Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 0036.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Baross Gábor Általános Iskola
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 0036 82 512 960  www.rafeisk.hu @ info@rafeisk.hu

Miről lesz szó a jó gyakorlat bemutatása során? A jó gyakorlat megalapozása A tárgyi és személyi feltételek Az IKT eszközök használatának célja Tanulóközpontú oktatás Egy-egy mozzanat az IKT eszközök használatáról Digitális tananyagok alkalmazása Eredményeink – Pozitív változás

A jó gyakorlat megalapozása A „21. század gyermekeiért” c. HEFOP 3.1.3-as pályázat keretében a 2006/2007-es tanévtől kompetencia alapú oktatás folyik az 1-8. évfolyamon. A pedagógus és a gyerekek munkáját korszerű, multimédiás eszközök segítik. Kompetencia területek: szövegértés matematika idegen nyelv IKT

IKT eszközök beszerzése HEFOP 3.1.3. nyertes pályázat: 17 694 760  Ft támogatás – 5.3 millió Ft IKT eszközökre IKT eszközök beszerzése 5 db projektor, 3 db interaktív tábla, 2 db mobil interaktív tábla, 3 db multimédiás számítógép, 8 db laptop,internet elérés Pedagógus továbbképzés 8 pedagógus összesen 390 órányi SDT-IKT képzést végzett el (3.1.3) 18 fő 540 óra IKT alapú képzés a 3.1.4 -es projektben (konzorciumi partnerként Dokumentumok átdolgozása (helyi tanterv, PP,MIP) Jelenlegi állapot: 12 db projektor, 3 db interaktív tábla, 3 db mobil interaktív tábla, 5 db multimédiás számítógép, 15db laptop, nyomtatók,digitális fényképező, fotónyomtató,scanner A tantestület minden tagja legalább 30 órás IKT tanfolyamot végzett

IKT eszközök használatának célja: A tanulók esélyegyenlőségének megteremtése: SNI, HH, HHH, tehetséges tanulók beilleszkedési esélyeinek biztosítása: az IKT eszközök segítségével könnyebben fejleszthetők, motiválhatók a pedagógus által összeállított egyéni feladatok megoldása interaktív táblán, írás részképesség zavarral küzdő számítógépen írhat 3. fejlesztő és gyakorló szoftverek alkalmazása,

önálló ismeretszerzés, világhálón való eligazodás (tanóra, szakkör, gyűjtő munka, kiselőadás) növekedett a tanulók együttműködése, közösen készítenek bemutatókat, kiselőadást egyéni haladási ütem (órai munka során differenciálás) képességeknek megfelelő tanulási stratégiák (vázlatok, táblázatok, grafikonok használata, készítése)

Kreativitás, sokirányú tevékenység Digitális tábla használata Közvetlenül meg nem tapasztalható jelenségek megértése, szemléltetés Többféle perspektívából szerzett tudáselemek integrációja Pedagógus attitűd változása a pedagógus elfogadja, hogy nem ő az egyedüli ismeretközlő A szülők aktív tagjai a tanítás-tanulási folyamatnak

Tananyagközpontú Tanulóközpontú eljárás csoportmunka, projekt jellegű tevékenységen alapuló feladatok előtérbe kerül a kreatív gondolkodás fejlesztése kudarcmentes tanulás, a számítógép használata során a hibázás megengedett, több sikerélmény tehetséges tanulóknak az internet használatával kitárul a világ tanórán kívül is jól alkalmazható

Az IKT alapú módszerek és eszközök használata a tanórán és tanórán kívül Páros és egyéni munka Interaktív tábla használata Témahét Kooperatív munkaforma Tanóra előkészítése

IKT eszközök, digitális tananyagok alkalmazása A modul B modul Szövegértés, szövegalkotás Matematika Idegen nyelv Minden tantárgy (természetismeret, történelem, biológia, kémia, fizika, stb. Tevékenységek anyaggyűjtés megtalált információk rendszerezése feldolgozás csoportmunkában a megoldás bemutatása képek, animációk, zenék hozzárendelése a tananyaghoz interaktív tábla funkciói internet tanulást segítő lehetőségei

Eredményeink A GYEREKEK A PEDAGÓGUSOK AZ ISKOLA POZITÍVAN VÁLTOZOTT !! tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése A PEDAGÓGUSOK Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája AZ ISKOLA Hangulata, légköre,tanulási környezete, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!

„A számítógép segítségével egy lebilincselő, szórakoztató tanulási világ jelenjen meg, amellyel a gyerekek tanulási tapasztalata is gazdagodik„ (Seymour Papert) Köszönöm a figyelmet!