Humán rendszerek, közszféra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Advertisements

Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
Államháztartási belső kontroll standardok
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Belső kontrollok, belső ellenőrzés aktuális kérdései
Központi bankok kialakulása, hazai fejlődés és hatályos szabályozás
Szabályozás és a szervezet működési hatékonysága
A pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása
A belső könyvvizsgáló iroda tevékenységének rövid leírása Hargita Megye Tanácsa RO Csíkszereda, Szabadság tér 5. szám Tel.: , Fax:
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
KOCKÁZATKEZELÉS A KÖZSZFÉRÁBAN
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Beszámoló a 2013-ban a programot érintő ellenőrzésekről és ezek eredményéről KÖZOP Monitoring Bizottsági ülés
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Állam munkavédelmi feladatai
Egészségpolitika.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Dr Szűcs Imre Belső ellenőrök Magyarországi Közhasznú Szervezete
Biztosítók irányítási rendszere
Belső kontrollok és a könyvvizsgálat az államháztartásban
A helyi önkormányzatoknál végzett belső ellenőrzés az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai tükrében Dr. Sepsey Tamás – számvevő igazgató Magyar.
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1605/2002/EK RENDELET FŐ CÉLOK es Rendelet óta bekövetkezett változások miatti módosítások -Pénzügyi tervek – tervezési eljárás -Intézmények bővítése.
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
ELLENŐRZÉSI STANDARDOK
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Munkahelyi egészség és biztonság
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Kihívások a költségvetési gazdálkodás területén?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 17., Szeged.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
A belső kontrollok és kockázatelemzés az Integritás felmérés alapján
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Tamás Barnabás előadása április.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
főigazgató-helyettes
II./H. PÉNZÜGYI ÉS KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSI ELLENŐRZÉS JAVÍTÁSA
MEGBÍZHATÓSÁGI ELLENŐRZÉS
A költségvetési beszámoló megbízhatóságával kapcsolatos ellenőrzések Összeállította: DR. PRINTZ JÁNOS AZ MKVK KÖLTSÉGVETÉSI TAGOZATÁNAK ELNÖKE Balatonalmádi,
Dr. Fekete István Integrált kockázatfelmérés informatikai támogatása: Szigma Integrisk Budapesti Corvinus Egyetem Balatonalmádi január
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
A belső ellenőr helye és szerepe a belső kontrollrendszerben
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
NVSZ Korrupciómegelőzési Főosztály
Könyvvizsgálók tevékenységére vonatkozó tapasztalatok XIII. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés - Siófok Vámosi Anikó
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Belső ellenőri klub A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről Nagyné Véber Györgyi Saldo Zrt
Belső ellenőrök szakmai képzésének kérdései
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Áht. XIII. fejezet ÁLLAMHÁZTARTÁSI KONTROLL Az államháztartási kontrollok rendszere

Humán rendszerek, közszféra Eszközök és eljárási szabályok: válasz a változásokra INTEGRÁLT RENDSZER a preferált, közös célok érdekében: Kontroll, monitoring és ellenőrzés INPUT Forrás és Kockázat Szervezet OUTPUT Eredmény Hatás Saját célok (érdek) INPUT Forrás és Kockázat Szervezet OUTPUT Eredmény Hatás Saját célok (érdek) OUTPUT INPUT Forrás és Kockázat Szervezet OUTPUT Eredmény Hatás Saját célok (érdek) Stabilitás, növekedés: energiakoncentráció a preferált célokra, a hatékony forrásfelhasználás kontrollja, monitoringja és ellenőrzése

KONTROLLOK CÉLJA Az államháztartási pénzeszközökkel, vagyonnal: szabályszerű szabályozott gazdaságos hatékony eredményes gazdálkodás biztosítása.

Államháztartás kontrollja Külső ellenőrzés Állami Számvevőszék (külön törvény) Belső pénzügyi ellenőrzés FEUVE Belső ellenőrzési tevékenység Központi harmonizáció, szabályozás és koordináció, a jogszabályok, közzétett irányelvek, módszertani útmutatók, standardok alkalmazásának vizsgálata

Belső kontrollrendszer A kockázatok kezelésére és a tárgyilagos bizonyosság megszerzésére kialakított folyamatrendszer Célja: a költségvetési szerv a tevékenységeket szabályszerűen és a megbízható gazdálkodás elveivel összhangban végezze; teljesítse az elszámolási kötelezettségeket; megvédje a szervezet erőforrásait a veszteségektől, és a rendellenes használattól

A kontrollrendszer elemei Kontrollkörnyezet Kockázatkezelési rendszer Kontrolltevékenységek Információs és kommunikációs rendszer Monitoringrendszer

A BELSŐ KONTROLLRENDSZER HÁROM DIMENZIÓS MÁTRIXA Általános kontroll- célok Dolgozók Középvezetés Felső vezetés A szervezet, egységek, egyedek Megfelelés Műveletek Forrásvédelem Elszámolás Kontrollkörnyezet Kockázatértékelés Kontrollrendszer (belső irányítás. Szabályozás) elemei Kontrolltevékenység Információ, kommunikáció Monitoring

Megelőző kontrollok (feladatkörök-elkülönítése, hatáskörök szabályozása) Helyrehozó kontrollok (biztosítás, vésztervek) Utasító kontrollok (egészség- és munkavédelem) Feltáró kontrollok (leltárok)

FEUVE Létrehozása, kiépítése, működtetése a költségvetési szerv vezetője kötelessége Szabályzatok kiadása, folyamatok kialakítása Kiterjed a pénzügyi döntések dokumentumainak elkészítésére; az előzetes és utólagos pénzügyi ellenőrzésre, a pénzügyi döntések szabályszerűségi és szabályozottsági szempontból történő jóváhagyására, ellenjegyzésére; a gazdasági események elszámolásának kontrolljára

Belső ellenőrzés Független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység Célja: az ellenőrzött szervezet működésének fejlesztése, eredményességének növelése – rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, fejleszti az ellenőrzött szervezet kockázatkezelési, ellenőrzési és irányítási eljárásainak hatékonyságát

Kockázat minősítés A kialakított belső kontrollokban rejlő kockázat alacsony : a kontrollok – végrehajtásuk esetén – megfelelő védelmet nyújtanak a hibák bekövetkezése ellen közepes: a kontrollok – végrehajtásuk esetén – a lehetséges hibák többsége ellen védelmet nyújtanak magas: a kontrollok – kialakításuk hiányában, vagy hiányos kialakításuk miatt – nem nyújtanak elegendő védelmet a lehetséges hibákkal szemben

A kontrollok működésének eredményessége, megbízhatósága Kiváló: ha azok működése – esetleges apróbb hiányosságoktól eltekintve – megfelelt a hibák megelőzésére és kijavítására meghatározott szabályozásnak és a legmagasabb szintű elvárásoknak Jó: ha a hiányosságok száma ugyan jelentős volt, de nem veszélyeztette az ellenőrzött terület hibáinak megelőzését és kijavítását. Gyenge: amennyiben a hiányosságok mértéke nem biztosította a hibák megelőzését, feltárását, kijavítását és ezáltal veszélyeztette az eredményes, megbízható működést

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!