A publicisztikai és tájékoztató műfajok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Mozgókép és médiaismeret
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Történeti episztemológia
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Az információszerzés.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
STÍLUSRÉTEGEK.
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
Közönségkapcsolatok (PR)
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Távoli online adatbázisok használata és FTP
Kommunikáció.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
GERILLA-MARKETING.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A stílus fogalma, hírértéke
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
A „HÁZASSÁG HETE SZEGEDEN” KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYÁNAK ALAPPILLÉREI: KIINDULÓPONT A társadalomban tapasztalható individualizmus propagálását egyfajta intenzív.
A könyvtárak rendje Hozzáférhetőség szempontjából a könyvtárakban megkülönböztethetünk zárt raktárat és szabadpolcos tárolást. A zárt raktárhoz csak a.
Levelezési alapismeretek
Kommunikáció és tömegkommunikáció
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A nyelv, mint jelrendszer
Összeállította: Dóber Valéria
Összeállította: Dóber Valéria
Avagy mire is emlékezem…
Jogesetmegoldás. Egy napilapban rendszeresen politikai témájú publicisztikát közlő, igen népszerű újságíróról egy másik lap az egyik publicisztika állításaival.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A tömegkommunikáció.
Az alapvető kommunikáció
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
Bardóczi Sándor: Kálmánnak is csak Kalef! Építészfórum Az építészeti írás, építészeti kritika válfajai: példák elemzése Tószegi Károly.
A stílusrétegek IV november 6..
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
 Azért választotuk az internet függőség témát mert arra voltunk kiváncsiak,hogy ha készitenek egy statisztikát a “SZENT LÁSZLÓ”iskolában menyi diák.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
A történelem forrásai Mindaz forrás, ami információt, adatot hordoz a múltról, a múltból.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
A stílus.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Dr. Lábody Péter Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

A publicisztikai és tájékoztató műfajok Összeállította: Dóber Valéria

A publicisztika A tájékoztatás, meggyőzés hagyományos formája az írott sajtó Régóta léteznek különféle újságok Az újságírásban megkülönböztethetünk (információs), véleményt közlő (publicisztikai) műfajokat A modern kor embere már többféleképpen juthat információhoz: rádió, televízió, Internet Az Internet terjedésével az emberek a magánvéleményüket, érzéseiket is nyilvánossá tehetik: blog (internetes napló) stb.

A tájékoztató sajtóműfajok 1. Hír, információ, közlemény, tudósítás, riport, interjú A hír: Az újságírás alapműfaja; akkor jó, ha friss, közérdekű, fontos; és válaszol a következő négy kérdésre: kivel (mivel), hol, mikor, mi történt A hírnek sok fajtája lehet Az információ: A hír alapja; hírláncok összessége; mindig címmle jelenik meg

A tájékoztató sajtóműfajok 2. A közlemény: Valamilyen vállalat, szervezet vagy magánszemély fontos, közérdekű információját tartalmazó üzenetek A tudósítás: A hír rokona; készülhet valamilyen különleges esetről vagy egy mindennapi eseményről; a tudósító az eseményt mindig maga átélte, tapasztalta

A tájékoztató sajtóműfajok 3. A riport: Az újságíró személyes jelenlétében készült; a valóságban megtörtént eseményről tudósít a résztvevők megszólaltatásával; hitelességét a párbeszédek biztosítják; fontos jellemzője a helyzet-és jellemrajz és a személyes hang Az interjú: Az újságíró kérdései nyomán a köz számára érdekes információk hangzanak el; itt az újságíró inkább közvetítő, faggató

Véleményközlő sajtóműfajok 1. A szerkesztők, újságírók, olvasók véleményét közli egy-egy eseményről Alapja: a közvéleményt foglalkozató valamilyen információ Műfajai: cikk Korrekt tényközlés mellett a cikkíró véleményét is megfogalmazza A kommentár: A hírek, információk háttérmagyarázata; hírmagyarázat

Véleményközlő sajtóműfajok 2. A glossza: Rövid, tömör, szókimondó, csattanóval záródó írás; valamilyen ellentmondás, jelenség gúnyos bírálata A jegyzet: Valamilyen hétköznapi esemény jellemzőjét ragadja meg érzékletes stíluseszközökkel; cél az olvasó érzelmeire és gondolataira hatni A nyílt levél, olvasói levél: Valamilyen közérdekű témáról ismert szól egy ismert személyhez

Véleményközlő sajtóműfajok 3. A kritika: Valamilyen műalkotásról készült értékelő írás; lehet ismertetés (egy mű ajánlása), recenzió (értékelő elemzés), bírálat (amely az értékelésen túl az alkotó egész munkásságában helyezi el a művet)

Összegzés A tömegtájékoztatás átalakulásával, az internet terjedésével a internetes hírportálokon, újságokban nap mint nap találkozhatunk ezekkel a műfajokkal Az Internet segítségével méginkább válogathatunk a nekünk fontos hírek, információk között; ennek veszélye lehet a felületesség, elmélyültség hiánya