Felnőttoktatás a tűz- és katasztrófavédelemben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Jogszabályi változások, A katasztrófavédelem jövője
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
A MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET OKTATÁSI TEVÉKENYSÉGE
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Pápai Tűzoltóság 11. B.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok. A Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok olyan meglévő közösségekből, támogató szervezet segítségével szervezett.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Ágazati szakképzés változásai
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A rendészet szervei.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Az egyetem létrehozásának célja
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Lejtmenetből lendület
Az egyetem létrehozásának célja
Előadás másolata:

Felnőttoktatás a tűz- és katasztrófavédelemben

A hatékony és eredményes beavatkozás alapfeltételei  Megfelelően képzett és felkészített valamint kellő fizikai állóképességgel bíró személyi állomány. Ezt hivatott biztosítani egy egymásra épített hatékony oktatási, képzési rendszer.  Rendelkezésre kell hogy álljon az a technikai eszközrendszer, amely a megkövetelt és elvárt feladatok végrehajtását lehetővé teszi.  1997- 2000 között 174 korszerű tűzoltógépjármű került beszerzésre. 9 Műszaki Mentőbázis létrehozása, technikai felszerelésére került sor. A biztosítók meghatározott bevételeiből juttatott 1 %- ból folyamatos a technikai fejlődés.

A tűzoltó képzés története A BM Katasztrófavédelmi Oktatási Központ jogelődjei: 1948. Állami Tisztképző Tanalosztály 1951. Petőfi Tűzoltó Tisztképző Iskola 1963. BM Akadémia Tűzoltó Tagozat 1971. BM Tűzoltó Tisztképző Iskola 1980. BM Tűzoltó Kiképző Központ 1991. BM Tűzvédelmi Oktató és Kutató Intézet 1993. Tűz és Polgári Védelmi Intézet 1996. BM TOP Tűzvédelmi Kiképző Intézet 2000-tól. BM Katasztrófavédelmi Oktatási Központ

A polgárivédelmi képzés története 1950. Szervezett polgárivédelmi képzés beindult. Légoltalmi vezető képzés Légoltalmi Központi Iskola 1958. Légoltalmi Tiszti Iskola 1974. Polgári Védelmi Kiképző Központ 1993. Tűz és Polgári Védelmi Intézet 1996. BM PVOP Oktatási Módszertani és Tudomány szer- vezési Központ 2000. BM Katasztrófavédelmi Oktatási Központ

A képzési koncepció célrendszere (1/2)  A korszerüsítés alapozzon a szakterület jelenlegi képzési rendszerének eddigi tapasztalataira, az új szakmai koncepcióba illeszthető, továbbiakban is vállalható eredményeire, szakmai elvárásokra.  A képzési rendszer - ahol indokolt - a magyar felsőoktatási és szakképzési rendszer szerves részelegyen, illeszkedjen a hatályos és vonatkozó jogszabályokhoz úgy, hogy teljeskörüen szolgálja a katasztrófavédelem, a tűzvédelem és a polgári- védelem igényeit.  Az oktatási rendszer biztosítsa az önkormányzatok és egyéb civil szervezetek vonatkozásában is a felmerülő katasztrófavédelmi, illetve polgárivédelmi és tűzvédelmi képzési igények megvalósulását.  A korszerűsített katasztrófavédelmi, tűzvédelmi, valamint polgárivédelmi oktatási rendszer tananyagtartalma - a szükséges mértékben - épüljön be a köztisztviselői képzési és vizsgarendszerébe.

A képzési koncepció célrendszere (2/2)  Biztosított legyen az egymásra épülés, a fokozatosság, adott esetekben az átjárhatóság, valamint az egyes oktatási intézmények horizontális és vertikális kapcsolata.  Adjon optimális alapot a karrierrendszer működéséhez, biztosított legyen a követelmények és feltételrendszerek nyílt megismerhetősége, segítse elő hogy az érintettek szakmájukat élethivatásnak tekinthessék.  Jellemezze a gazdaságosság, ne legyen sem minőségi, sem mennyiségi értelemben túl-, illetve alulképzés.  A korszerűsített képzési rendszer bevezetése úgy valósuljon meg, hogy képezzen harmónikus átmenetet a jelenleg működő képzési rendszerrel, illetve legyen képes lefedni a valós igényeket.  Olyan rendszer alakuljon ki, hogy az új belépők a próbaidő alatt kezdhessék meg, illetve fejezhessék be a számukra előírt képesítés megszerzésére irányuló tanulmányaikat.

A tűz- és katasztrófaelhárító képzés jelenlegi jogszabályi háttere 1996. évi XXXI. törvény (Tűzvédelmi törvény) 1999. évi LXXIX. törvény (Katasztrófavédelmi törvény) 13/2001. (VI.29.) BM rendelet a katasztrófavédelmi szervek és a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok munkaköri jegyzéke 49/2002. (VII.26) OM rendelet szerint az Országos Képzési Jegyzékbe került 7 új katasztrófa- és tűzvédelmi szakma 32/2002. (XII.12.) BM rendelet képzési követelményről és képzési rendszerről 16/2003. (IV. 18.) BM rendelet a 27 Belügyminisztériumhoz tartozó OKJ-s szakma szakmai- és vizsgakövetelményeiről

A képzés jelene Sokrétű és Szabályozott

A tűz- és katasztrófaelhárítói szakképesítések Az Országos képzési jegyzékben szerepelnek: Tűzoltó szakképzés Katasztrófa- és tűzvédelmi technikus Katasztrófa- és tűzvédelmi szervező (tiszt) Katasztrófavédelmi előadó Katasztrófavédelmi főelőadó Tűzvédelmi előadó Tűzvédelmi főelőadó

Tűzoltó szakképzés Képzési idő: 4 hónapos elméleti és gyakorlati képzés 608 óra, 20 % elméleti, 80 % gyakorlati ismeretek. Érettségi, vagy egy OKJ-és szakképesítés, valamint valamelyik tűzoltóság tagja. Szüksége még befogadó nyilatkozat a tűzoltóságtól és nyilatkozat a gyakorlati képzés lebonyolítására. Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságok Megyei Munkaerőfejlesztő Központok Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság Katasztrófavédelmi Oktatási Központ Katasztrófavédelmi Oktatási Központ Tűzoltási és katasztrófavédelmi ismeretek Tűzoltó műszaki ismeretek Szerelési és mentési gyakorlat Kisgépkezelői vizsga Beosztott készenléti szolgálatot ellátó tűzoltó képzése Jelentkezési feltétel: Képzést végzi: Vizsgaközpont: Vizsgák: Cél:

Katasztrófa- és tűzvédelmi technikus 1 éves 1050 órás nappali képzés, az elmélet és gyakorlat aránya 59 % illetve 41 % Érettségi és tűzoltó szakképesítés Katasztrófavédelmi Oktatási Központ Tűzoltási és műszaki mentési ismeretek Tűzmegelőzési ismeretek Katasztrófavédelmi ismeretek Gyakorlati vizsga A tűzoltóság és a katasztrófavédelem szervei által végzett tűzoltói , műszaki mentési, katasztrófavédelmi és technikai jellegű operatív tevékenység végzésére, egy raj irányítására alkalmas középfokú végzettségű szakember képzése. Képzési idő: Jelentkezési feltétel: Képzést végzi: Vizsgák: Cél:

Katasztrófa- és tűzvédelmi szervező Képzési idő: 4 hónap levelező, 5 hónap nappali 1 hónap gyakorlat. Összóraszám 810 óra, 60 % elmélet illetve 40 % gyakorlat Felsőfokú állami iskolai végzettség, tűzoltóság vagy katasztrófavédelmi szervezet tagja. Katasztrófavédelmi Oktatási Központ Katasztrófa- és polgári védelmi ismeretek Hatósági és tűzmegelőzési ismeretek Műszaki ismeretek Vizsgadolgozat Felsőfokú szakmai és iskolai végzettséghez kötött beosztás betöltésére alkalmas szakember képzése. Tiszti kinevezés. Jelentkezési feltétel: Képzést végzi: Vizsgák: Cél:

A tanintézet képzési rendszere

A tanintézet technika kezelő tanfolyami rendszere tűzoltó technika kezelő alaptanfolyam létrás gépjármű emelőkosaras gépjármű műszaki mentőgépjármű tűzoltódaru kezelő vegyi baleset elhárító konténer áramfejlesztő gépjárműfecskendő porraloltó gépjármű habbaloltó gépjármű palack töltő kompresszor

A tanintézet speciális tanfolyamai PV kirendeltségvezetői VFCS Vegyi mentesítő Tűzoltásvezetői Tűzvizsgálói Parancsnoki Szakhatósági Vízből mentő

Képzési létszámok 2005/2006 tanévben

Képzési létszámok 2005/2006 tanévben 4310 fő vett részt képzésben

Szempont a gyakorlatiasság A tanintézet felszereléseivel, eszközeivel törekszik a felszerelések bemutatása mellett, a képzésben résztvevők gyakorlati felkészí-tésére. Tűzoltási és mentési gyakorlat Tűzoltósport

A felsőfokú képzések

A jelenlegi felsőfokú képzések A katasztrófavédelmi főiskolai és egyetemi képzés megjelent, jelenleg az alábbi intézmények vették fel ezt a szakirányt: Rendőrtiszti Főiskola, katasztrófavédelmi szak Szent István Egyetem környezetmérnök szak katasztrófavédelmi szakirány (Gödöllő) Zrinyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, védelmi igazgatás szak, katasztrófavédelmi szakirány Szent István Egyetem Ybl Miklós Főiskolai Kar Tűzvédelmi Mérnöki szak Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Főiskolai Kar, műszaki szakoktató, tűzvédelmi szakirány Katasztrófavédelmi Oktatási Központ, tűz- és katasztrófavédelmi szervező tiszt

A felsőfokú képzések A szak létrehozásának célja:  oktatás  a hazai általános katasztrófavédelmi tudományterület kialakítása

Út a képzés megindításáig 2000. szeptember 01. Katasztrófavédelmi tanszék létrehozása az RTF-n, 2003. október 21. A katasztrófavédelmi szak megalapítása 2004. január 20. A szakindítás engedélyezése 2004/2005-ös tanév A képzés kezdete nyílt rendszerű nappali tagozat keretszáma 15 fő, állami finanszírozással 2005/2006. tanév Zárt rendszerű levelező tagozat, a hallgatók száma 15 fő, állami finanszírozással.

A felsőfokú képzések A képzés célja: képesek legyenek a végzettek katasztrófavédelmi tiszt (menedzser) munkakör betöltésére katasztrófavédelmi feladatok ellátására: a hivatásos katasztrófavédelmi szerveknél minisztériumokban védelmi bizottságokban veszélyhelyzet kezelő tevékenység végzésére Rendőrtiszti Főiskola, katasztrófavédelmi szak A Rendőrtiszti Főiskola katasztrófavédelmi szervező szakán a nappali képzés 3 év, a levelező 4 év. A katasztrófavédelmi levelező tagozatára a katasztrófavédelmi szervek, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok, a polgári védelem állományába tartozók, az önkormányzatok munkatársai jelentkezhetnek. A képzés államilag finanszírozott.

Képzés tantárgyi struktúrája Katasztrófavédelmi szaktantárgyak: Kat.elh.szak. ism. (1. 2. 3. 4. félév, 200 ó) Kat.elh.igazgatási és jogi ism. (3. 4. félév, 94 ó) Kat. elh. technikai ism. (1. 2. 3. félév, 110 ó) Kat. elh. menedzsment (5. félév, 46 ó) Katasztrófa megelőzés (4. 5. 6. félév, 140 ó) Ágazati kat. elh. ism. (5. 6. félév 80 ó) PV. szakismertetek (3. 4. félév, 76 ó) Tűzv. szakismeretek (2. 3. 4. félév, 130 ó) Nemzetközi kat. elh. jog (6. félév, 40 ó) Kat. elh. felkészítő ism. (4. félév, 50 ó) Kat. elh. infó. rendszere (6. félév, 26 ó) Kat. Elh. finanszírozása (6. félév, 36 ó) Kat. elh. beavatkozási rend. (4. 5. 6. félév, 106 ó) Kat. Következ. felszámolása (6. félév, 56 ó)

A felsőfokú képzések Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Védelmi Igazgatási Szak, Katasztrófavédelmi szakirány A 2001-ben meghirdetésre került az akkreditált Védelmi Igazgatási Szakon a Katasztrófavédelmi Szakirány 5 éves nappali alap és a 3 éves levelező kiegészítő képzés. 2002-ben beindult a levelező, majd 2003-tól a nappali képzés is. A képzésben kiemelt hangsúlyt kapnak a védelmi igazgatáshoz és a katasztrófaelhárításhoz szükséges jogi-, műszaki- és vezetési-, szervezési- ismeretek.

Tudományos kutatás és PhD képzés A felsőfokú képzések Tudományos kutatás és PhD képzés A MAB 2002/2/IIL határozata értelmében a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen a Műszaki tudományok tudományterületen, ezen belül a Katonai műszaki tudományágban doktori képzésre, doktori fokozat odaitélésére, valamint habilitációs eljárás lefolytatására jogosult. Ennek megfelelően 2002 szeptemberétől a Katonai Műszaki Doktori Iskolában megindult a doktori képzés, a doktori fokozatok odaitélése, illetve lehetőség van habilitációs eljárások lefolytatására.

A felsőfokú képzések Szent István Egyetem Ybl Miklós Főiskolai Kar Tűzvédelmi Mérnöki Szakán, mind a 3 éves nappali mind a 4 éves levelező képzésben bevezették a Tűzvédelmi illetve a Katasztrófavédelmi szakirányt. Szent István Egyetem (Gödöllő) környezetmérnök szak Katasztrófavédelmi szakirányán a képzési idő nappali tagozaton 5 év, 3 éves levelező képzésen kiegészítő egyetemi végzettség szerezhető

A felsőfokú képzések Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Főiskolai Kar, műszaki szakoktató, tűzvédelmi szakirány A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Főiskolai Karán, műszaki szakoktató, tűzvédelmi szakirányon ez év januárjában fejezte be tanulmányait a 8. évfolyam.

Jövőkép Változás

Új szakképzési rendszer 2006. április 1- től az 1/2006.(I.17) OM rendelet rendszerében teljesen új Országos Képzési Jegyzéket léptetett életbe. Jellemzői:  A korábbi 800 helyett 400 alap szakképzés  Moduláris képzési szerkezet, ami szakmacsoportok, alapszakmák, rész szakképesítések, ráépülő és elágazó szakképesítések rendszeréből áll.  Moduláris felépítés  Kompetenciaelvű követelményrendszer (kompetencia: viselkedésekkel és magatartásokkal leírható tulajdonságok együttese) Alapelve:

A tűzoltó és katasztrófaelhárító szakképzés új moduláris szerkezete 51. 8 általános + szakképesítés, vagy középiskolai végzettség (fizikai munka) 52. Középiskolai végzettség fizikai vagy szellemi munka) középiskolai végzettség meghatározott szakképzettség (jellemzően szellemi munka) 61. Felsőfokú iskolai végzettségre épülő szakképesítés

A tapasztalatok figyelembevételével kialakított fejlesztési célkitűzések A tűzoltó szakképzés országos és regionális bázisának kialakítása. A tűzoltó technikus képzés szerves ráépítése a tűzoltó alapképzésre Modul rendszerű tűzoltótechnika kezelői képzés, az igényekhez rugalmasan alkalmazkodva. A bevált önkéntes és létesítményi tűzoltóparancsnoki képzés folytatása. A katasztrófavédelmi és tűzvédelmi szervező képzés szétválasztása, szakirányú modulokra. A tűzvédelmi előadói és főelőadói képzések tartalmi felülvizsgálata és modulrendszerű kimunkálása. A polgárivédelmi előadói és katasztrófa- és polgárivédelmi főelőadói képzések tartalmi felülvizsgálata és modulrendszerű kimunkálása. A tűzoltó és polgárivédelmi állomány munkakörhöz kapcsolódó felkészítő tanfolyam rendszerének fejlesztése, erősítése. A tiszti továbbképzési rendszer formáinak és működési rendjének kimunkálása.

Rendőrtiszti Főiskola alapképzési szak és szakirány 2006 Rendőrtiszti Főiskola alapképzési szak és szakirány 2006. Szeptember 1-től Bűnügyi Igazgatási alapképzési (BSc) szak:  Bűnügyi szakirány (N,L)  Gazdaságvédelmi szakirány (N,L)  Pénzügyi nyomozó szakirány (L) Rendészeti Igazgatási alapképzési (BSc) szak:  Büntetés-végrehajtás szakirány (N,L)  Határrendészeti szakirány (N) Igazgatásrendészeti szakirány (N)  Katasztrófavédelmi szakirány (N,L)  Közlekedésrendészeti szakirány (N,L)  Közrendvédelmi szakirány (N,L)  Vám- és jövedéki igazgatás szakirány (N,L)

Katasztrófavédelmi szakember-képzés a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen 2006. Védelmi Igazgatási alapképzési (MSc) szak:  Katasztrófavédelmi szervező szakirány  Önkormányzati védelmi igazgatási szakirány  Humán erőforrás gazdálkodási szakirány Védelmi Igazgatási alapképzési (BSc) szak:  Katasztrófavédelmi szakirány  Önkormányzati védelmi igazgatási szervező szakirány  Védelmi humán erőforrás - szervező szakirány Katasztrófavédelmi mérnök (MSc) alapképzési szak:  Műszaki szakirány  Szervezői szakirány

A hatékony és eredményes beavatkozás alapfeltételei  Megfelelően képzett és felkészített valamint kellő fizikai állóképességgel bíró személyi állomány. Ezt hivatott biztosítani egy egymásra épített hatékony oktatási, képzési rendszer.  Rendelkezésre kell hogy álljon az a technikai eszközrendszer, amely a megkövetelt és elvárt feladatok végrehajtását lehetővé teszi.  1997- 2000 között 174 korszerű tűzoltógépjármű került beszerzésre. 9 Műszaki Mentőbázis létrehozása, technikai felszerelésére került sor. A biztosítók meghatározott bevételeiből juttatott 1 %- ból folyamatos a technikai fejlődés.

Köszönöm a figyelmet! Prof. Dr. Bleszity János tűzoltó vezérőrnagy igazgató tanszékvezető főiskolai tanár

Vége