A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Az iskola földrajzi elhelyezkedése Bel-Budán, de - a Budai-hegység lábánál - a Dunaparton
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Út a környezettudatos iskoláig 1950-ben létesült, mint vegyipari technikum 1990-től a gyors társadalmi-gazdasági változások és belső innováció következtében jelentős megújulás: 1990/91-től gimnáziumi képzés 1995/96-tól környezetvédelmi szakképzés
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola 2001/02-től felnőttoktatás 2006/07-től kötelező beiskolázású szakiskolai osztályok 2007/08-tól felzárkóztató oktatás
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Jelenleg: 43 osztályban 1400 tanuló nevelése-oktatása folyik
Iskolánk, mint környezettudatos iskola A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola mikro-, és makrokörnyezetében is érvényesül
Mikrokörnyezet Tanítási órákon, gyakorlatokon Az IMIP szerint tanmeneteket kell készíteni. A tanmenetekben jelezni kell, hogy az adott tanítási egységben a „zöld” szemlélet hogyan kap szerepet Az óralátogatások-óraelemzések egyik fő szempontja, hogy mennyiben jelentek meg a környezeti nevelési szempontok a tanítási órán
Mikrokörnyezet Rendhagyó tanítási órák szervezése Projectnapok munkaterv szerint
Mikrokörnyezet Az érettségi tételek között, valamennyi tantárgyból szerepelnie kell „zöld” tételnek Az órák kezdetét és végét védett madarak füttye jelzi
Mikrokörnyezet A tanórán kívüli tevékenységekben - Környezeti nevelési kortárs-segítő csoport működtetése Szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém-italosdoboz, műanyagflakon, száraz-elem) Komposztáló
Mikrokörnyezet Madáretetők az iskolaudvaron Kerékpártároló
Mikrokörnyezet Részvétel a Globe-programban A BISEL-program bázisiskolája vagyunk - Kirándulási terv készítése Megemlékezés a Jeles Napokról Zöld hirdető működtetése Zöld fesztivál a Margitszigeten a Föld Napján
Mikrokörnyezet Egészséges élelmiszerek az iskolai büfében Bioital-automata a folyosón Alma-automata
Mikrokörnyezet Környezetbarát takarítószerek használata
Mikrokörnyezet Az iskolai környezeti nevelési tevékenységet környezeti nevelési munkaközösség felügyeli. Tagjai: a munkaközösség-vezetők A munkaközösség-vezető az iskolavezetés tagja.
Mikrokörnyezet Az iskolai Diákönkormányzatban dolgozik környezetvédelmi referens. Ő a DÖK vezetésének is tagja.
Mikrokörnyezet A munkatársak felvételénél a környezeti neveléssel szembeni attitűd kiemelt döntési szempont. A munkatársak évenkénti értékelésénél a környezeti nevelés terén végzett munka kiemelt minősítési szempont
Mikrokörnyezet Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra való fokozott odafigyelés Az irodai munkához, a levelezéshez újra-papírt használunk A gyakorlatok jegyzőkönyvezése elektronikusan történik A takarítók környezetbarát takarítószereket használnak
Mezokörnyezet Önkéntes munka állatmenhelyeken Zöld civilszervezetek támogatása
Mezokörnyezet Folyamatos graffity-mentesítés A kidobásra ítélt szobanövények befogadása Környezeti nevelési versenyek szervezése általános iskolások számára Környezeti nevelési versenyek szervezése a társiskolák tanulói részére Véradónap szervezése
Makrokörnyezet Programok szervezése a Föld napján (Nagyköveti látogatás) Részvétel a környezetvédelmi tananyagok digitalizálásában Közreműködés továbbképzések szervezésében Média-megjelenések. (Környezetvédelem, NG. online)
Köszönöm figyelmüket!