Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu
Miről lesz szó? 1. Kik az iPhone/iPad felhasználók? 2. Hogyan tudjuk eljuttatni hozzájuk az üzenetünket?
Merre tartunk? forrás: Admob
USA UK Magyarország Mobil internet felhasználók megoszlása február (Admob) (Ponte.hu weboldalai alapján vett, nem reprezentatív minta) (Admob)
Az iPhone felhasználó Elégedett 91% ajánlja ismerőseinek Fiatal 67%-uk 45 év alatt Hajlandó költeni (50% vásárolt már fizetős alkalmazást) Fontos számára a design Technológia újdonságokra nyitott Jómódú Havi bevétel 40%-al az átlag felett Forrás: Admob, Rubicon, Comscore ( fő)
Mi a helyzet itthon? • Ipsos felmérés 2010 március: • Nagyságrendileg magyar iPhone felhasználó van jelenleg • Ez a lakosság 1,1%-ának felel meg • 17,8%-a kacérkodik a vásárlás ötletével. Forrás: Ipsos
Hogyan juttassuk el az üzenetünket? I. Mobil Bannerek II. Mobil TV III. Egyedi fejlesztésű alkalmazások
I. Mobil Banner • Alkalmazásokban, vagy mobil weboldalakon • Nemcsak iPhone • Legnagyobb szolgáltató: Admob (több mint 180 milliárd megjelenés, Google megvette, 750M $) • Cost per Click modell • Bejáratott módszerek, alacsony indulási költség
I. Mobil Banner - hatékonyság • Esetanulmány: Adidas Admob kampány • Cél: márkaépítés a fiatal városi véleményformálók körében • Eszközök: grafikus és szöveges bannerek, landing page-en ingyenes csengőhangok • kattintás a kampány során forrás: Admob
I. Mobil Banner - problémák • Kis felület, szűkek a kreatív lehetőségek • Bannerek legtöbbször zavaróak (a szükséges rossz) - negatív élmény, vagy figyelmen kívül hagyás • Mobil landing page-ek elkészítése elengedhetetlen • Kattintások jelentős része véletlen mellényúlás
II. Mobil TV • Mobil videózás jelentős változások előtt áll • Elhalt gigaprojektek helyett, egyszerű, működő megoldások • Világszinten: ABC, CBS, NBC megjelenik iPhone-on és iPad-en • Itthon: Duna TV (ponte.hu), de hamarosan több szereplő is várható
II. Mobil TV - Miért jó? • Fókuszált figyelem: Utazás, várakozás közben nézik, NEM háttérnek • Átugorhatatlan reklám • Nagyobb szabadság: teljes képernyő rendelkezésre áll • Költséghatékony gyártás: TV reklámok egyből felhasználhatóak • Részletes statisztikák
II. Mobil TV - Mi következik? • Késve, de követjük a nemzetközi trendeket • Mobil videotékák - célzott reklámok az eddigi tartalmak alapján • TV adók mobil megjelenése • Az iPad teljesen megváltoztathatja az otthoni médiafogyasztást
III. Alkalmazások • Esettanulmány: Volkswagen • 2 autóverseny, és a gyári Dakar csapatot követő alkalmazás • Üzenet: Sportosság, takarékosság, környezettudatosság • Motiváció: Autót lehet nyerni • Nem minden márkánál adott az ennyire egyértelmű kapcsolódás
III. Előnyök és nehézségek • Pozitív élmény (játékok), vagy hasznos információk (sport adatok, időjárás) • Aktív részvétel lehetősége • Teret ad az igazán kreatív megoldásoknak • Viszonylag drágább és hosszabb átfutási idejű projektek (mobil bannerhez képest) • Legkockázatosabb terület az eddigiek közül
III. Alkalmazások - néhány ötlet • Kombináció klasszikus BTL megoldásokkal: üdítőital kupakba beírt kóddal lehet továbbjutni a játékban. • Kapcsolódhat egy rendezvény promójához: visszaszámlálás, figyelmeztetések, jegynyerési lehetőség
III. Alkalmazások - néhány ötlet • Lehet a játék helyalapú (Location based), megmozgathatja az embereket: 4 fős csapatok közül az nyer, akik egyszerre a legnagyobb négyszög sarkait alkotják Magyarországon. •Kapcsolható Social Marketinghez: A feladat a terméken található kód beküldése, az nyer, akinek a facebook ismerősei a legtöbb kódot küldik be (nyeremény egy 50 fős buli)
Mi várható az iPad-től? Mire fogjuk használni? • Nyomtatott sajtó helyett itt olvasunk napilapokat? • Repülőn filmnézés? • Számítógép helyett, otthon a kanapén? Mennyire lesz sikeres? • első nap: db • jelenleg: > db • Nem várt érdeklődés miatt elhalasztották a világszintű premiert Itthon valószínűleg csak ősszel jelenik meg.