Digitális technológia - a hatékony kommunikáció szolgálatában Földvári Szilárd, Xerox Magyarország Kft. Reklámhét, Szeged október 8.
Téma felépítése 1.Bemutatkozás, pár szóban a Xerox-ról 2.Piaci trendek 3.One to one marketing célja, területe 4.A VA dilemma 5.Jelenleg ki használ perszonalizált nyomtatást 6.Legérdekesebb sikertörténetek
iGen3 • 2002 piaci bevezetés • ~400 szabadalom • harmadik generációs tech. • 10 év fejlesztés, 1 milliárd $
Elégedettség Siker Szervíz és támogatás Rendszerek Üzleti növekedés Megoldások Átfogó stratégia
• Építeni a piacot (SSS kínálata) • Bizonyítani a jelentős üzleti növekedés lehetőségét • Irányítani a nyomdaipart az új üzleti modellhez vezető átalakulásban • Ügyfeleink elégedettségének elérése A mi küldetésünk
Igény kielégítéseIgény meghatározásIgény generálás Business Dev Kreáljunk új igényeket, építsük a piacot!
Mi történik a piacon?
Változó tartalom Átfutási idő Igény szerint Kis példányszám Source: InterquestSource: Frank Romano, RIT Source: CAPVSource: Strategies for Management Commercial Print ra a digitális nyomatok 33% -a változó adat vagy perszonalizált 2010-re a nyomdai munkák 33%-a 24 órán belüli átfutású lesz 2009-re 12% -ot nő az igény szerinti nyomtatás piaca 78%-a színes munkáknak 5000 alatt van Piaci Trendek
Európai nyomdai piac értéke 2001 – % 2.1% % 27% The Future of European Printing to 2011 Pira International Ltd Ofszet Digitális
A digitális nyomtatás jövője Európai piaci előrejelzés 2008-ra “…perszonalizált nyomtatás, DM, ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM) és marketing stratégiák amelyek teljes mértékben az egyénre fókuszálnak…”
A színes nyomtatás iránti igény növekedése Source: IT Strategies
Változó adat nyomtatás igénye Jelenleg előállít 47% Nem használ 48% Gyártat 5%
Vtozó Átfutási idő Igény szerint Kis példányszám A passzivitás okai drága nincs rá igény tapasztalat hiány egyéb
Miért van rá igény? A színes digitális nyomtatás piaci értéke 61.1%-kal nő Ügyfelei igénylik versenyelőny növekvő kínálat Csökkenő nyomtatási ktsg. Profitabilitás erősítése Pozitív tapsztalatok
One to One marketing célja, területe
Miért értékesítsünk változó adat nyomtatást?
A rohanó világ üzenetei
A perszonalizált dokumentumok értéke 34% válaszarány növekedés Source: CAPV Study 48%-al nő az újrarendelések száma Átlagosan 25%-al nő az megrendelések értéke 32%-os árbevétel növekmény
Probléma: Pozicionálás Új ügyfelek elérése Versenytárssal azonos módszer Az ügyfél hozzáállása
Direkt marketing meghatározása “Teljeskörű elkötelezettség értékes fogyasztók gyűjtésére és megtartására”
Ügyfél kommunikáció menedzsment Meglévő ügyfelek megtartása, újak megszerzése
Ügyfél attitűdök változásai Az ügyfelek 60%-ának negatív véleménye van a hagyományos marketingről és reklámról 61% szerint kontrolon kívűl esik 65% érzi úgy, hogy változatlanul működik Yankelovich Partners study 2004 Következtetés: Precíz, lényegretörő üzenetekre van szükség, meghározott ügyfélfókusszal
Új stílus bevezetése Ezt ellenőrizze! “A tegnap számlakivonata” Ezt olvassa el! Ezt tegye!
A színes nyomtatás értéke Source: Romano/Boudy study 2001 % százalékos növekedés a ff dokumentumokhoz képest érthet ő ség, tudatosság új ötletek id ő ben fizetés ismertség, visszahívás
Plus 44% Plus 45% Plus 135% Plus 500% Source: Romano & Broudy A perszonalizáció ereje
Ford Leasing (Loyalty Program) Ötször nagyobb válaszarány!
A VA dilemma? A digitális perszonalizált nyomtatás költségesebb mint az ofszet !
Költség a válaszarány tekintetében: Egy nyomatra eső költség magasabb. A találati aránnyal súlyozott tényleges költség alacsonyabb. Azonban!
Hol jön vissza a többletköltségből adódó hátrány? Hagyományos 100,000 levél =£32, % találati arány = 2,500 Találatra fordított költség=£ Változó adat nyomtatás 50,000 levél =£37,500 15% találati arány = 7,500 Találatra fordított költség=£ 5.00
A profit igazolja a költségeket Hagyományos Árbevétel/Értékesítés=£500 Profit/Értékesítés=£ * 250=£625,000 Változó adat nyomtatás Árbevétel/Értékesítés=£500 Profit/Értékesítés=£ * 250= £1,875,000
Jelenleg ki használ változó adat nyomtatást?
Pénzügyi szektor
Ügynökségek
Gyártók – High-Tech
Gyártók – Gyógyszeripar
Gyártók – Autóipar
Milyen hosszú egy átlagos “pilot” elindítása? Függ a munka komplexitásától Általános időztés Koncepció1-3 hét Adatbázis szegmentálás és fejlesztés2-4 hét Kreative design 2-4 hét Tesztelés1 hét Termelés1 hét Teljes becsült idő:8-14 hét
Legérdekesebb sikertörténetek
TUI utazási iroda Sumimoto Mitsui
TUI utazási iroda
A TUI háttere TUI a négy legnagyobb utazási szolgáltató egyike az Egyesült királyságban Európa legnagyobb utazási irodája Légitársaságok, túraszervezők, kiránduló hajók, szobakiadás, bárok, szállodák, stb. Az eladások 60%-ában limitált ellenőrzési lehetőség a külső kereskedelmi ügynökségek miatt A profit az utazások extráiból származik
Célok: Az ügyfél kapcsolat javítása A kereskedelmi lehetőségek maximalizálása Optimális márka kommunikáció... és az eddigi költség kereten belül kell megvalósítani!
A megoldás egyetlen integrált jegy könyvecske, teljesen személyre szabott tartalommal.
A hagyományos terv: Ofszettel előre nyomtatott színes lapok Fekete-fehér megszemélyesítéssel
De... 4 különböző anyagra 18 márka használatával 75 fajta előnyomott anyag 300 különböző tartalmi verzióban - naponta 1.6 millió hibalehetőség!
A végső megoldás iGen3 és Creo digitális nyomtatási technológia alkalmazása A dsi cég adatkezelés tapasztalatával kombinálva Teljes színes nyomtatás az egész folyamatban Mindössze 8 fájl verzióból megoldható
Az eredmény 3 hónap alatt elkészült!
Nyomtatás & eredmények
Anyagok: •Harmad A4 fekvő füzet ragasztva, sapkázva •Színes és ff. •Előre perforált lapok •Öntapadós forma etikett Változó adatok: •Utazási iroda •Utazó •Ügynök •Reptér térképe, leírása •Repülőjegy •Csomagolási tanácsok •Hirdetések •Biztosítás •Csomag címke •Tartalomjegyzék Tartalom
Új bevételi forrás 40% növekedés a helyfoglalásban
Személyre szabott ajánlatok 200% növekmény az ajánlatok elfogadásában
Üzemeltetési előnyök Lényeges csökkenés a beszállításnál Kevesebb hívás az ügyfélszolgálatnál
Hirdetési bevételek 300% növekmény a hirdetéseknél
Általános előnyök Kivételesen jó fogadtatás az ügyfelek részéről A szakma teljes támogatásával Az eredeti költségeken belül maradt Lényeges új bevételi forrásokhoz jutott a vállalatcsoport Jelentős létszám megtakarítással járt A TUI részére költségmentesen valósult meg A kommunikáció területén piacvezetővé vált
2 millió „füzetke” évente...
Sumitomo Mitsui
Az ügyfél: Sumitomo Mitsui Card Co. Ltd. Tokio az első VISA kártya kibocsátó Japánban, ma 13 millió ügyféllel rendelkezik Az alkalmazás: Az első teljesen színes hitelszámla kivonat Pontgyűjtő akciók hangsúlyozása – vásárolható termékek, beváltó helyek Pontosabb szegmentálás, 1:1 marketing Demográfiai adatok, vásárlási szokások, használat gyakorisága alapján célzott marketing üzenetek eljuttatása Kivitelező: JAIS (Japan Research Institute) Osakában és Xerox XGS
Sumitomo Mitsui - JAIS 24 db iGen3 nyomtató Xerox Business Services partnerségben
Az egyetlen korlát….. …..a képzelőerő.