2013-2014. tanév. 2 Tanév rendje ► Szorgalmi idő első napja 2013.09.02. hétfő ► Szorgalmi idő utolsó napja 2014.06.13. péntek ► Félév vége 2014.01.17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Pályaválasztás 2014/15.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A 2013-as tanévkezdés néhány aktuális kérdése KPSZTI
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
PÁLYAVÁLASZTÁS.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A köznevelés átalakulása
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A tanárképzés szerkezete
Biztos Kezdet Gyerekházak
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében
Készítette: Kovács Ferencné
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

tanév

2 Tanév rendje ► Szorgalmi idő első napja hétfő ► Szorgalmi idő utolsó napja péntek ► Félév vége péntek ► Félévi értesítő kiadása péntek ► Félévi és év végi záró értekezlet a szorgalmi idő utolsó napját követő 15 napon belül ► Tanítási napok száma: 180

3 Szünetek ► Őszi szünet:  Utolsó: /péntek/ Első: /hétfő/ ► Téli szünet:  Utolsó: /szombat/ Első: /hétfő/ ► Tavaszi szünet: –  Utolsó: /szerda/ Első: /szerda/ ► Tanítás nélküli munkanapok (terv) Pedagógus továbbképzés és értekezlet Pedagógus továbbképzés és értekezlet Iskolai majális 01.06, fűtési költséget csökkentő szünet

4 A szeptember 1-jén hatályba lépő változásokról

Nem maga a köznevelési törvény, hanem a évi LV. törvény május 10-i vagy szeptember 1-jei hatályba lépéssel módosította a köznevelési törvény számos előírását. Most csak – a teljesség kedvéért – röviden említjük meg a szóban forgó törvény révén hatályba lépett változásokat.

Az osztálylétszámokra, csoportlétszámokra vonatkozó új előírások szeptember 1-jén lép hatályba a köznevelési törvény 4. sz. melléklete, amely az óvodai csoportok, iskolai osztályok és kollégiumi csoportok minimális, maximális és átlagos létszámát határozza meg szeptember 1-jétől hatályosak azok a módosító szabályok, amelyek lehetőséget teremtenek arra, hogy a tanév indításakor a maximális létszámot az intézmény 20%- kal átléphesse. A maximális létszám túllépésére akkor van lehetőség, ha azt a fenntartó engedélyezi.

A mindennapos testnevelés szervezésével kapcsolatos változások ► ► szeptember 1-jétől a mindennapos testnevelés az általános iskolák 1-2., 5-6. és a középiskolák évfolyamán folyik. A bevezetésben említett évi LV. törvény több lényeges pontban módosította a köznevelési törvény mindennapos testnevelésre vonatkozó előírásait, amelyek az alábbiak: ► ► Nkt. 27.§ (11a): ahol az úszásoktatás infrastrukturális feltételei nem biztosítottak, ott heti egy alkalommal két testnevelési óra egy tanítási napon összevont formában is megtartható. ► ► Nkt. 98.§ (16): a mindennapos testnevelés feladatainak megoldása érdekében határozott szeptember 1-jéig lehetővé tette felsőfokú végzettségű sportoktatók, sportedzők alkalmazását

Választási kötelezettség az erkölcstan vagy a hit- és erkölcstan között ► ► A köznevelési törvény 35.§-a szeptember 1-jei hatályba lépéssel előírja, hogy az állami fenntartású iskola 1-8. évfolyamán a tanulónak választania kell, hogy az erkölcstan, vagy a hit- és erkölcstan oktatásában vesz részt. ► ► E két tárgy közül a tanuló szabadon választhat, de a két tantárgy egyikének tanulása kötelező. A köznevelési törvény 35.§-ában találhatók meg a választással, valamint a két tantárgy oktatásának szervezési kérdéseivel kapcsolatos előírások. ► ► Fontos tudnunk azt, hogy az erkölcstan, vagy a hit- és erkölcstan kötelező követelményeinek teljesítésén túl a tanulónak joga van ahhoz, hogy részt vegyen a nem kötelező, fakultatív hitoktatásban is.

Munkaszervezés ► ► A köznevelési törvény módosítására augusztus utolsó napjaiban került sor az Országgyűlés rendkívüli ülésén. ► ► szeptember 1-jén lép hatályba a köznevelési törvény végrehajtási rendeleteként „A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásról” szóló kormányrendelet, amely – fenntartótól függetlenül – a köznevelési törvény hatálya alá tartozó minden intézményre vonatkozik.

A pedagógusok munkabeosztásának új rendje ► ► szeptember 1-jétől alapvetően átalakul a pedagógusok munkaidejének beosztási rendje. ► ► A vezetők kivételével megszűnik a kötelező óraszám fogalma, és helyére a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő kerül, amelynek mértéke – a munkáltató döntésétől függően – heti óra között lehet. ► ► Új kategóriaként jelenik meg a pedagógusok kötött munkaidejének fogalma, amelynek mértékét – teljes státusban történő alkalmazás esetében – heti 32 órában határozza meg a köznevelési törvény.

A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő kijelölése ► ► A köznevelési törvény (a továbbiakban: Nkt.) 62.§ (6) bekezdése szeptember 1-jétől hatályosan rendeli el a következők alkalmazását: „A teljes munkaidő ötvenöt- hatvanöt százalékában (a továbbiakban: neveléssel- oktatással lekötött munkaidő) tanórai és egyéb foglalkozások megtartása rendelhető el….” ► ► A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő meghatározása tehát az intézmény vezetőjének hatáskörébe tartozik. ► ► várhatóan egyéb foglalkozások megtartását rendeli el a pedagógusok számára úgy, hogy a nevelőtestületben egyenletes munkaterhelés alakuljon ki.

Az e célból elrendelhető egyéb foglalkozások körét a kormányrendelet tervezetének 16.§ (2) bekezdése tartalmazza az alábbiak szerint: ► ► a) szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, ► ► b) sportkör, tömegsport foglalkozás, ► ► c) egyéni vagy csoportos felzárkóztató, fejlesztő foglalkozás, ► ► d) egyéni vagy csoportos tehetségfejlesztő foglalkozás, ► ► e) napközi, ► ► f) tanulószoba, ► ► g) tanulást, iskolai felkészülést segítő foglalkozás, ► ► h) pályaválasztást segítő foglalkozás, ► ► i) közösségi szolgálattal kapcsolatos foglalkozás,

► ► j) diákönkormányzati-foglalkozás, ► ► k) felzárkóztató, tehetség-kibontakoztató, speciális ismereteket adó egyéni vagy csoportos, közösségi fejlesztést megvalósító csoportos, a szabadidő eltöltését szolgáló csoportos, a tanulókkal való törődést és gondoskodást biztosító egyéni, a kollégiumi közösségek működésével összefüggő csoportos kollégiumi, valamint szakkollégiumi foglalkozás, ► ► l) tanulmányi szakmai, kulturális verseny, házi bajnokság, iskolák közötti verseny, bajnokság, ► ► m) az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozás A kormányrendelet tervezetében itt szereplő előírás szerint ezeket a foglalkozásokat a tantárgyfelosztásban is lehet szerepeltetni.

A pedagógusok kötött munkaidejének megszervezése A Nkt. 62.§ (5) bekezdése definiálja a kötött munkaidő fogalmát az alábbiak szerint: „A nevelési-oktatási intézményekben pedagógus-munkakörökben dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő) az intézményvezető által – az e törvény keretei között – meghatározott feladatok ellátásával köteles tölteni, a munkaidő fennmaradó részében a munkaideje beosztását vagy felhasználását maga jogosult meghatározni.” A kormányrendelet 16.§ (3) szakasza előírja, hogy a pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben tartózkodni, kivéve, ha kizárólag az intézményen kívül ellátható feladat ellátásával bízzák meg.,

A kötött munkaidő a teljes álláshelyen alkalmazott pedagógusok számára heti 32 óra ► ► A Nkt. 62.§ (6) bekezdése szeptember 1- jétől a kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részére vonatkozóan rendeli el a következőt: „…A kötött munkaidő fennmaradó részében a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el.”

A neveléssel-oktatással lekötött munkaidőn túl a kötött munkaidő terhére elvégzendő feladatokat a kormányrendelet tervezetének 16.§ (1) bekezdése határozza meg az alábbiak szerint: ► ► a) foglalkozások, tanítási órák előkészítése, ► ► b) a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, ► ► c) az intézmény kulturális- és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezése, ► ► d) a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok végrehajtása, ► ► e) előre tervezett beosztás szerint vagy alkalomszerűen gyermekek, tanulók – tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő – felügyelete, ► ► f) a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, ► ► g) a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, ► ► h) eseti helyettesítés, ► ► i) a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, ► ► j) az intézményi dokumentumok készítése, vezetése ► ► k) a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása,

► ► l ) osztályfőnöki munkával összefüggő tevékenység, ► ► m) pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, ► ► n) a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, ► ► o) munkaközösség-vezetés, ► ► p) az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés, ► ► q) környezeti neveléssel összefüggő feladatok ellátása, ► ► r) iskolai szertár fejlesztése, karbantartása, ► ► s) hangszerkarbantartás megszervezése, ► ► t) különböző feladat ellátási helyekre történő alkalmazás esetében a köznevelési intézmény telephelyei közötti utazás, ► ► u) a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladat ellátása ► ► v) tanulmányi kirándulás, ► ► w) kollégiumban tanulók éjszakai felügyeletének megszervezése

Az eseti helyettesítés ellátásával kapcsolatos új szabályozás ► ► A pedagógus számára elrendelhető tanórai és egyéb (eseti) foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. ► ► A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a fenti feltételek valamelyikének fennállása rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra.

A pedagógus életpálya részleges bevezetése %-os növekedésBesorolási bér%-os növekedés ÉvFokozatKjt besorolási bérFőiskolaiKjt besorolási bérFokozat Életp.1.0-2F % % G-1 Életp.2.3-5F % % G-2 Életp.3.6-8F % % G-3 Életp F % % G-4 Életp F % % G-5 Életp F % % G-6 Életp F % % G-7 Életp F % % G-8 Életp F % % G-9 Életp F % % G-10 Életp F % % G-11 Életp F % % G-12 Életp F % % G-13 Életp F % % G-14 Életp F % % G %-os Minimálbér %Ft 157, , Minimálbér 60%-os Fokozat, várakozásÁtlagos besorolási bérnövekedés F-ből: 50%Átlagos besorolási bérnövekedés G-ből: 42% Illetményalap Főiskolai Egyetemi Az életpálya modell bértáblája főiskolai végzettségű pedagógusok számára 60%-os bevezetésnél (F, G fizetési osztály) Fokozat, várakozás F osztály G osztály Új fokozat

Munkaterv

Stratégiai tervek célmeghatározása 1. Tagiskolaként a helyi sajátosságok megőrzése 2. Civil szervezetünk aktív működtetése 3. Jó légkörű legyen az iskola 4. Az iskola segítse a hátrányos helyzetű tanulók társadalmi beilleszkedését 5. Segítsék a gyerekek képességeinek kibontakozását 6. A továbbtanulási eredmények minél jobbak legyenek 7. Tanári hatékonyság növelése 8. „Tantervi” alaptudás biztosítása és szilárd értékrend közvetítése 9. Kulturált magatartásra, kulturált kommunikációra nevelés 10. Maradjon fenn helyben a nyolc osztályos képzés 11. A pedagógiai programban foglaltak valósuljanak meg és a versenyszellem fokozása

Helyzetelemzés, erőforrás – meghatározás Helyzetelemzés, erőforrás – meghatározás Az épület állaga, funkcióra való alkalmassága: ► Külső burkolat Szigetelés - Felújítva, kialakítva ► Nyílászárók – Cseréje megvalósult ► Csapadékelvezető rendszer - Felújítva ► Kerítés - Felújításra szorul ► Fűtéstechnika Felújítva ► Világítástechnika - Védőföldelő hálózat nincs ► Mosdók - Felújításra szorulnak Lánymosdó vízvezetékei – csőtörés miatt - javítás alatt állnak, így falfelületének festése késik. Lánymosdó vízvezetékei – csőtörés miatt - javítás alatt állnak, így falfelületének festése késik. ► Padozat - Felújítva ► Bútorzat - Általában megfelelő (Bordásfal balesetveszélye többször jelezve) ► Belső falfelületek - Megfelelő

Szellemi bázis: ► Álláshelyeink száma 12 Szakos ellátottságunk nem kielégítő. A helyzetet nehezíti, hogy alapjában alacsony óraszámú tantárgyakról van szó – földrajz, német 7-8. évf., technika 7-8. évf., ének 7-8. évf., rajz és vizuális kultúra valamint az a tény, hogy gesztor intézményünk jelenleg nem rendelkezik szabad kapacitással az említett tárgyak tanítására. Szakos ellátottságunk nem kielégítő. A helyzetet nehezíti, hogy alapjában alacsony óraszámú tantárgyakról van szó – földrajz, német 7-8. évf., technika 7-8. évf., ének 7-8. évf., rajz és vizuális kultúra valamint az a tény, hogy gesztor intézményünk jelenleg nem rendelkezik szabad kapacitással az említett tárgyak tanítására.

Személyi feltételek 1 fő testnevelés- történelem szak /tanárképző főiskola/ 1 fő tanító; óvodapedagógus; ember – és társadalom műveltségi területen szk. 1 fő tanító; magyar nyelv és irodalom műveltségi terület + magyar másoddiploma 1 fő tanító; német nyelvi szakkollégium; felnőttoktatási szakértő 1 fő tanító; technika szakkollégium 1 fő tanító és pedagógia szakkollégium 1 fő tanító; + pedagógia szakkollégium; óvoda-pedagógus 1 fő biológia- kémia szakos tanár /tanárképző főiskola/ 1 fő tanító; hittan 1 fő műszaki tanár /részmunkaidős/ 1 fő tanító; ének szakkollégium 1 fő gépészmérnök, műszaki tanár /óraadó/ 1 fő tanító; ének és matematika szakkollégium 1 fő gyakorlatot teljesítő szociális pedagógus 25

A meglévő diákösszetétel: A meglévő diákösszetétel: ► A 2012/13 tanév végén 94 tanulót értékeltünk. ► Az első évfolyamon szöveges értékelést alkalmaztunk. Ebből következően 13 tanulót nem minősítettünk osztályzattal.

81 érdemjeggyel értékelt tanulónk eredménye ► jeles vagy kitűnő bizonyítványt kapott: 15 tanuló ► javítóvizsgára kötelezett 8 tanuló ► 2 évismétlő

Egy főre jutó igazolt hiányzások 28

Továbbtanulás 29

Felzárkóztatás: A tevékenység egyik kulcseleme a hátrányos helyzetű tanuló segítése. A 12 fő SNI- s és 14 fő BTM - es tanuló fejlesztését 1 fő szurdopedagógus, 1 fő gyógypedagógus és 1 fő logopédus látja el.

A tehetséggondozás lehetőségei: Tervezett versenyek: ► Kunszentmiklósi körzeti tanulmányi, Suli-hód országos tanulmányi, Dömsödi atlétika, Kunszentmiklósi kosárlabda, Arany János Tankerületi Szavalóverseny, utóbbi költségvonzata: kb Ft Szakkörök: ► természetvédelmi, elsősegély

Kiemelt célok a nevelő-oktató munkában ► Környezeti nevelés hangsúlyosabbá tétele nevelő-oktató munkánkban Célok a nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára (1 – 4. évfolyam): Célok a nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára (1 – 4. évfolyam): ► - az alapkészségeket (kommunikáció, írás, olvasás, helyesírás, számolás) a tanulók egyéni adottságaihoz mérten maximálisan fejlesszük Célok a nevelés-oktatás 5 – 8. évfolyamon: Célok a nevelés-oktatás 5 – 8. évfolyamon: ► - a tanulókat érdeklődésüknek, képességüknek, tehetségüknek megfelelően készítsük fel a továbbtanulásra

Legfőbb feladatok a nevelő-oktató munkában ► Hatékony együttműködést alakítsunk ki a szülői házzal ► Kulcskompetenciák hangsúlyosabb fejlesztése hatodik és nyolcadik évfolyamon. ► A Zöld Program modelljének, tökéletesítése és megvalósítása, Zöld DÖK kialakítása ► Harmonikus tanár-diák viszonyt alakítsunk ki ► Az osztályok, folyosó, az udvar tisztaságának megőrzése és esztétikus dekorálása

A nevelő-oktató munka eszközei, eljárásai A nevelő-oktató munka eszközei, eljárásai ► Az első osztályban a beszoktatás időszakában (2 hónap) a tanítók célirányos, türelmes munkával ismertetik meg a tanulókkal az iskolai élet rendjét. ► Az alsó tagozaton 2. osztálytól a német nyelvet is oktatjuk. ► Fontosnak tartjuk az eredményes tanulás módszereinek, technikáinak elsajátíttatását. ► Az 5. évfolyamon tanulóink a tanév 1. hetében intenzív formában, tréningszerűen sajátítják el a legfontosabb tudnivalókat.

Személyiségfejlesztés

Célok a személyiségfejlesztésben Célok a személyiségfejlesztésben A személyiségfejlesztés során elsődleges eszköznek a dicséretet, a pozitív megerősítést tartjuk. A személyiségfejlesztés során elsődleges eszköznek a dicséretet, a pozitív megerősítést tartjuk.

A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok, tevékenységek ► a tanulók megismerése ► színes és sokoldalú iskolai élet kialakítása

A közösségfejlesztés

A közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladataink: ► a beilleszkedés folyamatos figyelemmel kísérése, segítése minden életkorban, de kiemelten az alsó tagozat első osztályában ► egységes iskolai arculat-, érték- és szimbólumrendszer kialakítása

Beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő pedagógiai tevékenység időben felismerni és kiszűrni a beilleszkedési, magatartási problémákkal küzdő tanulókat időben felismerni és kiszűrni a beilleszkedési, magatartási problémákkal küzdő tanulókat

A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenység

► Tanulmányi versenyeken, sportversenyeken, művészeti bemutatókon, pályázatokon való részvétel. ► Tanórai differenciálás (módszerei: kiselőadások, gyűjtőmunkák, problémafeladatok, stb.) ► A tananyag lehetőségeinek függvényében projektmódszer alkalmazása.

Gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok ► Iskolánkban a gyermek-és ifjúságvédelmi tevékenységet a gyermekvédelmi felelős tervezi, szervezi és koordinálja. ► Szükség esetén családlátogatással is tájékozódik a hatékonyabb segítés érdekében. ► Segíti a hátrányos helyzetű tanuló napközis foglalkozásra való felvételét. ► Az osztályfőnökökkel és szaktanárokkal és védőnővel együttműködve a prevenciós programokat szervez, koordinál, lebonyolít. ► Ezekben a programokban kiemelt figyelmet fordítunk az iskolai egészségfejlesztési; hangsúlyosan a drogmegelőzési munkára. Ehhez képzett szakemberek segítségét is igénybe vesszük (egészségnevelő iskolaorvos, védőnő stb.).

A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program

Alulteljesítő, lemaradó tanulóink felzárkóztatásának alapvető célja és feladata: ► a felkészültségbeli hiányok feltárása és pótlása ► a megfelelő előrehaladáshoz nélkülözhetetlen megismerő, munkavégző és alkalmazási képességek kialakítása

A felzárkóztatás legfőbb feladata: az egyéni képességeket figyelembe vevő felzárkóztató program kidolgozása és végrehajtása az egyéni képességeket figyelembe vevő felzárkóztató program kidolgozása és végrehajtása

Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenység

► A megszokott, hagyományos formákon túl nagyobb hangsúlyt helyezünk: ► Pályaorientációs tevékenységre ► Drog-és bűnmegelőzési programokban való részvételre

:Az egészségnevelés színterei az iskolában ► tanórák (ezen belül kiemelt szerepet kapnak a biológia és egészségtan, a természetismeret, környezetismeret az osztályfőnöki és a testnevelés órák, de a többi szaktárgyi órán is kihasználjuk a tananyaghoz kapcsolódó egészségnevelési lehetőségeket) ► napközis foglalkozások ► játékos egészségfejlesztő foglalkozások az alsó tagozaton (külön terv szerint) ► iskolaorvosi szűrővizsgálatok ► egészségnap (tanévenként egy tanítási nap) ► mentősök és védőnők egészségnevelési foglalkozásai ► túrák, kirándulások, iskolai sportversenyek

A tanulók környezeti nevelésével összefüggő iskolai feladataink: ► Az alternatív, problémamegoldó gondolkodás képességeinek kialakítása ► Együttműködés: a Magyar Környezeti Nevelés Egyesülettel, a Fővárosi Állat – és Növénykerttel, a Rákosi Vipera Védelmi Központtal és a Magyar Madártani Egyesülettel