WEBÁRUHÁZAK Csiszár Attila előadása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Keresőrendszerek.
Webshopok+jogi megfelelőség
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Internet ismeretek II..
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Dr. Ormós Zoltán Turmix: internet+jog Dr. Ormós Zoltán
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Távollevők között létrejött szerződések
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Új flotta előfizetés rendelése a Vodafone Online Shopban
Elektronikus kérelem benyújtás
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A fogyasztók tájékoztatása
Az e-kereskedelem (e-business)
A fogyasztók tájékoztatása
Kereső programok használata
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
Elektronikus kereskedelem
Keresőoptimalizáló eszközök ( S earch E ngine O ptimization tools )
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Kereskedelmi levelezés
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
Web-alapú humán lekérdező rendszer
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
A StoreWizard webáruház bemutatása
Az internetes keresési módszerek
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Adatkeresés az interneten
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Web alapú humán lekérdező rendszer
BELSŐ MEGFELELÉSI PROGRAM MEZEY MARIANN VEZETŐ TANÁCSOS.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Az ítélkező munka szolgálatában a Bírósági Könyvtári Rendszer bemutatása.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Vásárlás az interneten
Internet és kommunikáció
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

WEBÁRUHÁZAK Csiszár Attila előadása

Mi a webáruház célja ? Biztosítson megfelelő felületet a webes kereskedelemhez! Biztosítsa az elektronikus kereskedelem feltételeit.

Webáruház - önellenőrző lista! STRATÉGIAI DÖNTÉSEK Miért érzem úgy, hogy érdemes belevágnom az e-kereskedelembe? - Presztízskérdés az internetes jelenlét - Nincsenek földrajzi korlátok - Folyamatos nyitva tartás - Jól körülhatárolható, megcélozható fogyasztói csoportok - Egyéb: Milyen termékekkel vagy szolgáltatásokkal szeretnék piacra lépni? - Tájékozódás a piacon jelen lévő szolgáltatásokról - Piackutatás Üzleti terv - Rendelkezem-e a szükséges anyagi és emberi erőforrással? - Erősen javasolt egy informatikus, alkalmazott vagy vállalkozó ! - A részletes költséglista csak a további döntések meghozatalát követően áll össze

MŰSZAKI (INFRASTRUKTURÁLIS) DÖNTÉSEK Domain név kiválasztása, regisztrálása - Hangzatos, könnyen megjegyezhető, megfelelő hosszúságú név kitalálása, amely még nem foglalt (www.domain.hu oldalon ellenőrizhető) - Több alternatív domain név regisztrálása javasolt, hogy bármelyik beírásával eljuthassanak hozzánk. - Kiválasztani a megfelelő regisztrátort a fenti weboldalról, kitölteni és elküldeni a regisztrációs űrlapot Helykeresés a webáruháznak - Saját szervert vásárolok, és saját magam felügyelem - Saját szervert vásárolok, és szerverfarmon helyezem el - Tárhelyet bérelek valamelyik tárhelyszolgáltatónál A webáruház kialakítása - Teljesen egyedi megoldás kell, saját áruházat szeretnék fejleszttetni - A kulcsrakész megoldások között nézek szét - Félkész megoldásokat alakíttatok a saját igényemre

ADATSZOLGÁLTATÁSI, TÁJÉKOZTATÁSI kÖTELEZETTSÉG A kereskedőt bemutató adatok - Név, székhely vagy lakcím, telephely - Nem természetes személy kereskedő képviselő személy neve - Cégjegyzékszám és nyilvántartó cégbíróság neve, illetve vállalkozói igazolvány száma - Adószám - Kereskedő elérhetősége, az ügyfelekkel való kapcsolattartásra használt elektronikus levélcím, a fogyasztói kifogások érvényesítésének címe, valamint egy telefonszám. - Ha a tevékenység végzésének feltétele nyilvántartásba vétel, engedély, akkreditáció vagy minősítés, akkor a hatóság (bíróság, akkreditáló vagy minősítő szerv) neve és a nyilvántartási száma, illetve engedély, akkreditáció vagy minősítés száma; - Ha az internetes kereskedő olyan tevékenységet végez, amelynek végzéséhez megfelelő szakképesítés szükséges (szabályozott szakma), akkor a tájékoztatónak tartalmaznia kell a szakképzettségének, illetve szakmai, tudományos fokozatának megnevezése, valamint annak az országnak a megjelölése, ahol ezt megszerezte.

- a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai A szerződéses jogviszonnyal kapcsolatos tájékoztatások - a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai - ha a teljesítésre folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor (pl. hozzáférés biztosítása digitális tartalomhoz) - szavatossági és jótállási feltételek - áru ingyenes vagy ellenértékhez kötött volta, ha ellenértékhez kötött, akkor ennek mértéke és megfizetésének módja, valamint tájékoztatás arról, hogy ez az ár tartalmazza-e a közterheket; - más jogszabály előírja, hogy az árakat forintban tüntessék fel, és az áraknak a forgalmi adót, valamint minden, az árut terhelő fizetési kötelezettséget is tartalmaznia kell; - ha az árunak van külön egységára is, azt is fel kell tüntetni, a használt mértékegységgel együtt ha szükséges, - tájékoztatást kell adni a szállítás költségeiről, illetve arról, hogy az ár a szállítás költségét magában foglalja-e; - tájékoztatást kell adni a szállítás módjáról, beleértve annak várható időtartamáról is

SZÁLLÍTÁS Tájékoztatás Döntés az áru eljuttatásának formájáról - Csak digitális formában létezik a tartalom, nem kell kiszállítani - Nem akarom a kiszállítást megoldani, a vevő jöjjön el az üzletembe - A postai kiszállítást választom - Saját futárt alkalmazok - Több szállítási formát is lehetővé teszek Tájékoztatás - Tájékoztatni kell a fogyasztót előzetesen a teljes fizetendő ellenértékről, így a szállítás költségeiről is!

FIZETÉS A fizetés formáiról való döntés - Mikrofizetési lehetőségek: emelet díjas SMS-ben való fizetés - Bankkártyás, online fizetés, készpénzes fizetés Szerződéskötés a bankkártyás fizetés biztosításához - Felkeresni azokat a magyarországi bankokat, amelyek biztosítják az online bankkártya-elfogadás lehetőségét - Felkeresni azokat a szolgáltatókat, amelyek biztosítják az emelt díjas SMS vagy telefonhívás elfogadásának lehetőségét

SZERZŐDÉSKÖTÉS Tájékoztatás Szerződés folyamata - Az általános szerződési feltételeket előzetesen, tárolható és letölthető módon közzé kell tenni - Tájékoztatás azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tenni - A szerződés megkötésének, valamint a szerződésnek a nyelve - Tájékoztatás a 8 munkanapon belüli indokolás nélküli elállás lehetőségéről Szerződés folyamata - Regisztráció - A fenti tájékoztatási kötelezettségek teljesítése - A fogyasztó kitölti a megrendelést - Adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását lehetővé tevő eszközt biztosítok - Haladéktalanul visszaigazolom a megrendelést

Elállás biztosítása Tájékoztatás Teendők - Olyan terméket, szolgáltatást forgalmazok-e, amelyek esetében nem kell biztosítanom az elállás jogát? - Ha biztosítanom kell az elállás jogát, akkor a szerződés megkötése előtt tájékoztatnom kell a fogyasztót – 8 munkanapon belül, indokolás nélküli elállás lehetőségéről. Teendők - Haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszafizetem a pénzt. - A visszaszállítással kapcsolatos költségeket kifizettethetem a fogyasztóval. - Követelhetem a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár megtérítését.

Reklámozás Elérhetőség a keresőmotorok számára - Rákérdezni, hogy a fejlesztők/informatikusom elküldte-e a honlap linkjét minél több keresőnek! - Hányadik találati helyen szerepel az oldal a fontosabb keresőknél? - Felvétel linkgyűjteményekbe, linkelés más oldalakról és oldalakra - Rákérdezni, hogy a fejlesztők/informatikus elküldte-e a honlap linkjét linkgyűjteményekbe, esetleg kölcsönösen elhelyezett-e társoldalakra mutató linket (a társ az én oldalamra mutató linket helyez el, cserében én az övére) Bannerek, előugró (pop-up) hirdetések elhelyezése más oldalakon - Sok internetes médiacég kínál ilyen lehetőséget. Fontolja meg, hogy él-e ezzel!

Marketing e-mail útján - Előzetes hozzájárulást kell beszereznem a címzettől, pl.: honlapon történő feliratkozás- „hozzájárulok, hogy részemre a … e-mail címre elektronikus hirdetést küldjenek” üzenet mellett található négyzet beikszelése írásban vagy interneten; nyomtatott hozzájáruló-nyilatkozat, vagy ilyen tartalmú szórólap visszaküldése, vagy közvetlen, erre vonatkozó írásos kérés a címzett részéről. - Nyilvántartást kell vezetnem azokról, akik hozzájáruló nyilatkozatot tettek. - Csak akkor adhatom át harmadik félnek az adatokat a fogyasztóra vonatkozóan, ha ahhoz előzetesen hozzájárult. - Minden levélküldés alkalmával tájékoztatnom kell a címzettet arról az elektronikus levelezési címről és egyéb elérhetőségről, ahol a további küldés letiltása bejelenthető. - Aki letiltja hírlevelek fogadását, biztosra törlöm a listáról. - Ki kell derülnie a levélből, hogy hirdetésről van szó, és hogy ki a feladó!

ENGEDÉLYEK, BEJELENTÉSEK Csomagküldőnek minősülök - Nincs szükség üzletre, sem az MKEH (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal)-hoz történő bejelentésre, sem működési engedélyre! - A szakhatósági hozzájárulásokat csatolnom kell! – utánanézni, hogy mire van szükség. Nem minősülök csomagküldőnek - Csak digitális formában létező árum van. - Nincs szükségem üzletre, sem az MKEH-hoz történő bejelentésre. - Áttanulmányozni a szerzői jogokkal kapcsolatos alapvető tudnivalókat!

Speciális kötelezettségek Környezetvédelmi kötelezettségek Csomagolással kapcsolatos kötelezettségek Szerzői jogdíjakkal kapcsolatos kötelezettségek Áttanulmányozni a szerzői jogokkal kapcsolatos alapvető tudnivalókat!  

Legfontosabb webáruház funkciók: - adminisztrációs felület, - termékfeltöltés, - kategóriák, - gyártók, - termék jellemzők, - képfeltöltés, - akciók, - vásárló regisztráció, - rendelés nyomonkövetés, - értesítések, - szállítási és fizetési módok, - hírlevél küldés, - többnyelvűség, - különböző pénznemek, - kimutatások, stb...

Keresőoptimalizálás ! A honlap keresőoptimalizálást vagy más szóval látogatottság növelést azért hívják optimalizálásnak, mert a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásáról szól. Vagyis arról van szó, hogy milyen típusú kulcsszavakat, technikákat használunk amelyek segítségével a legnagyobb látogatottságnövekedést érhetjük el.

Néhány TIPP ….. Regisztrálja a webáruházat a Google-ben, http://www.google.com/addurl/  a linken keresztül A google robotok kb. 30 naponta meglátogatják a webáruházat és a tartalmak alapján értékelik azt. A találati helyezések jobb eléréséhez pontos recept nincs, de ezért nézzünk hány hasznos tippet ! Határozza meg a fontosabb kulcsszavakat, webáruház címét, leírását amelyek legjobban reprezentálják a webáruházat (céget), tevékenységet, terméket stb. Törekedjen arra, hogy a 4-5 legfontosabb kulcssza szerepeljen a szövegben valamint a webáruház vagy webshop vagy online bolt stb. szó Fontos, hogy a címben és a leírásban is szerepeljenek a kulcsszavak, azok legyenek összhangban. Pl.www.edigital.hu (digitális fényképezőgép, videókamera, televízió, hardware, ingyenes házhoz szállítás, hitelakció, notebook, panasonic, digitális, fényképező, videókamera, canon, samsung, televízió, objektív, akció )

A domain név választás is egy nagyon fontos szempont, Pl A domain név választás is egy nagyon fontos szempont, Pl. Tegyük fel, lekvárral kapcsolatos témában keresünk az Interneten. Melyik oldal linkjére kattintok szívesen ha a „házi lekvár” kifejezésre (azaz kulcsszóra) kerestünk rá? www.valamilyencegnev.hu, vagy: www.hazilekvarreceptek.hu, vagy www.ilikehazilekvarja.hu Regisztrálja a webáruházat magyar és külföldi keresőkben egyaránt. Regisztrálja a webáruházat tematikus linkgyűjteményekben, szakmai linktárakban (pl. lap.hu lapozz.hu oldalak, linkbank, linkcenter stb). Legyen minél több link, amely a webáruházra mutat ez nemcsak a Google helyezésekhez, hanem az áruház könnyebb megtalálhatóságához is vezet.

Hozzunk létre a webáruházban lehetőleg több szöveges menüpontot és töltsük  fel releváns tartalommal. Legyen a webáruházban érdemi tartalom okosan megfogalmazva, nem minden esetben a bő lére eresztett szöveg a fontos. Adjunk a szöveges oldalainknak címet, amelyben szintén szerepeljen a kulcsszó. Legyen összhangban a webáruház témája a tartalommal. Előfordulhat, hogy a keresők a kívánt kulcsszavas keresésnél figyelemre se fogják méltatni a webáruházat, vagy csak olyan kulcsszavaknál veszi figyelembe, melyek nem biztos, hogy a céloknak megfelelnek. A webáruházakba feltöltött képeket minden esetben nevezze el. A kép nevében szerepeljen a termék neve mellett a márka vagy az a termék jellemző, kulcsszó, ami fontos ahhoz, hogy a Google jó helyeken hozza. A termékek elnevezésében a szóközt és az ékezeteket kerülni kell!

Amennyire csak tudjuk minél jobban diferenciáljuk a termékeket Amennyire csak tudjuk minél jobban diferenciáljuk a termékeket. Legyen inkább több termék főcsoportunk mivel ezek a főoldalakon jelennek meg. A vásárlók szempontjából is fontos, hogy a termékek a lehető legkevesebb kattintással elérhetőek legyenek. A kezdőoldalon banner hirdetés helyett illetve mellett szöveg is megjeleníthető. Használja bátran hiszen a látogatók (és a keresőrobotok) többsége a főoldalon megjelenő szöveget olvassák el. A célközönséget leghatékonyabban az első kb. 20 - 30 szóval tarthatjuk a webáruházban. Szöveg mellett ne iktassuk ki teljesen a képeket és a bannereket, hiszen a képes hirdetéseknek figyelemfelkeltő és megragadó hatása van. Lehetőleg cserélje rendszeresen, aktualizálja kezdőoldalát. 

Használja a további termékajánló funkciót, vagyis rendeljen a termékekhez kapcsolódó termékeket, ezzel további termékoldalakat generálhat, növeli a webáruház tartalmát, amelyet a Google szintén pozítivan értékel. Helyezzünk a szövegek közé linkeket, amelyek az áruház egy másik oldalára vezetik át a látogatókat illetve végezzünk Linkmarketinget. Vigyázzunk arra, hogy a linkek száma ne legyen túl sok, mert akkor Linkcenternek értékelik a keresőrobotok az áruházat. Arra kell ügyelni, hogy olyan oldalak linkjeit tegyük ki, melyek kapcsolódnak az áruház témájához, segítik a látogatót és szintén nagy látogatottságúak

Néhány LINK a sok közül….! Néhány link ahol webáruház sablonokat, vagyis teljes webáruházakat tudunk vásárolni, elkészíttetni, demo-kat próbálhatunk ki, információkat kaphatunk webáruházakról! www.bolthely.hu www.oscommerce.hu www.weblapshop.eu www.internet-bolt.hu www.iwebshop.hu Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal www.mkeh.gov.hu Infokommunikációs államtitkárság www.elker.hu