testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VIRTUS KULTURÁLIS EGYESÜLET Általános tájékoztató.
Advertisements

Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
Az olvasástanítás módszere:
Tehetségazonosítás gyakorlata
Komplex Instrukciós Program
az általános iskolákban
Ifjúságvédelem és szabadidő - szervezés pedagógiai vonatkozásai
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Egészségügyi vagy betegségügyi reform?
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
Értékelés a pedagógiában
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Visszérbetegség Tóth Viktória 10.b.
Fogd A Kezem Alapítvány
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
ISKOLAI TESTNEVELÉS ÉS EGÉSZSÉG
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Egészség Betegség.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek
A szervezet energiaforgalma
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Elgondolások az aktív időskor programjára,
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Dr. med habil. Imre Sándor geriáter szakorvos
Személyes életvitel. III. A helyes életvezetés elméleti alapjai. 7. Értelmesen ápold magad Az egészséges életvitelhez hozzátarozik önmagunknak, a testünknek,
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
3. rész: 3. rész: Angina pectoris és a szívinfarktus Klikk a folytatáshoz!
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
ÉLETTÉR Közösség- és Településfejlesztő Egyesület.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Idősek az idősekért Győrben
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A szervezet energiaforgalma
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Életmód, szabadidő A fogalmak tisztázása.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív

 AKTÍV  szellemi, testi erőfeszítéssel, a képességek, készségek mozgósításával járó tevékenység  PASSZÍV  a kikapcsolódáson kívül nincsen különösebb elérendő célja vagy végeredménye, nem igényel nagyobb testi vagy szellemi erőfeszítést.

A rendszertelen és egészségtelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód, a tanulóifjúság egészégi állapota és életvitele elkeserítő képet mutat.

A tanulók 70-80%-a testnevelésórán kívül jelentős fizikai aktivitást (sportot) nem végez. Jellemző a TV, számítógép, játékautomatákhoz kapcsolódó ülő életmód. Becsült adatok

 Felkelti diákjaiban a szabadidő értelmes eltöltése iránti igényt.  Megtalálja, vagy biztosítja számukra a rendelkezésre álló időt az iskolában.  Az iskolai szervezésben, érdeklődési körüknek, életkoruknak megfelelő szabadidő hasznos eltöltését segíti.