A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási 2008. június 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakiskolai fejlesztési program
főosztályvezető-helyettes
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Esély a szülőknek, lehetőség
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.

A kezdetekről… • • Comenius projekt 2000-ben – –A hátrányos helyzetű, lemorzsolódás veszélyének kitett tanulók rendszerben tartása • • SZFP I. keretén belül – –Tanulói lemorzsolódást veszélyének figyelemmel kísérése és időbeni segítése

Útravaló Ösztöndíj Program A program célja: A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és a hátrányos helyzetű tanulók iskolai eredményességének anyagi támogatása - Egyénre szabott mentorálás - Esélyegyenlőség elősegítése - Társadalmi integráció segítése

Útravaló Ösztöndíjprogram 2005/2006. tanév2006/2007. tanév2007/2008. tanév tanulómentortanulómentortanulómentor Út a szakmához alprogram 9 fő5 fő9 fő7 fő58 fő21 fő Út az érettségihez alprogram 9 fő8 fő6 fő 13 fő6 fő Összesen18 fő13 fő15 fő13 fő71 fő27 fő

„Második esély” - Equal projekt • • A szakiskolai lemorzsolódás és a szakiskolai kudarcok csökkentését célozza meg. •. • Fontos feladata a szociális és tanulási kompetenciák fejlesztése. • • Kutatások, vizsgálatok. • • A kísérlet célja: a szociálpedagógus szerepvállalása a szakiskolában.

„Második esély” - Equal projekt A „ Második esély” pályázati program keretében működő szociális szakemberek feladata volt: • • adott gyerekek esetében a szülőkkel való kapcsolat felvétele telefonon és személyesen, • • családlátogatás, környezettanulmányok elkészítése, információ továbbítása az osztályfőnökök és szaktanárok felé • • szükség szerint a szülőket segítő adekvát szervezetek és a szülők közötti közvetítés • • egyéni fejlesztési tervek koordinálása, szülőkkel való egyeztetése. • • esetmegbeszélések koordinálása, moderálása • • a szülő részvételének megszervezése az értékelő esetmegbeszélésen • • az érintett diák részvételének megszervezése az őt érintő, értékelő esetmegbeszélésen • • Konfliktushelyzetek moderálása tanuló, osztály, tanár, szülő között

„Második esély” - Equal projekt A projekttel kapcsolatosan megfogalmazott fejlesztési irányok: – –A pedagógusok szükséges kompetenciákkal való felruházása (konfliktusok és előítéletek kezelése) – –A tanári együttműködési rendszerek kialakítása (Team munka) – –A szülői ház és az iskola együttgondolkodása

Integrált Pedagógiai Rendszer IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából

Az IPR bevezetésével célunk: • • Egy olyan oktatásszervezési rendszer bevezetése és helyi sajátosságoknak megfelelő kialakítása, mely az iskolai sikerességet biztosítja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára is. • • Célunk továbbá a lemorzsolódás csökkentése, oly módon is, hogy biztosítjuk a lehetőségét annak, hogy a tanulók eleve az eredményesség esélyével kezdhessék a munkát. • • Fontos célnak tartjuk a tanulók szükségleteihez és személyiségéhez igazított adaptív pedagógiai módszerek meghonosítását és a személyközpontú attitűd mindennapi pedagógiai munkában való megjelenését. • • Célunk továbbá olyan modern pedagógiai gyakorlatok meghonosítása, mely garanciát jelent minden tanuló számára az erősségeik felfedeztetéséhez, iskolai sikerességük támogatásához

Patrónus program • • Pályázati keretből finanszírozott 3 fő patrónustanár foglalkoztatása 3 évig. Feladataik: • • Pályaorientáció segítése egyénre szabottan • • Egyéni mentorálás (egyéni fejlesztő foglalkozás biztosítása) • • IPR koordinációs feladatainak ellátása

Segítő szolgáltatások Segítő kamera az iskolában Bartha Éva

Mire alkalmas a videotréning módszer? • • Az átlagtól eltérő viselkedésű, és/vagy csoportban nehezen kezelhető gyermekekkel való munka eredményességének növelésére az adott csoportban való megtartás érdekében. • • Tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek optimálisabb segítési útjainak megtalálására. • • Visszatérő konfliktushelyzetek hatékony megoldására, (erőszak?). • • A pedagógiai munkában való elakadás, eredménytelenség érzés kezelésére.

Köszönöm a figyelmet!