Szociális Gondoskodás Diakóniai Megközelítésben Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Advertisements

A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Értékelés a pedagógiában
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
Közösségi ellátók mint facilitátorok
A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
A projekt általános szakmai célkitűzései
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Magyarország demográfiai jellemzőinek és szociális ellátórendszerének bemutatása különös tekintettel az időskorú népességre.
Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop /
Családtámogató ellátások
Prof. Dr. Szabó Lajos c. egyetemi tanár ELTE Társadalomtudományi Kar
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
A BMSZki szakmai irányainak tervezett változásairól, vázlatosan
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Személyes életvitel.
Ágazatközi együttműködés
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Szociális Gondoskodás Diakóniai Megközelítésben Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

Kezdetek •2004/2005-ös tanévtől Szeretetszolgálat a Lévayban (1 osztály) •Jó tapasztalatok / szerkezet finomítása •2006/2007-es tanévben már kiterjesztve a 10. évfolyamra •Intézményi kapcsolatok (együttműködési megállapodások)

Továbblépési lehetőségek •Önkéntes félév •11/12. évfolyamon csoportvezetés •??? (Felelősség és lehetőség kérdése) •Önkéntes diakóniai év (érettségi után) •Diakóniai/szociális jellegű továbbtanulás

Továbblépési lehetőségek •Önkéntes félév •11/12. évfolyamon csoportvezetés •Szociális Gondoskodás Diakóniai Megközelítésben - szabadon választható tantárgy és egyedi érettségi vizsgatárgy •Önkéntes diakóniai év (érettségi után) •Diakóniai/szociális jellegű továbbtanulás

SZGDM •Fakultációs jelleg + érettségire jelentkezés •Elméleti rész (Moduláris) –11.évfolyamon - 74 óra –12. évfolyamon - 64 óra •Gyakorlat –Csak azoknak, akik érettségire jelentkeznek –16 óra / félév + nyári 80 órás •Elsősegély és Baby-sytter képzés (lehetőség)

SZGDM A képzés során megvalósítandó célok: •A képzés járuljon hozzá a tanulók személyiségének fejlődéséhez. •Érettebb, megalapozottabb pályaválasztásra segítse a benne résztvevő tanulókat. •A sajátélményen, tapasztalati tanuláson alapuló képzés révén empátiájuk, segítő attitűdjük révén eredményes segítői munkavégzésre legyenek képesek. •Sajátítsák el a diakóniai tevékenység, a szociális gondoskodás alapjai információit, alap-kompetenciáit. •Legyenek képesek a fent felsorolt követelmények gyakorlatban történő alkalmazására. •Legyenek képesek tudatos, szakmailag megalapozott módon szociális ill. diakóniai segítő tevékenység folytatására.

11. Évfolyam Óraszám TananyagTanár I. félév 14Önismeret – ÖsszevontDr. Fruttus István Levente és Birinyi Márk 6Diakónika – Bibliai alapvetés Sipos Tamás 6DiakóniatörténetSipos Tamás 16 A szociális gondoskodás alapjai Gubányi Katalin II. félév 16ÁpolástanPolonkay Zsuzsa 16Szakmai készség- és személyiségfejlesztés I. – Összevont Dr. Fruttus István Levente és Birinyi Márk

12. Évfolyam Óraszám TananyagTanár I. félév 16Szakmai készség- és személyiségfejlesztés II. – Összevont Dr. Fruttus István Levente és Birinyi Márk 16CsaládgondozásRácsok Balázs 16Idősgondozás Victor Dániel - Nemesbikk II. félév 16Lelkigondozási alapismeretek Thománé Szikora Anita

SZGDM IV. Modul - A szociális gondoskodás alapjai A szociális munka definiálása, célja, színterei, kliensei, intézményi háttere. A szociális munkás eszközei. A szociális szakember személyisége, kompetenciája. A szociális esetkezelés, mint problémamegoldó folyamat. A szociális esetkezelés tágabb és szűkebb értelmezése, módszertana, módszertani alapelvek. A szociális problémák eredete. A szociális munka kliensei és munkaterületei. A szociális munka megélhetési nehézségekkel küszködökkel, diszfunkcionálisan működő családokkal, fogyatékkal élőkkel. A szociális munka munkanélküliekkel, hajléktalanokkal, szenvedélybetegekkel, idősekkel, betegekkel.

SZGDM V. Modul - Ápolástan A betegellátás története, ápolás alapfogalmai, ápolásetika, egészségügyi és szociális ellátás rendszere. Alapvető emberi szükségletek, egészségvédelem és betegségmegelőzés. Az ápolási szükségletek felmérése és megállapítása. Gyakori szív-és érrendszeri állapotok. Légzőszervi betegségek. Gyakori eudokrin betegségek - Diabetes mellitus. Neurológiai betegségek. Gyakori fertőző betegségek és bőrkárosodások. Gyógyszerelés. Fertőtlenítő eljárások. Különböző fogyatékkal élők ápolása, ápolási szükségleteik. Haldokló beteg ápolása, haldoklás stádiumai. Ápolási folyamat, ápolási és gondozási dokumentáció készítése, a minőség biztosítása az ápolásban.

SZGDM II. Modul – Családgondozás A családok közötti kapcsolatok jellege. A családok közti kapcsolatok fontossága, különös tekintettel a nagycsaládok és a fogyatékosokat gondozó családokra. Szülői felelősség és kötelesség - A terhesség folyamata. Az újszülött és a csecsemő; gondozási szükségleteik. Kisgyermek és gondozási szükségletei. Általános nevelési kérdések. A családtagok kommunikációjának fajtái, a torzulások szerepe egyes személyiségproblémák kialakulásában. A magatartási vagy tanulási zavarokkal küzdő gyermek nevelése a családban, a szülő-gyermek kapcsolat javítása. A válófélben levő szülők családjainak lehetséges problémái. A gyermek elhelyezésének problémái a válás során és után. Az újraházasodással együtt járó gondok a család életében. Valamely családtag káros szenvedélyének hatása a család életére. Munkanélküli a családban. A család gazdasági tevékenységének lehetséges hibái. A pénzügyi tervezés segítése a rászorulóknak.

SZGDM III. Modul - Idősgondozás Az idősek változó helye és szerepe a róluk alkotott társadalmi kép, demográfiai trendek változásának hatása. Az idősek gondozásának etikai szabályai. Az idősek gondozásának célja, feladata. Az idősek szociális helyzete. Az élettani és kóros öregedés folyamata. Az öregedéssel járó bio-pszicho és szociális és személyiség változások. A komplex gondozás elemei, a szükséglet szerinti differenciált, individualizált (személyre szabott) szolgáltatás alapelvei. Az időskorúak szociális gondozásának intézményrendszere. Igénybevételi eljárási rend. Előgondozás. Gondozási szükséglet felmérése, jövedelem vizsgálat. Gondozási- ápolási terv készítése (folyamatrögzítés, dokumentálás). - Beszámolók. A diakónus által betölthető munkakörök az idősellátásban. Szociális interakció. Öregedés Európában, kihívások és következmények.

SZGDM Hasznos lehet mindenkinek, aki készül a felnőtt életre, szűkebb értelemben pedig azoknak, akik szociális, vagy egészségügyhöz kapcsolódó pályára készülnek. A tantárgy olyan hétköznapi életben felhasználható ismeretet ad, amit a klasszikus társadalomismereti és természettudományos közismereti tárgyak nem adnak.

Szociális Gondoskodás Diakóniai Megközelítésben