Pedagógiai eszközök és módszerek a században

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az olvasástanítás módszere:
Advertisements

Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
Beiskolázási tájékoztató december
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Napocska Napköziotthon
„A nevelés évszázada”.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusok etikai kódexe
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
A felvilágosodás nevelésügye Európában
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Bevezetés a neveléstudományba
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Szeretettel köszöntöm
FELVILÁGOSODÁS.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkép történeti alakulása
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Iskolaújítási kísérletek a XVII. században
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
18. század közepe – 19. század eleje
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Ókor Egyiptom Róma Görögország.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Pedagógiai eszközök és módszerek a 17-18. században

COMENIUS

Comenius Képzett tanítók mellett foglal állást, nyilvános oktatás ösztönzés és példa Osztály- és tanóra rendszer Alapelvei a következők: Személetesség (a megismerés folyamatába minél több érzékszervet kapcsoljunk be). Konkrét tapasztalatszerzés fontossága.

Tudatosság (megértés nélküli tanulás elvetése, tudatos ismeretek) Rendszeresség (az ismeretek egymásra épülése) Következetesség A tananyag koncentrikus bővülése (fokozatosan bővülő terjedelem)

Iskolarendszere Négylépcsős iskolarendszer: I. szülői ház Engedelmességre, igazmondásra, szeretetre, udvariasságra nevelés A fegyelmezés eszközei között kicsi korban még megengedi a testi fenyítést, magasabb fokon már minden módozatát elutasítja. Babusgatás elvetése, erkölcsi nevelés fontossága

II. 6-12 éves korig Anyanyelvi iskolában kell tanítani, olvasás-írás, számtan, mértan, ének, erkölcstan, gazdasági-politikai ismeretek, földrajz III. 12-18 éves korig Gimnáziumban, kiegészülne idegen nyelvvel, történelemmel, etikai, teológiai ismeretekkel IV. Akadémiai képzés

A felvilágosodás kezdetei Evilági boldogulásra való igény Polgári erények  Locke gentleman – nevelés: Nevelési célok: Erős, egészséges test Erényes, vallásos lélek

Praktikus ismeretek A gyermek dédelgetése, túlzott kényeztetése ellen emel szót. Magánnevelés híve, bár elismeri a nyilvános oktatás előnyeit is. Kortárs: durvaság, merészség  házitanítót kell fogadni

Nem értett egyet a testi fenyítéssel, csak legvégső esetben (nyílt ellenszegülés, stb.)  Leghatásosabb módszer a személyes példaadás A veleszületett eszmék tagadása (tabula-rasa elv), a megismerő értelem és az érzékszervi tapasztalatok, a „kritikus ész” hangsúlyozása

Praktikus ismeretek átadása: Mindennapi életben jól hasznosítható Idegennyelvek (francia), olvasás, gyorsírás, anyanyelvű fogalmazás, történelem, földrajz, csillagászat, számtan, mértan, könyvvitel, jog, etika. SPORT (vívás)

ROUSSEAU

Rousseau Gondolatai gyökeres változást idéztek elő a 18. század pedagógiájában Eredendő bűn elvetése A gyermek gyermek legyen Cél: az evilági boldogulás, képes mindenütt megállnia a lábán Gyermekkor átértékelésegyermekközpontúság

Módszere A nevelőnek meg kell ismernie a neveltjét Hatás elsősorban az érzelmeken, képzeleten keresztül Tölcsér-effektus elvetése Természet felfedezése, kísérletezés Életközeli szituációk

Magánnevelő  a világ megismertetése Konkrét érzékszervi tapasztalatok Bűntetés a tett természetes következménye Még nincs tervszerű tanítás, csak 12 éves kortól

Természet felfedezése, kísérletezés

18. Századi iskola

„A tanulóknak a könyveket az aranynál, gyöngynél többre kell becsülnie; éjjel nappal kell forgatnia, belőlük a nemes tudomány virágporát kell gyűjtenie, s a maga műveltségének kaptárába kell behordania… Ha szeretjük az iskolát, szeressük a könyveket, az iskolák lelkét is; amelyik iskolát nem éltetik a könyvek, az halott.” Comenius, 1650, Sárospatak

18. Századi tankönyvek

VÉGE Készítette: Kemenczky Zsuzsanna