KÖZMEGHALLGATÁS 2013.  Beszámoló a 2012. év önkormányzati gazdálkodásáról és főbb eseményeiről  Tájékoztatás a 2013. évi önkormányzati költségvetésről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
1 Helyi önkormányzati finanszírozás 2013-ban. 2 Köznevelés • Az önkormányzatok fő feladata az óvodai ellátás lesz • A költségvetés a pedagógus és nevelő.
Közmeghallgatás Önkormányzati bevételek Szank Községi Önkormányzat évi bevétele a tényadatok alapján eFt.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
2011. évi költségvetés III. negyedéves alakulása.
Varsány Község Önkormányzata Rendkívüli testületi ülés november 3. Pintérné Kanyó Judit polgármester.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Közmeghallgatás november 27. Mihályi Közmeghallgatás november 27. Mihályi Beszámoló Mihályi Község Önkormányzatának október – október.
Foglalkoztatói nyugdíj
2012. év. Képviselő testület bizottságainak munkája  Oktatási és Szociális Bizottság  8 db ülés  28 db határozat  Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság 
Elkülönített állami pénzalapok
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az önkormányzati finanszírozási rendszer A XX. ORSZÁGOS JEGYZŐ-KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA Keszthely Szeptember 27. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Az Eötvös József Alapítvány évi beszámolója Rendes évi közgyűlés február 10.
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Közmeghallgatás Balatonberény, február 17..
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Eger Város Önkormányzata gazdálkodásáról. A városi intézményrendszer Oktatási intézmények Óvodák (13) Nevelési Tanácsadó és Logopédia Általános iskolák.
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Családtámogató ellátások
PILIS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA Beszámolót kiegészítő információk I. félév.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Rábapatona Község Önkormányzat 2011 évi költségvetés végrehajtása.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
TOP vas megyei aktualitásai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
Tájékoztató Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának
„Út a munkához” program tapasztalatai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
BESZÁMOLÓ FELSŐCSATÁR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal
Közmeghallgatás Dunavecse
FALUGYŰLÉS VARSÁNY OKTÓBER 27.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

KÖZMEGHALLGATÁS  Beszámoló a év önkormányzati gazdálkodásáról és főbb eseményeiről  Tájékoztatás a évi önkormányzati költségvetésről és a tervezett fejlesztésekről

A közmeghallgatás elsődleges célja, hogy a Képviselő-testület – a helyi újságban és az önkormányzati honlapon közölt információkon túl - élő szóban is tájékoztatást nyújtson az önkormányzat gazdálkodásáról és a településünket érintő legfontosabb eseményekről. Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata értelmében a közmeghallgatást a költségvetési rendelet megalkotásának két fordulója között kell megtartani, lehetőséget biztosítva a lakossági vélemények és javaslatok beépítésére. Ennek megfelelően a napirendek tárgyalását követően – a vegyes ügyek keretében - kérjük és várjuk hozzászólásaikat, kérdéseiket, javaslataikat! Bevezető gondolatok

A 2010 októberében megalakult Képviselő-testületnek nehéz örökséggel – emberek, csoportok között feszülő megosztottsággal és kezelhetetlennek tűnő csődhelyzettel – kellett szembenéznie. Mindnyájan tisztában voltunk azzal, hogy nagyon nehéz feladatra vállalkoztunk, de azt is tudtuk, hogy együtt gondolkodva, közösen cselekedve megoldást fogunk találni a település gondjaira. Mindenekelőtt a katasztrofális pénzügyi helyzetre kellett sürgősen gyógyírt találnunk. Szakemberek bevonásával körültekintően megvizsgáltuk a pénzügyi és jogi lehetőségeinket, majd 2010 novemberében döntést hoztunk, kezdeményeztük az adósságrendezési eljárás azonnali megindítását. Az elmúlt két és fél év eseményei és eredményei igazolták, hogy kellő időben, és jól döntöttünk. Nehéz örökséggel kezdtük

Félidőben Nehéz, küzdelmes, de sikerekben és eredményekben gazdag két és fél év áll mögöttünk, melyre úgy gondolom, mindnyájan büszkék lehetünk. Elmondhatjuk, hogy túl vagyunk a nehezén. Az elmúlt két és fél esztendőben – a válságköltségvetés szigorú béklyója ellenére - olyan eredményeket értünk el, és olyan értékeket teremtettünk, melyekre bárki, bármikor, még egy gazdasági fellendülés idején is büszke lehetne. Az előző időszak értelmetlen, rosszindulatú csatározásai után községünkben, és a falu kisebb-nagyobb közösségeiben végre békességet, nyugalmat teremtettünk. Ez minden további fejlődés fundamentuma, ha úgy tetszik ez az a bizonyos „kőszikla”, amire a továbbiakban biztonsággal építhetjük falunk jövőjét.

2012. évi bevételek I. Intézményi működési bevételek:  Bérleti és lízingdíj bevételek, intézményi ellátási díjak, alkalmazottak térítése, szolgáltatások ellenértéke) címen: eFt Támogatásértékű működési bevételek:  Mozgáskorlátozott közlekedési támogatása : 77 eFt  Gyermekvédelmi kedvezményben részesülők pénzbeli támogatása: 795 eFt  A védőnői tevékenység ellátásához (OEP) támogatás : eFt  Közfoglalkoztatás - Munkaügyi Központ (bér, járulék, és dologi kiadásaihoz) : eFt  Mozgókönyvtári feladatok ellátására biztosított forrást (VKTT) 560 eFt  Társulás - falunapi rendezvény támogatása (VKTT) 96 eFt Működési célú pénzeszköz átvétel:  Bursa Hungarica tanulmányi ösztöndíj (adomány): 264 eFt Beszámoló az Önkormányzat évi gazdálkodásáról

Közhatalmi bevételek:  Magánszemélyek kommunális adója: eft  Iparűzési adó: eFt  Pótlékok, bírságok: eFt  Jövedelemkülönbség mérséklése: eFt  Gépjárműadó: eFt  Személyi jövedelemadó helyben maradó része: eFt  Talajterhelési díj: 806 eFt  Egyéb sajátos bevételek: 223 eFt Önkormányzat költségvetési támogatása:  Normatív hozzájárulások feladatmutatóhoz kötött: eFt  Normatív hozzájárulások lakosságszámhoz kötött: eFt  Központosított előirányzatok: 434 eFt  Önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok támogatása eFt  Kiegészítő tám. egyes közoktatási feladatokhoz: eFt  Egyes szociális feladatok támogatása: eFt  Egyéb központi támogatás eFt  Előző évi kiegészítések, visszatérülések: eFt évi bevételek II.

Személyi juttatások: Az Önkormányzat és fenntartásában lévő intézmények által fogl. Munkavállalók (55fő) eFt Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó: évi járulékok összege: eFt Dologi kiadások: Az Önkormányzat kötelező feladatellátásához kapcsolódó főbb kiadási összegek:  Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése eFt  Zöldterület kezelés: 885 eFt  Közvilágítás eFt  Községgazdálkodás: eFt  Szociális étkeztetés eFt  Közfoglalkoztatás: 505 eFt  Köztemető fenntartás: 313 eFt évi kiadások I.

Támogatásértékű működési kiadások: Eötvös Károly Megyei Könyvtár részére (mozgókönyvtári feladatok ellátásához : 134 eFt Várpalota Kistérség Többcélú Társulása részére tagdíj (TNGK működtetéséhez): eFt Önkormányzat által folyósított ellátások: Rendszeres szociális segély: eFt Foglalkoztatást helyettesítő támogatás: eFt Lakásfenntartási támogatás: eFt Ápolási díj: eFt Átmeneti segély: 298 eFt Temetési segély: 220 eFt Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülők pénzbeli támogatása: 783 eFt Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás: 483 eFt Köztemetés: 268 eFt Közgyógyellátás: 26 eFt Rászorultságtól függő normatív kedvezmények: eFt Beruházási kiadások: A közfoglalkoztatás keretében megvásárlásra került 1 db fűkasza 209 eFt Ősi Általános Iskola részére 1 db Taninform szoftver 127 eFt évi kiadások II.

A közmunka programról évben az alábbi közfoglalkoztatók voltak Ősi községben: Ősi Község Önkormányzata31 fő Oktatási Központ 4 fő Gólyafészek Óvoda és Egységes Óvoda-Bölcsőde 2 fő Római Katolikus Plébánia 3 fő Vízügyi Igazgatóság 5 fő Bakonyerdő Zrt. Balatonfüredi Erdészet 21 fő Várpalotai Kistérség Többcélú Társulása (parlagfű) 3 fő Összesen:69 fő Közfoglalkozatás a következő területeken történt: -önkormányzat intézményeinek, épületeinek takarítása -közterületek felújítása (járdaépítés) -csapadékvíz-elvezető árkok karbantartása -utak, közterületek karbantartása, gondozása (padkázás) -zöldterületek kezelése, parkgondozás, fűnyírás, parlagfű-mentesítés -közfoglalkoztatással kapcsolatos adminisztráció Foglalkoztatásuk 2012-ben és 2013-ban : 2 hónap időszakra szólt, napi 6 órás munkaidővel 2012-ben 80-%-os támogatás + dologi, 2013-ban 70%-os támogatás, dologi kiadásokra nincs

A lakosság, az egyházi és civil szervezetek, a helyi vállalkozók összefogásával, a támogatók segítségével szebbé, otthonosabbá és élhetőbbé tettük környezetünket. A válságköltségvetés szűkös lehetőségei ellenére:  kinyitottuk a sportcsarnokot,  felújítottuk a település árokrendszerét,  újraaszfaltoztattuk a vadászházhoz vezető utat,  Több száz méternyi gyalogjárdát építettünk,  helyrehoztuk a megsüllyedt csatornafedeleket,  kiharcoltuk a Malomcsatorna kotrását, felújítását,  jelentős földmunkát végeztünk a katolikus templomkertben és a temetőben,  osztálytermeket, hivatali helyiségeket újítottunk fel,  széppé tettük a település zöldterületeit, parkjait. Eredményeink

Helyreállítottuk a falu árokrendszerét (Kossuth utca, Ságvári utca, Béke utca, Kert-köz, Ipar utca, Kiridó-árok, déli öv-árok)

Több száz méternyi járdát újítottunk fel (Kossuth utca páros oldala, Sallai utca)

Grédereztünk, kátyúztunk, murváztunk, aszfaltoztunk (Árpád utca gréderezése, Sziget utcai összekötö,murvázása, vadászházhoz vezető út újraaszfaltozása, megsüllyedt Ladányi utcai csatornafedelek kiemelése)

Szépítettük a környezetünket (Civil park, Sissi park, temető, II. Világháborús emlékmű, zöld területek)

Kiharcoltuk a Malom-csatorna mederrendezését (Korszerű mederkialakítás és védelem)

Jelentős földmunkát végeztünk a templomkertben és a temetőben (Több mint 200 teherautónyi föld elterítése)

…és amiről még nem esett szó (Sportcsarnok kinyitása, hirdetőtáblák, játszóvár, színvonalas rendezvények, településünk elismerése)

A költségvetés összeállítását meghatározó fontosabb tényezők:  Az adósságrendezési eljárás még nem zárult le, így évre vonatkozóan továbbra is válságköltségvetés készült. (Csak a kötelező önkormányzati feladatok ellátására nyílik lehetőség.) Az adósságrendezési eljárás lezárását követően új költségvetést kell készíteni.  Az Ősi Általános Iskola január 1-től állami fenntartásba került A szakmai irányítás, az intézmény fenntartás és működtetés feladatait teljes egészében a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, (a továbbiakban KLIK) látja el. Így az idei évtől kezdődően az általános iskola költségvetése már nem jelenik meg az önkormányzat költségvetésében.  2013-tól külön elemi költségvetéssel rendelkezik a Gólyafészek Óvoda és Egységes Óvoda- Bölcsőde, az Ősi Polgármesteri Hivatal, és Ősi Község Önkormányzata.  A járási hivatalok létrehozásával lényeges szervezeti átalakítás történt a közigazgatásban. Csökkent a polgármesteri hivatalban foglalkoztatható köztisztviselők száma.  2013-ban csökkenni fog az önkormányzat adóbevétele,mivel a belföldi gépjárművek után a települési önkormányzat által beszedett adó csupán 40 %-a marad az önkormányzatnál.  Az eddigi normatív finanszírozást a feladatfinanszírozás rendszere váltja fel. Önként vállalt feladatokat az önkormányzat, csak a saját bevételei terhére vállalhat. Önkormányzatunk évi költségvetéséről

a)2013. évi költségvetési bevételén belül aa) működési költségvetési bevételét eFt ab) felhalmozási bevétel 0 eFt ac) finanszírozási bevételét eFt b) évi költségvetési kiadásán belül ba) működési költségvetési kiadását eFt - személyi juttatás kiadások eFt - munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó eFt - dologi jellegű kiadások eFt - ellátottak pénzbeli juttatásai eFt - egyéb működési kiadások 515 eFt - működési célú támogatásértékű kiadások eFt - tartalékok eFt bb) Felhalmozási költségvetési kiadás 0 eFt bc) finanszírozási kiadását eFt c) évi költségvetési hiányát 0 eFt Az Önkormányzat évi (válság) költségvetése Bevételi főösszeg: ezer Ft Kiadási főösszeg: ezer Ft

 Mivel jelenleg még nem záródott le az adósságrendezési eljárás, ezért az Képviselő-testület a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően továbbra is válságköltségvetést fogadott el. A válságköltségvetés pedig csak a kötelezően önkormányzati feladatok ellátását teszi lehetővé (óvodai ellátás, egészségügyi ellátás, közvilágítás, stb.). Az adósságrendezési eljárás lezárásáig az önkormányzat nem tervezhet önként vállalt feladatokat (civil szervezetek támogatása, fejlesztések, beruházások) és nem fizethet tiszteletdíjat a Képviselő-testület tagjainak. (A Képviselő-testület tagjai két és fél éve nem vettek fel tiszteletdíjat!)  február 28-ig minden adósságainkat rendezni tudtuk. Jelenleg Ősi Község Önkormányzatának fennálló tartozása nincs!  Az adósságrendezési eljárás lezárását kimondó bírósági végzést követően a Képviselő- testület módosítja a évi költségvetési rendeletét (gyakorlatilag új költségvetés készül).  Az elmúlt két év szigorú gazdálkodásának eredményeként önkormányzatunk jelentős megtakarítást ért el. (Ezt jelenleg kevés önkormányzat mondhatja el magáról!) Megtakarításaink ésszerű felhasználása érdekében keresnünk kell a pályázati lehetőségeket, mellyel jelenlegi pénzmaradványunk akár milliós beruházás önrészét is képezheti.  Mivel egyszerre minden lakossági igényt nem tudunk kielégíteni, ezért fontossági sorrend alapján ütemeznünk kell a tervezett fejlesztéseinket és támogatásainkat (lakossági kérdőív). Terveinkről

 Gyermekfutball támogatása  Óvoda épületének szigetelése, ablakainak javítása  Út építése a ravatalozóhoz  Utcanév táblák kihelyezése  Művelődési Ház felújítása  Az óvoda felé vezető gyalogjárda kiépítése  Szőlőhegyi utak javítása  Fogorvosi rendelő  Csatornafedelek helyreállítása  Lomtalanítás, szelektív hulladékgyűjtés, mennyiség alapú szemétdíj  Egészségmegőrző szűrővizsgálatok szervezése  Fiatalok számára gördeszka-, kerékpár-, illetve krosszpálya építése  Könyvtár támogatása, fejlesztése, reklámozása  Kábel tv., kábel net. kiépítése  Iskola előtti parkoló kialakítása Egyéb lakossági javaslat I.

 A lakosság tájékoztatása érdekében a hangosbemondó kiépítése  Bankautomata létesítése  A feleslegessé vált telefonpóznák eltávolítása  Művelődési Ház jobb kihasználása  Buszmegállók rendben tartása, szemetesek kihelyezése  Szigetpuszta utcákat összekötő mellékút és az Árpád utca aszfaltozása  Kábel tv., internet kiépítése  Áruház létesítése (CBA, LIDL, Aldi, Tesco)  Játszó-, és szabadidő hasznos eltöltését szolgáló tér kialakítása  Információs térkép a bevezető utaknál, parkban  Családi parkok kialakítása  Általános iskola előtti parkoló kialakítása  Temetőbejárat rendbetétele (út, parkoló)  Civil ház helyiségének laminált padlóval való burkolása Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a fejlesztések és támogatások javasolt sorrendje még nem garancia a megvalósulásra, csupán iránymutatás, amit a Képviselő-testület döntései során mindig szem előtt tart !!! (Elképzelhető ugyanis, hogy némelyik, számunkra égetően fontos fejlesztésre egyáltalán nem írnak ki pályázatot, míg egy kevésbé jelentősre igen.) Egyéb lakossági javaslat II.

Harcoltunk az elemekkel 2010-ben a belvízzel 2013-ban a hóval és a széllel Köszönet segítségért és az összefogásért !

Kotzó László polgármester Önkormányzatunk nevében köszönöm az eddigi bizalmat, türelmet, támogatást és a példa értékű települési összefogást!