Pályatervezés, pályaépítés Sebők István, 2009. 02. 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sport XXI. Felméréseinek Eddigi Eredményei augusztus 11. Fadd-Dombori.
Advertisements

II. Fejezet A testek mozgása
Stacionárius és instacionárius áramlás
A testek mozgása.
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Diplomáciai protokoll és etikett 10.
Dr. Tihanyi Miklós r. őrnagy..
Bontási munkák előírásai
A NAPPALOK ÉS ÉJSZAKÁK váltakozása
7. Az idő mérésére használt csillagászati jelenségek
Parajdi István.
Egyenes egyenlete a sikban
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Geometriai transzformációk
Vízelvezetés. Megoldások, tervezendő műtárgyak. Részletrajzok.
Készítette: a Dalai Láma
Számítógépek, és Gps-ek az autókban
Áramlástan mérés beszámoló előadás
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Grafológiai előadások Munkavégzés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Háromszögek szerkesztése
Számítógépes Hálózatok GY 2. Gyakorlat Réteg modellek, alapfogalmak 2/23/2012Számítógépes hálózatok GY1.
Hurrikánok, Tájfunok, Tornádók
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
ATM ESEMÉNYEK TENDENCIÁI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, Németh Zoltán balesetvizsgáló.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Használati utasítás a WC csésze tisztításához
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
A számítógép ergonómiája
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
„Nemzeti Vágta Bikali Vágta a Nemzeti Vágta Előfutama.”
A dinamika alapjai III. fejezet
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Valós idejű adaptív útvonalkeresés
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Haladó mozgások A hely és a mozgás viszonylagos. A testek helyét, mozgását valamilyen vonatkoztatási ponthoz, vonatkoztatási rendszerhez képest adjuk meg,
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
Rétegmodellek 1 Rendelje az alábbi hálózati fogalmakat a TCP/IP modell négy rétegéhez és a hibrid modell öt rétegéhez! Röviden indokolja döntését. ,
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Rövid ismertető mikrofonnal történő
Hatlábú robotok pályatervezése Önálló labor beszámoló 2003/2004 őszi félév Konzulens: Harmati István Irányítástechnika és Informatika Tanszék Gesztelyi.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
Objektum orientált programozás
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
48°. 2, Egy 8 cm-es gyújtótávolságú gyűjtő lencsével nézünk egy tárgyat. Hova helyezzük el a tárgyat, hogy az egyenes állású kép a d = 25 cm-es tiszta.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Függvénykapcsolatok szerepe a feladatmegoldások során Radnóti Katalin ELTE TTK.
avagy a tervezés segítése csúcstechnológiával Rodcont Kft.
Atlétika versenyszervezés
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
EGYENES ARÁNYOSSÁGGAL
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Hol találkoztatok már a sóval? Készítsetek s(z)ófelhőt!
Előadás másolata:

Pályatervezés, pályaépítés Sebők István,

Információgyűjtés, felkészülés •a verseny jellege, célja, helyszíne, időpontja •agility vagy jumping, hanyadik futam •milyen méret- ill. teljesítményosztályok számára szervezik •hány résztvevő várható, milyen felkészültségűek •a pálya elhelyezkedése, mérete, talaja, nézők és adminisztráció helye •start és cél azonos akadály legyen-e •akadályok száma, mérete, használhatósága, szabályossága •időbeosztás •segítők, szervezők felkészültsége •szabadtéri rendezvény esetén a várható időjárás

Szabályzat szerint •akadályok távolsága 5-7 méter (a kutya futásának vonalán mérve) •a pálya hossza m •akadályok száma 15-20, ebből legalább 7 ugró akadály (léces, viadukt, karika) •dupla ugró akadály, karika és távolugró: egyenes ráfutás az előző akadályhoz képest •szlalom és kombináció csak egyszer használható •zónások: A1 pályán max. 3, A2-3 pályán max. 4 használható •dupla akadály ugrástáv: S – 30 cm, M – 40 cm, L – 55 cm. •kombináció egyenes vonalban áll, akadályok távolsága: S – 2 m, M – 3 m és L – 4 m •dupla ugró akadály és kombináció A1 / J1 pályán nem alkalmazható •legalább 2 irányváltás (oldalváltás) •start és cél: verőléces ugróakadály, nem lehet része kombinációnak •start előtt és cél után minimum 6 méter (be- és kifutás)

Milyen a jó pálya? •megfelel a szabályzatnak •vonalvezetése folyamatos (nem kelt alárendeltség-érzést) •a kutyának öröm, a gazdának kihívás •megfelel a verseny és a versenyzők szintjének •szórakoztató a nézőknek

A pálya alapja •kombináció •pályavonal •akadály meghatározott helye •előző pálya •terep adottságai •terület mérete

Pályatervezés •felülnézeti kép •méretarányok megtartása •számítógép + makett •a kezdő élvezze a bíró által biztosított harmóniát, a haladó fedezze fel azt •szintes pálya – sorrend •minden pályán legyen valami – az adott szinten megoldható – kihívás

Tervezéskor figyelembe kell venni •a kutya útvonala + mit lát (ne vezessük hibába, megtagadásba, kizárásba) •a bíró útvonala + mit lát (odaér-e, mennyit kell hátrálni, takarja-e valami a kutyát, takarja-e valami a bírót, miben lehet elesni, forgás iránya, tud-e a bíró felelősséggel dönteni) •kutyavezető útvonala (elfér-e, odaér-e, elhívható-e a kutya)

Betartandó szempontok •a kutya az aktuális akadályt befejezve mindig lássa a következőt •egy akadályt se kelljen megkerülni a kutyának azért, hogy a helyes irányból ugorhassa •ne kelljen kikerülnie egy akadályt ahhoz, hogy a következőhöz jusson •a kutya útvonala ne kerüljön túl közel egy nem soron következő akadályhoz •az akadályok bármelyik oldalán elférjen a kutyavezető •lehetőleg kerülni kell a léces akadályok többszöri alkalmazását

Bíró szempontjából fontos •a bíró mindig jól lássa a kutyát •takarékos mozgással követhesse a team-et (lépésben) •ne akadályozza a kutya + versenyző mozgását, látását •az elsőrendű akadályokat mindig közelről lássa, de lehetőleg a kutyavezetővel ellentétes oldalon mozogjon •pillanatnyi helyéről jól látható és bírálható legyen legalább az előző, az aktuális és az azt követő akadály •a bírónak legyen elég helye úgy helyezkedni, hogy az asztaltól jól láthassák őt •a bírót egyetlen akadály se gátolja szabad mozgásában

A pálya •Open = A2 / J2 •szintes: egymásra épüljön •szintek jól elhatárolhatóak legyenek (bonyolultság + idő) •J vonalvezetése lehet komplikáltabb, mint A, de folyamatos

A pálya nehézségét befolyásoló tényezők •az akadályok száma, a pálya hossza •szintidő •akadályok egymástól való távolsága •akadályok szöge, megközelíthetősége •kombinációk •a pálya vonalvezetése és a kutya ebből adódó sebessége •oldalváltások száma •az egyfolytában szükséges maximális koncentráció időtartama

A pálya felépítése a helyszínen •személyes irányítás •hátulról indulva elég helyet tudunk hagyni a pálya elején be- és kifutásra •távolságok, arányok betartása •szükség esetén változtatás •hibás akadályt nem használunk •számok elhelyezése ne zavarjon •ellenőrzés kutya, versenyző és bíró szemszögéből •pályabejárás után már nem szabad változtatni •segítők, írnokok eligazítása

Mivel tudunk időt nyerni? •egymásból alakítható pályák, építési sebesség •kevesebb akadály, rövidebb, gyors pálya •asztal hiánya •start és célakadály nem azonos •pályára belépő és onnan kilépő útvonal biztosítása •összhang a bírói asztalnál ülőkkel és a segítőkkel •szervezés

Hogyan látható a legjobban? Zónások- oldalról, szögből, kb. 2 méterről - a zónát nézzük, nem a kutyát - érj oda és állj meg! - bíró a kutyavezetővel ellentétes oldalon Szlalom- az elejéhez közel, szögből - bíró a kutyavezetővel ellentétes oldalon Asztal- kb. 2 méterről Karika és távolugró- eleje vagy vége felől, enyhe szögből Kúszók, viadukt, fal- elugrási oldalról, szögből Ugrók- általában jól láthatóak