Csoportok (teamek) a projektben. A projekt végrehajtására alakult csoport (team) azokból a szakemberekből áll, akik a projektben a munkát végzik. Ennek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

A tanári munka értékelése
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
DOKUMENTUMKEZELÉS.
A projektmenedzsment fogalma
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A projektmenedzsment funkciói és területei
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szervezeti problémák kezelése
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Ellenőrzés, visszacsatolás
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
A szervezeti felépítés definíciója
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
Emberi Erőforrás Menedzsment Munkakör-értékelés EEM.4.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Funkciói, feladatai és területei
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekt dokumentáció A dokumentumok között vannak a projekt irányításával összefüggő dokumentumok, és vannak műszaki dokumentumok.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Projektirányítás elmélet - teszt
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Teamek, kommunikáció.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

Csoportok (teamek) a projektben

A projekt végrehajtására alakult csoport (team) azokból a szakemberekből áll, akik a projektben a munkát végzik. Ennek a csapatnak a létszáma a munka méretétől és a komplexitásától függ. A szisztematikus tevékenység feltételezi a projekt paramétereinek, működési feltételeinek meghatározását. • Rögzítettek az alapvető fogalmak és fejlesztési elvek • Előre láthatóak az elvégzendő tevékenységek, és az ezek eredményeként elérendő célok

• Ismertek az alkalmazandó módszerek, eljárások és technikák • A projektfeladatok,, fázisok, mérföldkövek egyértelműen meghatározottak • Kiválasztottak és rendelkezésre állnak a szükséges erőforrások, az alkalmazott eszközök és anyagok • Ismertek a döntési pontok, és rendelkezésre állnak a minőségbiztosításhoz szükséges információk, kritériumok

Személyhez kapcsolódó folyamatok A projekt-szervezetet a benne tevékenykedő emberek (vezetők, elemzők, kivitelezők, ellenőrzők) alkotják; rajtuk múlik a projekt sikere vagy bukása, illetve a folyamatok és termékek minősége. A projektnek megfelelően kell kialakítani a projektszervezet szerkezetét, amely a projekt előrehaladásával változhat.

A teamek teljesítménye a jó projekttervtől, a hatékony belső kommunikációtól és a vezetői motivációtól függ; egy team kialakításakor megfelelő figyelmet kell fordítani a megfelelő képzésre/továbbképzésre.

Kommunikációhoz kapcsolódó folyamatok Célja: biztosítani, hogy a projektvezetés és a projekttagok számára szükséges adatokat illetve dokumentumokat időben összegyűjtsék, tárolják, feldolgozzák,megosszák és terjesszék. Ennek meghatározására készül a kommunikációs terv.

Csoportmunka fogalma A team-munka olyan emberek együttműködése, akiknek képzettsége, szemlélete különböző és tudásukat, képességeiket közös probléma (cél, feladat) megoldására fordítják.

A csoportmunka célja Újszerű, jelentős, bonyolult és nem ismétlődő problémák gyors és jó hatásfokú megoldásának segítése.

A teamek főbb típusai • Függetlenített team • Nem Függetlenített team • Feladat-meghatározó team • Feladatmegoldó team • Gördülő team • Hierarchikus team

• Függetlenített team: tagjai a feladatvégzés teljes időtartamára ki vannak emelve eredeti szervezeti egységeikből és mentesítve vannak minden más feladat alól. • Nem Függetlenített team: tagjai az adott feladatban munkakapacitásuknak csak egy részével vesznek részt. • Feladat-meghatározó team: a vezetést bizonyos tekintetben helyettesítő, szűkebb körű kollektívaként fogható fel.

• Feladatmegoldó team: munkája konkretizált feladatok megoldására irányul. • Gördülő team: a folyamat változó feladatainak megfelelően változó összetételben dolgoznak a feladatmegoldó teamek; a teamek személyi állománya részben átfedi egymást. • Hierarchikus team : Összetettebb és hosszabb távú folyamatokban párhuzamosan és egymást követően több team működik.

A csoportmunka folyamata A csoportmunka a team megalakításával kezdődik. Gerincét a feladat végrehajtása képezi, melynek során a team az elérni kívánt célnak és a kollektív munka jellegének megfelelő módszereket alkalmaz. A munka az elért eredmények és a team munkájának értékelésével, (anyagi és erkölcsi elismerésével) a team formális megszűnésével ér véget.

A team munkamódszerei A csoport vezetőjét vagy a team alapítója jelöli ki, vagy a tagok szótöbbséggel választják. A teamek feladatorientált vegyes összetételű csoportok (problémamegoldásban 5-9 fő működhet együtt eredményesen). A team-megállapodás érvényességéhez a team alapító és minden egyes tag aláírása szükséges. A feladat ellátásáért az egész team egyetemlegesen felelős.

A team részben kollektív, részben tagjainak egyéni munkájával éri el a kitűzött célt. A vezető feladata a tervszerű irányítás, a munka koordinálása, a teljesítést akadályozó okok és körülmények elhárítása. A munka befejezését a vezető a team-alapítónak jelenti, átadja illetve bemutatja a munka eredményét.

Team-alapító feladatai és hatásköre Magatartási szabály, hogy nem szabad sugalmaznia a megoldást

Team-vezető feladatai és hatásköre Kettős feladatot lát el: • El kell érnie a célt, és felelőssége, hogy a rábízott munkát a projekt teljes időtartama alatt a projekt eredményességét és a végcélt szem előtt tartva végezze. • Össze kell tartania a csoportját, hogy az maximális hatékonysággal dolgozzon. A vezető a munkák, határidők összehangolója, a tárgyalások irányítója, vitavezető,a team munka résztvevője, az eredmények összefoglalója.

Teamek típusai működés szerint • Interaktív team: közvetlen vagy közvetett kapcsolat • Statisztizált team: tagjai egymástól függetlenül nyilvánítanak véleményt (nagy populáció bevonásával, tesztlapokkal) • Hálózati rendszeren keresztül működő teamek

Hatékony team munka feltételei • Megfelelő csoportösszetétel és csoportstruktúra kialakítása • Csoportnagyság • Jó csoportvezető választás • Csoportos alkotási technikai módszereinek alkalmazása • Megfelelő technikai feltételek kialakítása

A team tagok kommunikációs igényei • Felelősség • Koordináció • Projektállapot • Felhatalmazás