A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Birkás György Makroökonómia 1. előadás Birkás György
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A verseny - a piac alkotója
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör december Piaci elégtelenségek
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Termelés  Fogyasztás
Mezőgazdaság – kompetitív piac
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az értékkategóriák.
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Operatív menedzsment és versenyképesség
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bevezető előadás.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC ÜZLETI KÖRNYEZET 1. előadás 2006/2007. tanév

Mai fő témáink Az üzleti élet meghatározó szereplői A vevő, vásárló Az eladó, vállalkozó, vállalat (termelő, szolgáltató, kereskedő) A versenytárs Az üzleti esemény: a vásárlás A piac: az adás-vételek helye és összessége

AZ ÜZLET KOMPLEX RENDSZERE

Vásárlási szituáció 1. Szabóné egy 3,6 kg-os BIOPON mosóport vásárol a nagymosás- hoz a sarki SPAR üzletben, mert a táborozásból most hazaérkezett két fia rengeteg mosnivalót hozott haza

Vásárlási szituáció 2. Nagy Pisti bátorságot vett magán, és meg- hívta egy Big Mac Junior menüre Anikót. Erre az első randevúra a világ legszebb Meki- jében, a Nyugati pálya udvar melletti egység-ben került sor.

Gustave Eiffel műve ez is

Vásárlási szituáció 3. Kovács István víz- és gázszerelő vállalkozó rendszeresen az OBI Áruházban szerzi be a munkájához szükséges anyagokat és eszközöket.

A keresletet meghatározó tényezők SZÜKSÉGLET (hiányérzet) … még folytatjuk

Szükségleti hierarchia Maslow szerint ÖN-MEGVALÓSÍTÁS SIKER ÉS MEGBECSÜLÉS CSOPORTHOZ VALÓ TARTOZÁS IGÉNYE BIZTONSÁG FIZIOLÓGIAI SZÜKSÉGLETEK

A keresletet meghatározó tényezők SZÜKSÉGLET (hiányérzet) DEMOGRÁFIAI TÉNYEZŐK (mennyiség) KULTURÁLIS TÉNYEZŐK, ÉRTÉKEK SZOKÁSOK (fogyasztási és vásárlási) INFORMÁCIÓ (a szükségletmegoldás lehetőségeiről és a kínálatról) VÁSÁRLÓERŐ (az árszínvonallal együtt értelmezett nominál jövedelem, pénz)

A keresletet meghatározó tényezők SZÁNDÉK => Ezekből alakul ki a kereslet KÍNÁLAT => Hozzáférhető áru, szolgáltatás kell ahhoz, hogy a vásárlás megvalósuljon, és ami szintén befolyásolja a keresletet!

A kínálatot meghatározó tényezők KAPACITÁSOK (mennyiség) MINŐSÉG (a probléma-megoldási képesség; a minőség: az ami) VÁLASZTÉK (a probléma megoldás sokszínűsége) MŰSZAKI SZÍNVONAL ÁR EGYÉB VERSENYTÉNYEZŐK (különféle értéknövelő szolgáltatások)

Mi is történt a vásárlások alatt? Szükséglet-kielégítés Milyen szükségletek vannak: egyéni családi (háztartási) gazdasági (termelő, kereskedő) kormányzati (állami, intézményi)

Milyen vásárlások történtek? Feladatorientált vásárlás Be kellett szerezni a terméket, valamilyen konkrét hiányérzetet kellett megszüntetni, problémát megoldani Élményorientált vásárlás A szükséglet-kielégítésnél fontosabb a vásárlás során átélt élmény

A VÁSÁRLÁS: üzleti esemény, statisztikailag mérhető KERESLET VÁSÁRLÓK Fogyasztók Felhasználók A keresletet meghatározó tényezők Szubmikro környezet KÍNÁLAT ELADÓK Termelési és kiszolgálói lánc (termelők, szolgáltatók, kereskedők) A kínálatot meghatározó tényezők Verseny Mikrokörnyezet

Az adás-vételi tranzakció A vásárlás - csere, adás-vétel A vásárló – sokféle ember Az eladó - termelő, a kereskedő vállalkozás Az áru - a termék, a márka, a szolgáltatás Pénz - az általános egyenértékes A nem-csere kapcsolatok a reciprocitás (családban, szomszédok között) az újraelosztás (állami, karitatív)

A PIAC KOMPLEX RENDSZERE VEVŐ ELADÓ PIAC adás-vételek összessége KERESLET KÍNÁLAT FOGYASZTÁS TERMELÉS

A következő óra Budapesten: szeptember 18. Tatabányán: szeptember 20. Köszönöm a figyelmet! A következő óra Budapesten: szeptember 18. Tatabányán: szeptember 20.