az általános iskolákban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
A Magyar Köztársaság kormánya
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Pedagógus értékelési rendszer
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Minimális intervenció az alapellátásban
Család – és Gyermekjóléti Központ
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

az általános iskolákban Az egészségnevelés célja, lehetőségei az általános iskolákban Pusztai Jánosné

Mi az egészség? Szellemi Szociális Testi Pszichoszociális állapot Pszichoszomatikus állapot Szocioszomatikus állapot Testi

Az egészségfejlesztés területei Első-,másod-és harmadfokú egészségnevelési programok Megelőző jellegű egészségügyi szolgáltatások Az egészségfejlesztés területei Gazdasági és szabályozási tevékenységek Közösségi szintű munka Szervezeti szintű fejlesztések Az egészsége környezettel kapcsolatos tevékenységek Egészséges közérdekű intézkedések

Az egészségnevelési programok Információnyújtás Értékek és beállítódások feltárása Egészséget érintő döntések meghozatala Cselekvés az egészség érdekében

Egészségnevelés Az

Az egészségnevelést végző személyek az iskolában Pedagógus, egészségtan tanár Drogkoordinátor Gyermek és ifjúságvédelmi felelős Iskolaorvos Védőnő Külső szakember

Az egészségnevelő személyisége Szakmai felkészültség A problémák iránti érzékenység, fogékonyság Jó konfliktuskezelési képesség Jó kommunikációs képesség Felelősség Hitelesség

Az egészségnevelési team Meghatározott szakemberekből álló csoport Közösen megvalósítandó feladatok, célok Ismerik és elfogadják a saját és a többi tag szerepét Támogatják egymást a közös cél érdekében Nyílt és őszinte módon kommunikálnak Vezetőjét mindenki elfogadja

Az egészségnevelési programok tervezése és értékelése „ Az iskola nevelési programjának részeként el kell készíteni az iskola egészségnevelési és környezeti nevelési programját. Az iskola egészségnevelési programnak tartalmaznia kell az egészségfejlesztéssel összefüggő iskolai feladatokat, beleértve a mindennapi testedzés feladatainak végrehajtását szolgáló programot is. Az iskolai egészségnevelési program elkészítéséhez be kell szerezni az iskola - egészségügyi szolgálat véleményét.”

Az egészségnevelési programok tervezése és értékelése Szükségletek és prioritások meghatározása Célok és célkitűzések megállapítása A célok megvalósításához szükséges legjobb út kiválasztása Források meghatározása Értékelő módszerek kidolgozása Cselekvési terv készítése Cselekvés

Az egészségnevelés keretei iskolán belül Tanórai: „Az iskola helyi tantervébe-az osztályfőnöki nevelő és oktató munkához kapcsolódva- be kell építeni az egészséges életre nevelést ill. az egészségvédelmet szolgáló tananyagot, melynek időkerete az 5.-12. évfolyamon nem lehet kevesebb a tanévenként tíz tanórai foglakozásnál.”

Az egészségnevelés keretei iskolán belül

Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Egészséget támogató társadalmi környezet kialakítása Egészséges ifjúság Iskolaorvos és védőnő eü.-i feladatainak bekapcsolása az iskolába Egészségfejlesztési tananyag kidolgozása Az egészségfejlesztés oktatása folyamatos legyen

Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Egészséges életmód programjai, az emberi egészség kockázati tényezőinek csökkentése A dohányzás visszaszorítása Alkohol és drogmegelőzés Egészséges táplálkozás és élelmiszerbiztonság Aktív testmozgás elterjesztése Nemzeti Környezet-egészségügyi Akcióprogram

A dohányzás visszaszorítása A rászokás megelőzése Tények Minden 3. felnőtt dohányzik Magyarország a világon a 3. legnagyobb cigarettafogyasztó A dohányosok 70 %-a 20 éves kora előtt kezdett dohányozni A dohányzás okozza a tüdőrák halálozás 90 %-át A dohányzás okozta halálesetek megelőzhetők lennének Feladatok Tanári tréning Kortárs oktatás

Alkohol és drogmegelőzés Tények Az alkoholfogyasztás növekvő tendenciát mutat Magas az alkohol okozta megbetegedések aránya. Magas az alkoholfogyasztás a fiatalok között A drogfüggők száma növekvő tendenciát mutat Feladatok Iskolai drogkoordinátorok Drogstratégia 2/2003 (I.30.) sz. közgyűlési határozat a nevelési oktatási intézmények számára 2003. december 31.-ét határozta meg a drogstratégiájuk, cselekvési tervük elkészítésének határidejeként. Ezzel egyidőben az egészségfejlesztő- drogprevenciós tevékenységet integrálni kell az iskolák nevelő munkájába.

Egészséges táplálkozás és élelmiszerbiztonság Az egészséges táplálkozás alapelveinek oktatása folyamatosan. Az egészséges táplálkozás az iskolai büfékben és az iskolai konyhán.

Aktív testmozgás elterjesztése Mindennapi egészségfejlesztő testmozgás KOMA pályázati lehetőség

Nemzeti Környezet-egészségügyi Akcióprogram Környezet-egészségügyi oktatási program elkészítése Parlagfű elleni védekezés

Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Az elkerülhető halálozások, megbetegedések, fogyatékosság megelőzése A mozgásszervi betegségek csökkentése Az AIDS megelőzés

A mozgásszervi betegségek csökkentése Korai mozgásszervi szűrővizsgálatok Iskolai testnevelés, gyógytorna Speciális tartásjavító torna

Az AIDS megelőzés Családi életre nevelési ismertek oktatása

Iskolai egészségfejlesztési normatíva terv Szakmai feladat: 1. Egészséges táplálkozás a büfében és étteremben. 2. Minden gyermeknek minden nap egészségfejlesztő testmozgás. 3. Személyiségfejlesztő tevékenységek a pedagógusok és gyermekek részére. 4. Egészségfejlesztési modulszerű tantárgy oktatása.