Tanévnyitó értekezlet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A szoftver főbb jellemzői I.
Az iskolai szociálismunka
Az iskolai dokumentumok
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Mire jó a DÖK?.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Német munkaközösség I. félév. A beszámoló tartalma: - Személyi és tárgyi feltételek - Kiemelt célok és feladatok - Mérések és értékelések -
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A tanárképzés szerkezete
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
FASORI LABORGYAKORLATOK
Pedagógus értékelési rendszer
A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
2018/2019 tanév.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Előadás másolata:

Tanévnyitó értekezlet 2013. augusztus 29.

Felkészülés SZMSZ végrehajtása: Az intézmény vezetősége Az iskolavezetés tagjai: igazgató, igazgató-helyettesek, munkaközösség-vezetők, minőségfejlesztési vezető, diákönkormányzat munkáját segítő pedagógus. Az igazgató-helyettesek személye Az igazgató a feladatait a vezető helyettes közreműködésével látja el. A vezető helyettesi megbízást – a nevelőtestületi véleményezési jogkör megtartásával – az igazgató adja a határozatlan időre kinevezett közalkalmazottnak. A megbízás határozott időre szól.

Véleményezések: igazgató-helyettesek, munkaközösség-vezetők, minőségfejlesztési vezető, diákönkormányzat munkáját segítő pedagógus.

Munkaterv úgy kell elkészíteni, hogy szerepeljen benne a Helyi tanterv, a PP, az SZMSZ, az Nkt., a 20/2012. rendelet és a NAT végrehajtása Minden programot meg kell valósítani, ami ezekben szerepel!!! pontosan meg kell fogalmazni a teljes körű egészfejlesztés feladatait napi / heti / havi … szinten pontosan meg kell fogalmazni a fogyasztóvédelmi és környezetvédelmi feladatokat elkészítése során figyelembe kell venni a kötelező programokat, évfordulókat! be kell építeni a digitális órákat minden tantárgy és évfolyam vonatkozásában az óralátogatás értékelési és megfigyelési szempontjait

Munkaterv 2. Értekezletek időpontjai: munkaközösségi, minőség fejlesztési, DÖK …. Szülői értekezletek rendje (időpont nyilvánosságának ideje, módja, meghívás módja, levezetés rendje: jelenléti ív, kérdőív …. – egységes „köntösben” történjen) Versenyek, kiállítások lebonyolításának rendje

Adminisztrációs változások Kísérőjegyzék Iktatás Elektronikus levelezés Minden, iskolai élettel kapcsolatos levelezés lebonyolítható a mindenki saját e-mail címéről, de másolatban el kell küldeni az iskola központi címére (iskola@felsopakony.hu) – a válaszokat is!!!

Adatgyűjtésre, dokumentumgyűjtésre készült új e-mail cím: iskola Adatgyűjtésre, dokumentumgyűjtésre készült új e-mail cím: iskola.felsopakony@gmail.com Ezentúl minden anyagot ide küldjön mindenki! (Google drive?)

A kiértékelések szükséges adatai (táblázatban): Minden témazárót ki kell értékelni, az értékeléseket le kell fűzni tantárgyanként, évfolyamonként az iskolatitkárnál. A kiértékelések szükséges adatai (táblázatban): osztály, tantárgy, témakör neve, a témazáró megírásának időpontja Sorszám név eredmény % érdemjegy átlag: eredmény % érdemjegy Félévenként összesítő excel táblát kell készíteni tantárgyanként, évfolyamonként! + adatok: tanulónként átlageredmény %, átlag érdemjegy

Tehetséggondozás Kiemelt ügyként kezeljük! Nemzeti tehetségprogram. Tehetségpont kialakítása http://tehetseghidak.hu/ http://geniuszportal.hu/

Ellenőrzés, óralátogatás Az intézményi SZMSZ szerint

A nevelő és oktató munka belső ellenőrzésére jogosult dolgozók Igazgató, Igazgatóhelyettesek, Munkaközösség-vezetők. Az igazgató – az általa szükségesnek tartott esetben – jogosult az iskola pedagógusai közül bárkit meghatározott céllal és jogkörrel ellenőrzési feladat elvégzésére kijelölni.

a pedagógusok munkafegyelme, Kiemelt ellenőrzési szempontok a nevelő-oktató munka belső ellenőrzése során a pedagógusok munkafegyelme, a tanórák, tanórán kívüli foglalkozások pontos megtartása, a nevelő-oktató munkához kapcsolódó adminisztráció pontossága, a tanterem rendezettsége, tisztasága, a tanár-diák kapcsolat, a tanulói személyiség tiszteletben tartása,

a nevelő és oktató munka színvonala a tanítási órákon: az órára történő előzetes felkészülés, tervezés, a tanítási óra felépítése és szervezése, alkalmazott módszerek, a tanulók munkája és magatartása, valamint a pedagógus egyénisége, magatartása a tanítási órán, az óra eredményessége, a helyi tanterv követelményeinek teljesítése (A tanítási órák elemzésének iskolai szempontjait a szakmai munkaközösségek javaslata alapján az iskola vezetősége határozza meg.) a tanórán kívüli nevelőmunka, az osztályfőnöki munka eredményei, a közösségformálás. az SZMSZ-ben előírtak pontos betartása az osztályfőnöki, tanári intézkedések folyamán

Pályázatok A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület a 2013-14-es tanévben ismét pályázatot írt ki budapesti, és Budapest 100 km-es körzetében működő általános és középiskolák részére erdőkkel, fákkal kapcsolatos oktatási projekt tervezése és megvalósítása témában (www.mkne.hu/otthonazerdoben)

Egyebek A pedagógus kötelességei és jogai a Nkt. szerint Továbbképzés Tanügyi nyilvántartások vezetése Szöveges értékeléshez tanulók felvitele év elején Stb. Tanulóbaleset!! Hiányzás!!!

„Kimondhatatlanul tehetséges ez a mi népünk, de kevés ország van széles e világon, ahol a tehetségek kedvezőtlenebb környezetben küszködnek, mint éppen minálunk” (1926.)

Köszönöm a figyelmet!