Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu peter.sallai@ponte.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu peter.sallai@ponte.hu."— Előadás másolata:

1 Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu

2 Miről lesz szó? Kik az iPhone/iPad felhasználók?
Hogyan tudjuk eljuttatni hozzájuk az üzenetünket? Üdvözöllek benneteket. Sallai Péter vagyok, a ponte.hu Kft projekt igazgatója. Nagyon sokat és sokféleképpen beszéltek már az iPhone-ról, de ebben az előadásban két olyan területet mutatok be, amelynek ismerete, úgy gondolom hasznos lesz számotokra is. Első lépésben megnézzük kik az iPhone felhasználók, mennyien vannak, mit tudunk róluk, ezután bemutatok három olyan útirányt, ahogy meg tudjuk szólítani őket.

3 Merre tartunk? forrás: Admob
Miért pont az iPhone, amivel foglalkozunk. Az ábrán világszinten láthatjuk a mobil alkalmazás és mobil internet használók megoszlását, a legnagyobb mobil reklámszolgáltató adatai alapján. Mint látjuk az iPhone magasan kiemelkedik a mezőnyből, egyedül az Android az, amely hoszabb távon megszorongathatja, de addig várhatóan még évek fognak eltelni. forrás: Admob

4 Mobil internet felhasználók megoszlása - 2010 február
Szinek átvariálni USA (Admob) UK (Admob) Magyarország (Ponte.hu weboldalai alapján vett, nem reprezentatív minta)

5 Technológia újdonságokra nyitott Fontos számára a design
Elégedett 91% ajánlja ismerőseinek Fiatal 67%-uk 45 év alatt Jómódú Havi bevétel 40%-al az átlag felett Az iPhone felhasználó Férfi és nők megooszlása ( fő) Technológia újdonságokra nyitott Hajlandó költeni (50% vásárolt már fizetős alkalmazást) Fontos számára a design Forrás: Admob, Rubicon, Comscore

6 Mi a helyzet itthon? Ipsos felmérés 2010 március:
Nagyságrendileg magyar iPhone felhasználó van jelenleg Ez a lakosság 1,1%-ának felel meg 17,8%-a kacérkodik a vásárlás ötletével. Forrás: Ipsos

7 Hogyan juttassuk el az üzenetünket?
Mobil Bannerek Mobil TV Egyedi fejlesztésű alkalmazások

8 I. Mobil Banner Alkalmazásokban, vagy mobil weboldalakon
Nemcsak iPhone Legnagyobb szolgáltató: Admob (több mint 180 milliárd megjelenés, Google megvette, 750M $) Cost per Click modell Bejáratott módszerek, alacsony indulási költség Levenni a keret lelógó szélét

9 I. Mobil Banner - hatékonyság
Esetanulmány: Adidas Admob kampány Cél: márkaépítés a fiatal városi véleményformálók körében Eszközök: grafikus és szöveges bannerek, landing page-en ingyenes csengőhangok kattintás a kampány során forrás: Admob

10 I. Mobil Banner - problémák
Kis felület, szűkek a kreatív lehetőségek Bannerek legtöbbször zavaróak (a szükséges rossz) - negatív élmény, vagy figyelmen kívül hagyás Mobil landing page-ek elkészítése elengedhetetlen Kattintások jelentős része véletlen mellényúlás

11 II. Mobil TV Mobil videózás jelentős változások előtt áll
Elhalt gigaprojektek helyett, egyszerű, működő megoldások Világszinten: ABC, CBS, NBC megjelenik iPhone-on és iPad-en Itthon: Duna TV (ponte.hu), de hamarosan több szereplő is várható

12 II. Mobil TV - Miért jó? Fókuszált figyelem: Utazás, várakozás közben nézik, NEM háttérnek Átugorhatatlan reklám Nagyobb szabadság: teljes képernyő rendelkezésre áll Költséghatékony gyártás: TV reklámok egyből felhasználhatóak Részletes statisztikák

13 II. Mobil TV - Mi következik?
Késve, de követjük a nemzetközi trendeket Mobil videotékák - célzott reklámok az eddigi tartalmak alapján TV adók mobil megjelenése Az iPad teljesen megváltoztathatja az otthoni médiafogyasztást

14 III. Alkalmazások Esettanulmány: Volkswagen
2 autóverseny, és a gyári Dakar csapatot követő alkalmazás Üzenet: Sportosság, takarékosság, környezettudatosság Motiváció: Autót lehet nyerni Nem minden márkánál adott az ennyire egyértelmű kapcsolódás

15 III. Előnyök és nehézségek
Pozitív élmény (játékok), vagy hasznos információk (sport adatok, időjárás) Aktív részvétel lehetősége Teret ad az igazán kreatív megoldásoknak Viszonylag drágább és hosszabb átfutási idejű projektek (mobil bannerhez képest) Legkockázatosabb terület az eddigiek közül

16 III. Alkalmazások - néhány ötlet
Kombináció klasszikus BTL megoldásokkal: üdítőital kupakba beírt kóddal lehet továbbjutni a játékban. Kapcsolódhat egy rendezvény promójához: visszaszámlálás, figyelmeztetések, jegynyerési lehetőség

17 III. Alkalmazások - néhány ötlet
Lehet a játék helyalapú (Location based), megmozgathatja az embereket: 4 fős csapatok közül az nyer, akik egyszerre a legnagyobb négyszög sarkait alkotják Magyarországon. Kapcsolható Social Marketinghez: A feladat a terméken található kód beküldése, az nyer, akinek a facebook ismerősei a legtöbb kódot küldik be (nyeremény egy 50 fős buli)

18 Mi várható az iPad-től? Mire fogjuk használni?
Nyomtatott sajtó helyett itt olvasunk napilapokat? Repülőn filmnézés? Számítógép helyett, otthon a kanapén? Mennyire lesz sikeres? első nap: db jelenleg: > db Nem várt érdeklődés miatt elhalasztották a világszintű premiert Itthon valószínűleg csak ősszel jelenik meg.


Letölteni ppt "Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu peter.sallai@ponte.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések