Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja Kuti Zsuzsa Szakmai vezető Idegen nyelvi kompetenciaterület Programfejlesztési Iroda EDUCATIO Kft.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének alapelvei tantárgyközi szemlélet mese- és történetalapú megközelítés tevékenységközpontú nyelvtanítás változatos tanulásszervezési megoldások tanulóközpontú, differenciált módszertan tanulói autonómia fejlesztése a gondolkodási képességek és a nyelvi készségek együttes fejlesztése problémamegoldási stratégiák fejlesztése idegen nyelven
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztés kiemelt területei és eszközei MeseMondóka Internet a nyelvórán Szövegértés és szövegalkotás Autentikus anyagok fejlesztése Kreatív kommunikáció Kommunikációs szándékok Tevékenységek megértése és kifejezése Integrált készségfejlesztés Projektek Projektek a nyelvórán
A programcsomag elemei szakmai koncepció alapelvek, elméleti háttér, stratégia, célcsoport programtanterv célok, követelmények, tananyag, az értékelés elvei információhordozók, interaktív gyakorlóeszközök, kapcsolódó elemek tanulói eszközök tanári eszközök: modulleírások a feldolgozás menete, tevékenységek, eszközök, módszerek értékelési eszközök követelményrendszer, önellenőrző és diagnosztikus mérőeszközök a pedagógus felkészülését segítő eszközök akkreditált továbbképzési programok a program támogató rendszere mentorok (programtanácsadók), módszertani fórumok, segédlettár
1-6. ÉVF. 7-12. ÉVF. Korcsoport 6-8 9-10 10-13 12-15 14-17 16-19 Szint A1- … A1+ A1 … B2+ A1- o/í előtt A1- o/í felkészült A1 A1+ A2 A2+ B1 B1+ B2 B2+
Idegen nyelvi oktatási anyagok 345 modul (több mint 1500 tanóra) 123 121 62 39 Angol, német 1-12. évf., francia 9-12. évf.
Moduláris kiegészítő anyagok 10-19 éves tanulók számára
1. Kompetencia alapú programfejlesztés - oktatási csomagok www.sulinovadatbank.hu ÚTVONAL 1. Kompetencia alapú programfejlesztés - oktatási csomagok 2. Programcsomagok részletesen 3. Idegen nyelvi kompetenciák 4. Programcsomagok: Angol/Német/Francia/MID
Eredmények, problémák, tanulságok Tanulói és tanári motiváció serkentése Újszerű eljárások, módszerek Sokszínű, változatos tevékenységek Élményszerű nyelvtanulás Megváltozott tanári és tanulói szerepek tudatossá válása, tanulói felelősségvállalás Tanulói aktivitás emelkedése A megvalósításra tervezett szűk időkeret A modulok magas nyelvi szintje A célnyelvi kommunikáció folyamatos osztálytermi használata Újszerű tevékenységformák rutinná válása Taneszközök kezelése, rendszerezése Vizsgarendszernek való megfelelés
Köszönöm a figyelmet! zsuzsa.kuti@educatio.hu