A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Ökoiskola cím elnyerése előtt és után
Tanévnyitó értekezlet
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Iskolánkról.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
2011. november 10. KKVSZI Kőrösy József Tagintézmény magyar nyelv és irodalom munkaközössége.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – Győr, október Horváth Dániel.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A kompetencia alapú oktatásról
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Nagyné Horváth Emília.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Pedagógus értékelési rendszer
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Sárszentmiklósi Általános Iskola Nagylóki Tagiskolája Nagylók Kossuth utca 3. Ökoiskola január december 31. Bakonyi Árpádné.
Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Szeretettel köszöntjük
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Informatika munkaközösség
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Támogató alap dokumentumok
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola

Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Az iskola földrajzi elhelyezkedése Bel-Budán, de - a Budai-hegység lábánál - a Dunaparton

Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Út a környezettudatos iskoláig 1950-ben létesült, mint vegyipari technikum 1990-től a gyors társadalmi-gazdasági változások és belső innováció következtében jelentős megújulás: 1990/91-től gimnáziumi képzés 1995/96-tól környezetvédelmi szakképzés

Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola 2001/02-től felnőttoktatás 2006/07-től kötelező beiskolázású szakiskolai osztályok 2007/08-tól felzárkóztató oktatás

Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola Jelenleg: 43 osztályban 1400 tanuló nevelése-oktatása folyik

Iskolánk, mint környezettudatos iskola A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola mikro-, és makrokörnyezetében is érvényesül

Mikrokörnyezet Tanítási órákon, gyakorlatokon Az IMIP szerint tanmeneteket kell készíteni. A tanmenetekben jelezni kell, hogy az adott tanítási egységben a „zöld” szemlélet hogyan kap szerepet Az óralátogatások-óraelemzések egyik fő szempontja, hogy mennyiben jelentek meg a környezeti nevelési szempontok a tanítási órán

Mikrokörnyezet Rendhagyó tanítási órák szervezése Projectnapok munkaterv szerint

Mikrokörnyezet Az érettségi tételek között, valamennyi tantárgyból szerepelnie kell „zöld” tételnek Az órák kezdetét és végét védett madarak füttye jelzi

Mikrokörnyezet A tanórán kívüli tevékenységekben - Környezeti nevelési kortárs-segítő csoport működtetése Szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém-italosdoboz, műanyagflakon, száraz-elem) Komposztáló

Mikrokörnyezet Madáretetők az iskolaudvaron Kerékpártároló

Mikrokörnyezet Részvétel a Globe-programban A BISEL-program bázisiskolája vagyunk - Kirándulási terv készítése Megemlékezés a Jeles Napokról Zöld hirdető működtetése Zöld fesztivál a Margitszigeten a Föld Napján

Mikrokörnyezet Egészséges élelmiszerek az iskolai büfében Bioital-automata a folyosón Alma-automata

Mikrokörnyezet Környezetbarát takarítószerek használata

Mikrokörnyezet Az iskolai környezeti nevelési tevékenységet környezeti nevelési munkaközösség felügyeli. Tagjai: a munkaközösség-vezetők A munkaközösség-vezető az iskolavezetés tagja.

Mikrokörnyezet Az iskolai Diákönkormányzatban dolgozik környezetvédelmi referens. Ő a DÖK vezetésének is tagja.

Mikrokörnyezet A munkatársak felvételénél a környezeti neveléssel szembeni attitűd kiemelt döntési szempont. A munkatársak évenkénti értékelésénél a környezeti nevelés terén végzett munka kiemelt minősítési szempont

Mikrokörnyezet Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra való fokozott odafigyelés Az irodai munkához, a levelezéshez újra-papírt használunk A gyakorlatok jegyzőkönyvezése elektronikusan történik A takarítók környezetbarát takarítószereket használnak

Mezokörnyezet Önkéntes munka állatmenhelyeken Zöld civilszervezetek támogatása

Mezokörnyezet Folyamatos graffity-mentesítés A kidobásra ítélt szobanövények befogadása Környezeti nevelési versenyek szervezése általános iskolások számára Környezeti nevelési versenyek szervezése a társiskolák tanulói részére Véradónap szervezése

Makrokörnyezet Programok szervezése a Föld napján (Nagyköveti látogatás) Részvétel a környezetvédelmi tananyagok digitalizálásában Közreműködés továbbképzések szervezésében Média-megjelenések. (Környezetvédelem, NG. online)

Köszönöm figyelmüket!