Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, november 14. Schmidt Hajnalka.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Lobbizás az egészségügyben
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Közönségkapcsolatok (PR)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Reklámozás, Public Relations
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
DPR kommunikáció lehetőségei
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
ELMONDJUK TÖRTÉNETÉT BEMUTATKOZIK A PREMIER KOMMUNIKÁCIÓS IRODA.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
„Csináljunk egy gépet, ami helyettünk gondolkodik” Bill Gates.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Nagykunsági Árapasztó Tározó projekt kommunikációja
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
PR és sajtókapcsolatok a civil szférában
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR)

9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben A sajtó és a PR viszonya A sajtókapcsolati munka alapelvei A sajtómunka eszközei és módszerei Hír, hírérték A sajtókapcsolatok módszerei A sajtókapcsolatok eszközei

A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben A leghatásosabb és legfontosabb összekötő kapocs szervezet és közönsége között Figyelmen kívül hagyása a közönség figyelmen kívül hagyását jelenti A sajtóval való viszony menedzselése hozzátartozik a szervezet vezetéséhez Az információ jól időzítve érkezzen, szakszerű és pontos legyen, összhangban álljon a szervezeti, üzleti törekvésekkel A szerkesztői hírek mindig hitelesebbek, mint a szervezet saját hírei

A sajtó és a PR viszonya Kétoldalú kommunikáció a szervezet és a média között „Fekete doboz” jelenség (a közönség elérésének max. 50%-a), nem szabad abszolutizálni a sajtó szerepét A médiapiac szerkezete: Lokalizáció (a lokális média és információ felértékelődése) Globalizáció (a világ összezsugorodása, a nagyvilág hírei lokálisan is befolyásolnak) A jó sajtókapcsolat szempontjai A kommunikációs csatornák nyitva tartása Az újságírók ismereteinek bővítése, munkájának megkönnyítése Nem szabad kivételt tenni Nem szabad a sajtót megzsarolni A rossz híreket menedzselni kell A jó sajtókapcsolat feltételei A PR szakember közvetlenül az első számú vezetőtől kapja az információt Szakmailag képzett legyen A sajtókapcsolat hatékonyságának folyamatos értékelése

A sajtókapcsolati munka alapelvei 4 axióma Az emberek hajlamosak rá, hogy az elsőként hallott sztorit higgyék el (igyekezzünk elsők lenni) Az emberek inkább a külsőségek, és nem a realitások alapján ítélnek (legyünk megnyerők) A rossz kiszorítja a jót (Gresham-féle törvény): a sajtót a negatív hírek érdeklik „A lehetőség előnyben részesíti a felkészült szellemet” (Pasteur) (legyünk felkészültek) 4 realitás A hírek mindenütt jelen vannak, mindenből lehet hír A közönség információk iránti étvágya telhetetlen A hír csak ma él, holnap már senkit sem érdekel (legyünk gyorsak) A folyamatos kommunikáció szaggatottságának jelei (legyünk folyamatosan jelen) 3P Process (folyamatosság) Proaktivity (proaktivitás) Preparation (előkészületek) Médiavizsgálat (hogyan látják szervezetünket az adott médium szakemberei) Sajtó kapcsolatrendszer kiépítése Médiatréning Médiafigyelés (média monitoring)

A sajtómunka eszközei és módszerei Eszközök Sajtómonitoring Hírlevél (news release), video hírlevél Sajtóanyag (press kit) Sajtófotó és képaláírás Életrajzok Vezetői cikk Esettanulmány Állásfoglalás Helyzetértékelés Sajtólista Sajtódokumentáció stb. Módszerek Sajtótájékoztató és –konferencia Sajtóreggeli, -ebéd, -vacsora Interjú Sajtó háttérbeszélgetés Sajtóbejárás Study tour Sztorigenerálás (dolgozói, családi, vezetői, műszaki, szponzorálási stb. szempontból) Sajtóközpont, sajtóiroda stb.

Hír, hírérték 5W+1H = teljes hír 4W = tényhír Hírérték szempontjából Who? (Ki?) What? (Mit?) When? (Mikor?) Where? (Hol?) Why? (Miért?) How? (Hogyan?) 4W = tényhír Hírérték szempontjából Kemény hírek (hard news) ma vagy tegnap történt események Puha hírek (soft news) érdekes sztorik, trendek

Csoportmunka: news release készítése Minél rövidebb legyen. A fejléc tartalmazza a kiadó szervezet adatait, a végén legyenek ott az író a személy adatai. Legyen dátum, és „Sajtóanyag” felirat. Ne legyen több 1 oldalnál. Cím Elég érdekes-e? (de ne túl okoskodó) Megfelel-e a valóságnak? Bevezetés Könnyen meg lehet-e érteni a bevezetés mondanivalóját? Azonnal érthető-e cikkünk témaköre, tartalma? Tartalmazza-e az összes alapvető fontosságú információt? (részleteket csak később) Főszöveg Elég hosszú-e a cikk, hogy minden benne legyen, amit el akarunk mondani? Tud-e húzni a szerkesztő az anyagból anélkül, hogy fontos információ elveszne? Elkerültünk-e minden reklámszerű kifejezést? Rövidek és tömörek-e a mondataink? Van-e magyarázat a nehezebb szavak vagy rövidítések első említésekor?