Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom."— Előadás másolata:

1 Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom

2 Samuel Walton *1940-ben a Missouri Egyetemen szerzett diplomát kereskedelmi szakon, majd elfogadta a Penney áruház gyakornoki állását. Penney alapelvei: „Szolgálni, és a lehető legtökéletesebb módon kielégíteni a vásárló igényét.” *Látta, hogy a legtöbb vezető soha nem ült pénztárgép mögött, pedig egy üzlet sikerét alapvetően az eladók határozzák meg. *A II. világháborúban csatlakozott a hadsereghez, majd nekilátott, hogy behozza az elvesztegetett időt: kölcsönpénzből megvásárolt egy Ben Franklin áruházat Newportban.

3 Sam, a kereskedő * 1950-re Walton áruháza volt a legsikeresebb a régióban, de lejárt a helységbérlete * Újabb Ben Franklin áruházat vásárolt Bentonville-ben, ezt Five&Dime néven nyitotta meg, majd bővítette a láncot Rájött, hogy csak a min.2500 m 2 -es alapterületű áruházak lehetnek sikeresek. * 1953: pilótajogosítvány; ezután repülőn látogatta áruházait, és a levegőből kereste a helyet az újabb áruházaknak

4 Folytatás… *Folyamatosan figyelte a versenytársak ötleteit (pl. önkiszolgáló egységek), és alkalmazottait is kísérletezésre bátorította *Diszkontáruházak elterjedése: alacsony ár mellett a forgalom maximalizálása Felmérte, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelenül *1962: új ötlet: szokatlanul széles termékskálával rendelkező diszkont A Ben Franklin elutasította, de a figyelmébe ajánlották a K-mart-ot

5 A Wal-Mart * A K-mart jól tervezett, logikusan megépített, hatékonyan szervezett * Ennek mintájára létrehozta saját diszkontáruházláncát, a Wal-Mart-ot: oismert márkák, aránylag alacsony áron ovilágos elrendezés otisztaság oegyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal

6 Terjeszkedés *1964: megnyitották a második Wal- Mart-ot, majd újabb és újabb 3000- 6000 m 2 -es egységeket; később „támaszpont” (elosztóközpont) létesítésével kezdték egy térség meghódítását *Sokan próbálták követni, ugyanazokkal a módszerekkel, de a Wal-Mart el tudta hitetni, hogy ő más

7 Folytatás… *Az alacsony nyereségrés miatt csak lassan terjeszkedhetett  1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult *Hat új áruházat épített, és a cég első elosztóközpontját *A ’60-as években „csak” 39 áruház, a ‘70-es években 500, a ‘80-as években 1237 áruház épült *A részvények értéke 1992-re 157-szeresére nőtt a dinamikus fejlődés hatására

8 Folytatás… *Sam Walton továbbra is kisvárosi életet él, látogatta üzleteit, nem költött sokat magára, és elérhető volt mindenki számára *Sajátos nyereségrészesedést vezetett be a vezetők, majd az alkalmazottak számára is oEnnek hatására a dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek lettek, a kiszolgálás minőségibb lett, mint a versenytársaknál

9 Innovációk áradata *1973-as olajárrobbanás megrázta a gazdaságot  komoly kihívás oA szállítási költségek csökkentésére elkezdte az elosztás regionális optimalizálását *Hibatoleráló légkör: minden ötletet ki kell próbálni, ha nem működik, módosítani kell  „Próbáld ki bárkinek az ötletét- mondogatta” *Kulcsszava: együttműködés a beszállítókkal, gyártókkal, forgalmazókkal  folyamatos információcserére törekedett *1987-ben a kommunikáció gyorsítására bevezették a műholdas technológiát

10 Üzleti kultúra *A cégnél mindenki kísérletezett, másolt, átvett, módosított *A sok apró megoldást, ötletet a különös légkör fogta össze: másnak nem sikerült lemásolni *Sajátos szervezeti és vezetési kultúra *Az egyének tisztelete és a kiszolgálás tökéletessége: a vásárlóknak és a dolgozóknak is kijárt a megbecsülés

11 A kihívás és a válasz *1982-ben Walton megbetegedett rákban, de 1983- tól még keményebben dolgozott a gazdasági környezet bizonytalanná válása miatt *3 alapelve: o„azt kell nyújtani a fogyasztónak, amit,ahogyan, és olyan áron, amilyenen akarja” o„úgy kell kezelnünk egymást, mint ahogy szeretnénk, ha minket kezelnének” oMég többet kell kísérletezni, gyorsabban kell tanulni és újítani *Újabb bevásárlóközpontokat létesítettek, és a meglevőket pedig felújították

12 Folytatás… *1983-ban Sam’s clubot nyitottak: fizetős „tagsági igazolvány”, sokkal kisebb választék, egyszerűbb környezet, de nagyobb árkedvezmények oA kilencvenes évekre 256 Sam’s Club működött *Wal-Mart Super Center: falak nélküli bevásárlóközpont  hipermarket *A környezetbarát termékeket külön jelzések mutatták *Számítógépek, fejlett kommunikációs hálózat *Keresztdokkolásos elosztási módszer, Just is time módszer

13 Folytatás… *Hivatalos sikerminősítők: o1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” o1990: az Év Embere o1991: legyőzték a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává váltak *1992-ben Samuel Walton meghalt rákban *Utóda David Glass követte a kultúra erősítésére és az innovációk bevezetésére irányuló törekvéseit

14 Forrás: Marosán György: A siker receptje


Letölteni ppt "Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom."

Hasonló előadás


Google Hirdetések