi állapota évtizedek óta romlik.” 31. old. És

Bizonyítás 1. A népesség fizikai ellenállóképességének meggyöngítése 2. A népesség lelki ellenállóképességének meggyöngítése

Fizikai gyengítés Az életkörülmények rontása Egészségi állapot rontása Létszámcsökkentés Születések gátlása Etnikai tisztaság csökkentése A társadalom dezintegrációja Gazdasági politikai függő helyzet Honvédelem visszafejlesztése Társadalmi önvédelmi rendszer meggyengítése

Lelki gyengítés Hit- és erkölcsrombolás Bálványimádás Nemzeti öntudat elsorvasztása Szellemi és kulturális hanyatlás Lelki sérelem okozása Félelemkeltés és fenyegetettség A jövő elbizonytalanítása

Belső feltételek Tájékozódás zavarai Territoriális viselkedés zavarai Értékrend felborul Életmód torzulás Társas viselkedés zavarai Deviancia Felismerés zavara Ítélőképesség zavara Védekezés hiánya

Végül egy saját történet Csak a futballpályát tudnám feledni