Wal-Mart A megvalósult amerikai álom. Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klesch Gábor Murguly Gábor Tatár Zoltán Balázs
Advertisements

"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Automatikus szállítási hűségprogram
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Értékesítési csatornák
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
A tanuló szervezet APPLE Az egyeditől, az egyedinek, egyedit.
CRM Customer Relationship Management –
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási ismeretek 11. osztály
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
E-beszerzés Bravo csoport.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
RENDSZER ELŐTT RENDSZER UTÁN
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
A peritoneális dialízis a transzplantáló orvos szemszögéből
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Marketing mix.
Hogyan bocsátanak ki értékpapírokat a vállalatok? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A Magyar Honvédség részvétele NATO missziókban
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
A GLOBÁLIS KLÍMAVÁLTOZÁS MÉRSÉKLÉSÉRE, AZ ÜVEGHÁZ HATÁSÚ GÁZOK EMISSZIÓJÁNAK CSÖKKENTÉSÉRE SZERVEZŐDŐ NEMZETKÖZI MEGÁLLAPODÁSOK – SIKEREI, KUDARCAI Balogh.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Profit maximalizálás interaktív kommunikációval. „Senki sem számított a spanyol inkvizícióra.” (Monty Python)
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Az internet.
J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Magyarország és Nagy-Britannia kereskedelmi kapcsolata – rövid áttekintés Arial, Tóth Vazul, elnök BCCH 2014 október 14.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK KEDVES MAGYARORSZÁGI BARÁTAINKAT A P&P-KONFERENCIÁN.
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Az izraeli üzleti környezet vállalkozói szemmel Zsámboki Gábor vezérigazgató 1.
copyright © P2P Money Europe Inc.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Online vásárlás.
Előadás másolata:

Wal-Mart A megvalósult amerikai álom

Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál; alapelv: „Szolgálni, és a lehető legtökéletesebben kielégíteni a vásárló igényeit”  Látja, hogy a legtöbb vezető soha nem ült pénztárgép mögött  A II. világháborúban bevonult katonának, utána hozzálátott, hogy behozza kiesését: kölcsönpénzből megvásárol egy Ben Franklin áruházat Newportban

A kereskedő:  1950-re Walton áruháza a legsikeresebb a régióban, de lejár a helyiségbérlet  Újabb Ben Franklin áruházat vásárol Bentonville-ben, ezt Five&Dime néven nyitja meg, majd bővíti a láncot Csak a min m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek Csak a min m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek  1953: pilótajogosítvány; ezután repülőn látogatja áruházait, és a levegőből keresi a helyet az újabb áruházaknak 2

 Folyamatosan figyeli a versenytársak ötleteit (pl. önkiszolgáló egységek), és alkalmazottait is kísérletezésre bátorítja  Diszkontáruházak elterjedése: alacsony ár mellett a forgalom maximalizálása Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen  1962:új ötlet: szokatlanul széles termékskálával rendelkező diszkont A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot

A Wal-Mart:  A K-mart jól tervezett, logikusan megépített, hatékony  Ennek mintájára létrehozza saját diszkontáruházláncát, a Wal-Mart-ot: ismert márkák, aránylag alacsony áron ismert márkák, aránylag alacsony áron világos elrendezés világos elrendezés tisztaság tisztaság egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal

Terjeszkedés:  1964: megnyitják a második Wal-Mart-ot, majd újabb és újabb m -s egységeket; később „támaszpont” létesítésével kezdik egy térség meghódítását  Sokan próbálják követni, ugyanazokkal a módszerekkel, de a Wal-Mart el tudja hitetni, hogy ő más 2

 Az alacsony nyereségrés miatt csak lassan terjeszkedhet 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult  Hat új áruházat épít, és a cég első elosztóközpontját  A hatvanas években „csak” 39 áruház, a hetvenes években 500, a nyolcvanas években 1237  A részvények értéke 1992-re 157- szeresére nőtt

 Sam Walton továbbra is kisvárosi életet él, látogatja üzleteit, nem költ sokat magára, és elérhető mindenki számára  Sajátos nyereségrészesedést vezet be a vezetők, majd az alkalmazottak számára is A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál

Innovációk:  1973-as olajárrobbanás komoly kihívás A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával  Hibatoleráló légkör: minden ötletet ki kell próbálni, ha nem működik, módosítani  Együttműködés a beszállítókkal, gyártókkal, forgalmazókkal  1987-ben a kommunikáció gyorsítására bevezetik a műholdas technológiát

Üzleti kultúra:  A cégnél mindenki kísérletezett, másolt, átvett, módosított  A sok apró megoldást, ötletet a különös légkör fogja össze: másnak nem sikerül lemásolni  Az egyének tisztelete és a kiszolgálás tökéletessége: a vásárlóknak és a dolgozóknak is kijár a megbecsülés

Kihívások  1982-ben Walton megbetegedik rákban, de 1983-tól még keményebben dolgozik a gazdasági környezet bizonytalanná válása miatt  Fokozott odafigyelés egymásra, a vásárlókra, és még több kísérletezés  Újabb bevásárlóközpontok építése, és a meglevők felújítása

 Sam’s club: fizetős „tagsági igazolvány”, sokkal kisebb választék, egyszerűbb környezet, de nagyobb árkedvezmények A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club  Wal-Mart Super Center: falak nélküli bevásárlóközpont – hipermarket  A környezetbarát termékeket külön jelzések mutatják  Számítógépek, fejlett kommunikációs hálózat  Keresztdokkolásos elosztási módszer

 Hivatalos sikerminősítők: 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1990: az Év Embere 1990: az Év Embere 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak  1992-ben Samuel Walton meghal rákban  Utóda David Glass követi a kultúra erősítésére és az innovációk bevezetésére irányuló törekvéseket