Nyomtatott reklámok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infláció Készítette: Beck Petra Pap Bettina.
Advertisements

Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
??? Reklám!!!.
IKT = információs és kommunikációs technológia
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Internetes látogatottsági statisztikák
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
6. A reklámeszközök.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Tartalom: Marketing alapjai Sajtó Sajtó marketing
A nyomtatott sajtó.
Köz- és zártterületi reklámok
Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu
Reklámeszközök, reklámhordozók
Az Esztergom és Vidéke az Interneten, a helyi lapok digitalizálásának problémái Várady Eszter igazgató Helischer József Városi Könyvtár, Esztergom.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
A reklámeszközök jellemzöi
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Értékesítési csatornák
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Készítette: Kecskés Imre
A magazinok napjainkban
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Webdesign I - Oldaltervezés alapelvek. I. Tartalom-elhelyezés az oldalon ALAPELVEK 1.Mindig értékes és érdekes tartalom jelenjen meg az oldalon! 2.A tartalom.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
A SZEMÉT ÚTJA Készítette:Kicsák Zoltán
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Operációkutatás eredete
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
Építészet és kritika – az írott sajtó (OCTOGON) Márffy Benjámin.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
Akkermann Róbert Hoffbauer Márk Logó Róbert Molnár Nagy Dániel
Nyomtatók.
Térképészet Színmodellek.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Mi így gyűjtjük a szemetet
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
A tömegkommunikáció.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Csoportos vizsga 1. Egységes arculatot képviselő új termék vagy szolgáltatás hirdetési eszközeinek gyártása és prezentálása.
Az újság formai jegyei 1. csoport.
Műszaki szerkesztés a könyv megtervezése és elkészítése, ill. ennek irányítása végleges szöveg elkészülésétől kezdve a nyomdába küldésig a kézirat tipografizálása.
Szövegszerkesztés.
FPGA Készítette: Pogrányi Imre.
A reklám centruma.
Kiviteli perifériák  Minden jog fenntartva.
Dokumentumok  Minden jog fenntartva. A dokumentum A dokumentum: az ismereteket tartalmazó információhordozó. Ez lehet tárgy, könyv, folyóirat,
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Az online siker feltételei
Az online siker feltételei
Előadás másolata:

Nyomtatott reklámok

Napilapok Napilapok körébe azokat a lapokat soroljuk amelyek hetente legalább ötször megjelennek. Témakör szerint lehet: politikai, gazdasági, sport- vagy bulvárlapok. Elsődleges információforrásként szolgálnak. Példaszámuk magas. Egyszerű nyomdatechnika jellemzi őket. Előnye: üzenet gyorsan eljuttatható és ismételhető. Hátránya: „Egy napig él.” Nagy publicitást biztosítanak. Presztízsük jónak mondható. Befogadói szituáció kedvezőtlen. (átfutják- utcán,buszon,metrón) Napilapokban elhelyezett üzenetek hatása rövid életű. Napilapok hirdetési költsége változó, az olvasok számától függ. A tarifákat a hirdetési felület függvényében alakítják ki.

Hetilapok A hetilapok hetente, kéthetente megjelenő lapok. Nagy szelektivitás: lap tartalma utal az olvasó kör összetételére. Témakör szerint: gazdasági lapok, női, férfi-, ifjúsági vagy gyermeklapok, tudományos lapok, műszaki lapok. A magazinokat több személy is olvassa esetleg egész családok. Példányszámuk magas és a hirdetési árak is magasak. Általában színes nyomdatechnikával készülnek sok képpel. Igényes kivitelű hirdetések közzétételére alkalmasak. Hirdetések költsége magas lehet a nagy példányszámban eladott magazinoknál. Publicitása rendkívül változó. Presztízse a témakörtől és a feldolgozás komolyságától is függ. Befogadói szituáció kedvező (nyugodt körülmények között olvassák)

Folyóiratok A folyóiratok havonta, kéthavonta, esetleg negyedévente kerülnek forgalomba. Nagyobb közönséghez szól. Szintén speciálisabb érdeklődési kört elégítenek ki. Példányszámuk magas hirdetési költségei is magasak. Hosszabb időn keresztül fejti ki hatását hiszen aktualitásuk nem egyetlen nap. Némely lapokat gyűjtik vagy munkahelyeken archiválják. Publicitása és presztízse változó. Befogadói szituáció kedvező (otthon-jól eltudnak merülni a cikkekben) Igényes nyomda technológia, sok kép jó minőségű papír. Hazánkban nagy számú hetilap és folyóirat jelenik meg. Meddőszórása kisebb mint a napilapoké. Aktualitások gyors megjelentetésére nem használható mert lapzártája viszonylag hosszú is lehet.

Szaklapok A szaklapok olyan folyóiratok, amelyek általában egy gazdasági ágazat kérdéseivel foglalkoznak. Szűkebb témakörre specializálódtak. Olvasókörük kisebb így hirdetési költségeik is alacsonyabbak. Meddőszórás minimális, az olvasótábor alaposan megismerhető. Alacsony publicitású sajtótermékek. (néhány ezres példányszám) Presztízs értéke rendkívül magas. (leghitelesebb információ forrás) Befogadói szituáció a legkedvezőbb. (alapos tanulmányozás) Lapokat rendszerint összegyűjtik. Kivitelezésük eltérő. Bizonyos területek igénylik a minőséget, egyes lapok igen egyszerű kivitelben jelennek meg. Hirdetési árak alacsonyabbak lehetnek mint a nagy példányszámban eladott magazinoknál.

Hirdetések elhelyezése Apróhirdetés: Napilapokban, lakossági igényeket elégítenek ki. (állás) Kishirdetés: Keskeny hasábok, tartalmaznak cégemblémát eltérő betűméret és betűfajta. Feltűnő tördelés. Soros közlemény: Cégspecifikus jegyet nem tartalmazhat, alacsony ár, tanfolyamok utazási ajánlatok hirdetésére alkalmas. Szövegoldali hirdetés: Lapok hírrovatában elhelyezett hirdetések Keretes hirdetés: Szövege tartalmazhat cégazonosítót, illusztrációt, címsort és szlogent.

Szalaghirdetés: Oldal teljes szélességét elfoglalják, viszonylag keskenyek. Fejléckocka: Sajtó termék fejléce mellett, figyelemfelkeltő. Junior page: Sajátos elhelyezésű, féloldalas felület. Oldalas hirdetés: Egész oldalnyi felület, figyelemfelekető. (nagy) Borító: Első borítót nem bocsátják áruba viszont a hátsó borító igen értékes felület. Jelentős felárral kapható.

Sajtóhirdetés hatáselemei: Főcím vagy szlogen: Célja a figyelem felkeltés, reklám fő eleme. Szövegtörzs: Üzenet tartalmát lényegét hordozza. Se hosszú, se rövid. Grafikus elemek: Tipográfia. Kép: Rajzok, Ábrák, Végjegy, Logó. Fotó: Nagyon erős hitele van spontán rögzíti a valoságot. Színek: Másodlagos jelentőséggel bíró kódok, optikai hatások. Méret: Nagyobb hatás, nagyobb költség. Elhelyezés: Legnagyobb hatást a keretes hirdetések és a szövegoldali hirdetések érik el.

Készítette: Beck Petra & Pap Bettina