 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Passzívház.
Advertisements

Super Hybrid Engine (SHE) NB PM Team Sept. 02, 2008.
Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
a sebesség mértékegysége
Mivel fűtünk majd, ha elfogy a gáz?
Galvánelemek és akkumulátorok
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Energia a középpontban
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
HONDA CIVIC AUTÓ TÍPUSOK •Jó napot kívánok!!!!! •Ezen a bemutatón a HONDA autó típusokat mutatom be!!! •Elérhetőségek: •MC,Martin kert vr. •Mobil szám:
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
Az európai unió környezetvédelme. A tisztább, élhető környezetért Az Európai Unió több évtizedes munka eredményeként rendkívül átfogó környezetvédelmi.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Megújuló energiák Készítette: Szűcs Norbert
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Energiaellátás: Tárolás
Készítette: Móring Zsófia Vavra Szilvia
- Alternatív energiaforrások -
A Hidrogénbomba Varga Tamás NBKS0031ÁÓ.
Környezet- és emberbarát megoldások az energiahiányra
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
Az alternatív energia felhasználása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Levegőtisztaság- védelem 9.
Fülemüle informatika verseny
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Kémia 9. évfolyam Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
A növénytermesztés lehetőségei az alternatív energia-előállításban
A BMW 5-ös Limousine abból a formatervezői kihívásból született, amely az erő és a szépség lehető legkifejezőbb megnyilvánulási formájának megalkotására.
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Az az atomerőművek energiatermelése, biztonsága és környezeti hatásai
Az elektromos autó, jövő a jelenben
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
A tűz.
Készítette: Csala Flórián
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
Notebook Csapattagok: Koska Anna Király Vivi Koska Balázs Terék Máté Fegyveres Máté Tóth Bence Győrik Viktor.
Az alternatív energia felhasználása
A szünetmentes tápegység
Műszaki és informatikai nevelés 5. osztály
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A vegyészek és vegyészmérnökök számos találmánya és fejlesztése az energiaszolgáltatás és a szállítás területén.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
A mértékegységet James Prescott Joule angol fizikus tiszteletére nevezték el. A joule a munka, a hőmennyiség és az energia – mint fizikai mennyiségek.
NAPELEM MINT ALTERNATÍV ENERGIAFORRÁS. MIRE VALÓ A NAPELEM? Hiedelem = melegvíz termelés Valódi alkalmazás = elektromos áram termelés Felhasználás: közvetett,
A hidrogén és a metanol, mint energiatárolási lehetőség.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Az elektromobilitást támogató utazói információs szolgátlatások fejlesztése Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba Közlekedéstudományi Konferencia, Győr 2016.
Járművillamosság-elektronika
A szünetmentes tápegység
Kiss Bettina Hosszú Norbert
Bioenergia 3_etanol (fajlagosok)
Előadás másolata:

 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.  A gyakorlati megvalósítás során legtöbbször a belsőégésű motor és a villanymotor kombinációja jelenik meg.  A haladáshoz szükséges energia akkumulátor helyett (vagy mellett) még lendkerékben vagy szuperkondenzátorban is tárolható. A hybrid rendszer fogalma

Mitől környezetbarát?  Nemcsak benzinnel vagy gázolajjal működik, hanem elektromos áramot is használ  Így kisebb a károsanyag-kibocsátása a hagyományos autókénál  Olcsóbb viszont a villanyautóknál, mert képes magának előállítani az áramot – fajtától függő hatásfokkal  A fejlesztések azt célozzák, hogy a hagyományos és az elektromos „üzemanyag” minél optimálisabban kerüljön felhasználásra

Működési elv I.  A sorozatban gyártott hibridautók akkumulátora menet közben is feltölthető;  egyrészt a belső égésű motor, másrészt  az energiavisszatöltő rendszersegítségével.  A belső égésű motor egy generátort hajt, és az termeli az áramot, amely vagy közvetlenül a járművet hajtja, vagy az akkumulátor töltésére fordítódik.

Működési elv II.  Az üzemanyagfogyasztás csökkentését célozza a start-stop funkció is, amely üresjáratban automatikusan leállítja és a megfelelő időben újraindítja a belső égésű motort.  A hibridautó belső égésű motorja kisebb, mint a hagyományos (csak belső égésű motorral rendelkező) autóké.  A rövid idejű gyorsításoknál azonban mindként hajtás üzemelhet, így nincs jelentős különbség a hagyományos hajtású autókhoz képest.

Akkumulátor  Az energiát tároló akkumulátorok sok helyet foglalnak, és nagy súlyt jelentenek. Problémát jelent még a jelentős áruk, és a feltöltés viszonylagos lassúsága is.  Az akkumulátorok leggyakrabban lítium-ion akkumulátorok. Emellett vannak még a nikkel-f, nátrium/nikkel-klorid esetleg hagyományos ólom akkumulátorok is.  A lítium-ion akkumulátor azért gyakoribb választás, mert az ólom-akkumulátorhoz képest könnyebb.

Teljesen hibrid  A teljesen hibrid (más néven teljes értékű hibrid, full hybrid) bármikor képes akár akkumulátorról, akár belső égésű motorral, akár mindkettővel meghajtva menni.  Ilyen például a Toyota Prius, a Ford Escape és a Mercury Mariner.  Ahhoz, hogy a jármű csak akkumulátorról is tudjon üzemelni, nagy kapacitású akkumulátorra van szükség.  Azért, hogy a mechanikai és az elektromos energiát könnyebben át lehessen alakítani egymásba, a hajtáslánc megosztott – ettől persze bonyolultabb lesz a rendszer.

Rásegítőhibrid  Rásegítő hibrid hajtással rendelkeznek például a Honda hibridjei  A Honda rendszerét integrált motor rásegítésnek (IMA) hívják  A rásegítőhibridek leginkább abban különböznek a teljesen hibridektől, hogy nem tudnak belső égésű motor nélkül üzemelni.  De nem sok elektromos energiára van szükségük, ezért az akkumulátorok is lehetnek kisebbek.

A hibridautók elterjedése  A hibridmeghajtás fogalmát a Toyota vezette be a köztudatba a Prius révén.  A hibridautók a kilencvenes évek végén váltak a nagyközönség számára elérhetővé a Honda Insight és a Toyota Prius piacra dobásával.  A Toyota és a Lexus 1,7 millió hibridautót adott el 2009 januárjáig.  Jelenleg az USA összes autógyártójának a hibridautók a legfontosabb termékei.

Solo, a magyar hybrid  Őriszentpéteren fejleszti a fős Antro (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht., néhány más szervezet közreműködésével.  2008 júniusában bemutatták a prototípust a Közlekedési Múzeumban;  akkor 2012-re tervezték a sorozatgyártás elindítását.

A Solo tulajdonságai  A Solo 10 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a végsebessége pedig 140 kilométer óránként.  A kocsi szén-dioxidban számolt károsanyag- kibocsátása nem éri el a 45 grammot, a fogyasztása pedig a 1,8 litert 100 kilométerenként.  A négy kerékbe épített villanymotort lítiumion- akkumulátorok táplálják.  Minden üléshez tartozik pedál, melyet testedző szerkezetként és áramfejlesztőként lehet használni, akár várakozás közben is.  Elöl csak a vezető ül, középen, mögötte két utas.

És hogy néz ki? Megnézhetitek a plakátunkon is