7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A szponzorálás.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Public Affairs – Issues management
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Minőségmenedzsment alapelvek
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A könyvtár marketing stratégiája
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazása a Szerencsejáték Zrt-nél Rosner Imre, osztályvezető 2013.november 12.
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
Minőségdíjak.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Tagszervezeti munka erősítése
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Marketing alapok Kopcsay László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Az üzletek operatív működtetése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A piac és a piacgazdaság
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Tagszervezeti munka erősítése
Előadás másolata:

7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)

90%-ban tégy jót és 10%-ban beszélj róla!

A PR fogalma A PR tömegkapcsolatot, közönségkapcsolatot jelent. Elsősorban a vállalat, vállalkozás és környezete, valamint intézményein belüli emberi kapcsolatok ápolására, alakítására szolgál, bizalomépítés, pozitív imázs kialakítása és fenntartása céljából. A PR kétoldalú információs kapcsolat: egyrészt információ-kibocsátás, másrészt visszacsatolás a vállalat felé. A PR a vezetésnek az a tevékenysége, melynek célja, hogy üzleti partnerei szemében a lehető legjobb kép (imázs), vélemény alakuljon ki a szervezetről.

PR szerepe a vállalkozások életében A nyilvánosság pozitív hozzáállása nagyban hozzájárulhat egy vállalkozás üzleti sikereihez. A kapcsolatszervezés célja a kölcsönös megértés elérése, a bizalom megnyerése, amely során a vállalat tájékoztat és tájékozódik is. A legfontosabb célok: kölcsönös megértés bizalom megnyerése az ismertségi fok növelése a versenyképesség javítása jó munkahelyi légkör kialakítása a forgalom, nyereség fokozása. A PR-nak csak akkor van értelme, ha folyamatos tevékenység. A PR végső célja mégiscsak a vállalat profitjának növelése.

A külső PR eszközei A külső PR a vállalat és a gazdasági-politikai-társadalmi környezete közti kapcsolatrendszer gondozását jelenti. Vásárló, fogyasztó vásárlókkal, fogyasztókkal való bánásmód közvetlen levél tájékoztatás a vállalkozás életéről a tömegtájékoztatás eszközein keresztül kiállításokon, vásárokon való megjelenés a fogyasztói panaszok kezelése, stb.

A külső PR eszközei Értékesítési hálózat Tömegtájékoztatási eszközök A sajtókapcsolat képezi a PR munka alapját. A média által eljuttatott közleményeket, adatokat az olvasó tényként fogadja el. Ennek eszközei: folyamatos kapcsolattartás az újságírókkal, szerkesztőkkel sajtótalálkozók, sajtótájékoztatók tartása hírértékű események kihasználása, állandó és rendszeres, pontos híranyag szolgáltatása újságírók vendégül látása a sajtó figyelése, értékelése, dokumentálása is fontos, stb. Helyi lakosság, helyi szervezetek – szponzorálás, támogatás – a lakossági panaszok hatékony intézése – programok szervezése, stb.

A külső PR eszközei Hatóságok, állami, társadalmi szervezetek, politikai pártok személyes kapcsolat tájékoztató anyagok küldése szponzorálás, támogatás, stb. Szakmai személyiségek, szakmai szervezetek informálás, kooperáció látogatások szervezése, rendezvények lebonyolítása részvétel a szervezetek munkájában, stb

A külső PR eszközei Oktatási intézmények Üzleti partnerek üzemlátogatások szervezése részvétel az iskola oktató munkájában támogatás, stb. Üzleti partnerek tisztességes üzletvitel tájékoztatók tartása, stb. Versenytársak tisztességes piaci verseny segítőkészség, stb.

A belső PR eszközei A belső PR a vezetés és dolgozók, valamint a szervezet egységei közötti kommunikációs kapcsolatok szervezését foglalja magába. Ez hozzásegít a vállalat céljainak jó megismeréséhez, az azzal való azonosuláshoz. A munkatársak fontos PR hordozók, nagyban befolyásolják a vállalkozás hírnevét. A személyzet hatékony PR munkájának előfeltétele, hogy hatékonyan működjön a belső információs rendszer, jó munkahelyi légkör alakuljon ki fontos a dolgozók elégedettségének kivívása fontos a bizalom légkörének megteremtése.

A belső PR eszközei, módszerei a vezetés és a beosztottak jó viszonya belépéskor tájékoztató anyagot kapnak a cégről vállalati újság (információ a vállalat életéről) hirdetőtáblák a vállalkozás telephelyein belül (érdekes tudnivalók) személyes jellegű levél (az igazgató által aláírt névnapi üdvözlet) dolgozói kedvezmények a dolgozók alkalmankénti meghívása a házastársakkal együtt (közös kirándulások, rendezvények) Open Door politika: a személyzet előtt a felettes ajtaja mindig nyitva áll ötletláda kihelyezése jogi tanácsadó szolgálat, stb.