A rossz hír hozóját lefejezik ugye …

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Állóeszköz-gazdálkodás
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Lobbizás az egészségügyben
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Értékesítési tréning ésPAI+. Bárcsak...!... több információt kapnék a termékek elérhetőségéről!... mindig pontos információm lenne a rendelésem összértékéről!...
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Készítette: Magyar Orsolya
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
A lények és törekvések bukásának valódi oka az igazi, használható MIÉRT megfigyelésére és megtalálására való képtelenség. Adatsorozat 22. A lények és törekvések.
♫ Kapcsold be a hangszórókat! ♫ Kapcsold be a hangszórókat!
A döntés Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel
Operációkutatás eredete
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Sponsorare necesse est
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
Munkavédelem és controlling
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
13. A zillmerezés, mint bruttó
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
2. Döntéselméleti irányzatok
Termék & Márka Kopcsay László.
1. Vevő Érték Milyen ÉRTÉKEKET akarunk? 2. Források Milyen FORRÁSAINK vannak? 3. Analógia a területek között Hol keressük az INSPIRÁCIÓT? 4. A tulajdonságok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Folyamat-, illetve állapotjelentés
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Kognitív és emotív jelentés
Üzleti terv bemutatása
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

A rossz hír hozóját lefejezik ugye … Vagy mégsem?

Információból élünk… De ki akar rossz híreket hallani? Pláne azokat elmondani? A rossz hír: Lehangol Kudarcélményeket gyarapít Felveti a felelősség kérdését Megoldást igényel (valamit tenni kell!) Rossz hírek azonban vannak…

Az információ adó és befogadó Információ szolgáltató Információ használó hiteles megbízható objektív „csakis az igazat, a színtiszta igazat” Vevő Eladó Szolgáltatást akar Megbízható, korrekt partnert akar De nem akar: Kedvezőtlen színben feltűnni (pl. felettesek előtt) Rövid távon veszíteni Szolgáltatni akar Elégedett ügyfelet akar „Újravásárlás”-t akar Jó hírnevet akar

Mérce (biztos vásárlók) Mi a jó és mi a rossz? Bevezetésre szánt termék három csomagolás változatban. Csak a célok függvényében értelmezhető Mi az új bevezetés célja (kategória építés, versenytársaktól elcsábítás, választékbővítés stb.) Milyen pénzügyi eredményt akarnak realizálni Viszonyítási pontok kellenek: Korábbi kutatások eredményei Értékesítési adatok (kutatási adatokkal összemodellezve) A várható bevétel csak az egyik faktor: Szükség van a várható költségek figyelembevételére Kérdés: Bevezethető-e egyáltalán? Ha igen, melyik változat? Mérce (biztos vásárlók) Mit javasoljon a kutató?

Lehetséges javaslatok Negatív interpretáció: Dobják ki az egész ötletet a kukába Alaposan gondolják át a bevezetést Csak nagyon komoly erőfeszítések árán vezethető be Pozitív interpretáció A „C” verzióval érdemes foglalkozni A hosszútávú potenciál már látszik az eredményeken Ha figyelembe vesszük, hogy … ez egy ígéretes bevezetés Mérce (biztos vásárlók) De a 18-24 évesek körében 23% a biztos vásárlók aránya!

A dilemma Ha nem vezetik be: Ha bevezetik: Én miattam hiúsult meg Kidobtak egy halom pénzt az ablakon Be fognak vezetni valami mást! Vajon kutatnak majd megint velem? Ha bevezetik: Én miattam (is) teszik A következő fejlesztésnél biztos gondolnak rám Esetleg ráfizetnek

A feloldás (1) Helyzet értékelése (még a munka elvállalása előtt!!!): Ki a megrendelő (közvetlen megrendelő!) Mik a céljai Milyen döntéshozó: „Cover your ass?” „Amúgyis sejtem az eredményt”… „Azt akarom tudni, hogy …, de dönteni én fogok” „A kutatás alapján döntünk” Bizonytalan döntéshozó Milyen a hierarchiában betöltött szerepe? Erős a rossz hírt is kihívásként éli meg Gyengebizonyítani akar, bizonyítania kell, a rossz hír a pozíciójába kerülhet En bloc, a feladat: Problémamegoldás Alibi Talált pénz

A feloldás (2) Az eredmények értékelése (még az interpretálás előtt!!!): Egy oldalúan szemlélve az eredmények sarkosak, félrevezetők lehetnek Minden probléma egyediegyedi megoldást kíván Historikus adatbázisok, analógiák lehetséges buktatóinak ismerete Meglepő eredmények újraellenőrzése A megrendelő fejével történő gondolkodás (amennyire ez lehetséges!) Az eredmények interpretálása: Legyünk tisztában a lehetséges döntési alternatívákkal Ne feledjük: a kutatás nem több és nem kevesebb, mint háttér-információ Lehet véleményünk, de azt nem kell feltétlenül elfogadni Rossz hír közlése esetén fogadtassuk el, hogy az ügyfélnek is ez az érdeke!

Köszönöm a figyelmet!