2011. 02. 14. Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IKT = információs és kommunikációs technológia
Advertisements

A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
Nyertes uniós pályázatunk „Vendéglátás-hagyományok és új trendek az EU-ban” Pályázati program ideje: Kedvezményezettek száma: 52.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
Nemzetközi gazdaságstatisztika
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A turizmus rendszer környezete
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Egészségtudatos magatartás kialakítása
Napocska Napköziotthon
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
NAT 2007 kompetenciák.
A humánetológia szerepe a modern emberkép kialakulásában
Fogd A Kezem Alapítvány
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Civil Európa – civilek Európában
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
3. Technika és életvitel a kerettantervben
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
A szocializáció folyamata
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
LEADER, Identitás, Sport
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Életvitel és gyakorlati ismeretek

Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának és a technológiáknak, mint a modern civilizáció lényeges tényezőinek ismeretét,  Problémaközpontúság, rugalmas gondolkodás életszerű helyzetekben  Együttélési és viselkedési normák elsajátítása  Technikai fejlődés követés, információs társadalomba való csatlakozás  Háztartási ismeretek, önálló életvezetés

Célok  Természetes anyagok megismerése, felhasználása, egyszerű javítási és barkácsmunkák  Különböző szakmák megismerése  Egészséges életmód, természetvédelem megélése, elsajátítása

Feladatok  Pályaorientáció  Háztartási ismeretek (főzés, háztartási munkák, javítási feladatok, elektronikai alaptudás)  Információs kultúra  Fogyasztói kultúra, tudatos fogyasztás  Biztonságkultúra  Közlekedési alapismeretek  Gazdálkodáskultúra  Egészségkultúra  A szabadidő hasznos eltöltése