Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! 2003-2010-2013!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, május 27.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / IPR ernyőprogram a barcsi kistérség általános iskoláiban, óvodáiban, középiskoláiban BNI Arany János Általános Iskola.
Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! !

2003 Valami elkezdődött! „ALAPOZÁS!” EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK!

EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2003 – 2004 „ALAPOZÁS” Amiért belevágtunk: - igazolatlan hiányzások csökkentése - lemorzsolódások csökkentése - hhh-s tanulók továbbtanulási esélyeinek javítása - kompetenciaeredmények javulása Az iskola törekedjen arra, hogy az összes tanuló „SIKERKÉNT” élhesse meg a közös munkát!

EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2003 – 2004 „ALAPOZÁS” Amit vállaltunk: - Szemléletbeli változás, szakmai megújulás (képzés, konferencia, képzés ….) -Korszerű pedagógiai eszközök alkalmazása a mindennapokban. -Az iskolai kapcsolatrendszer újragondolása, (SZÜLŐK, civil szervezetek, középiskolák, pedagógiai szakszolgálatok)

EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2004 – 2005 „Épülnek a falak” Az első BÁZISOK! Decs BátaGyulaj Vásárosdombó Pécs Magyarmecske Nagyharsány Kétújfalu BarcsGödreDarány

2004 – 2005 „Épülnek a falak” Bázistalálkozók!!! Jók voltak!

2005 – 2007 „A falak már állnak!” HEFOP HEFOP 2.1.5

Egyre többen vagyunk! Normatíva helyett, pályázati támogatás! 2008 „A falak már állnak!” Épül a RENDSZER!

„Készül a födém” Országos, regionális szakmai műhelyek! DKKI szolgáltat: -Szakmai napok - Hospitációs lehetőség biztosítása Felkészülés az újabb BÁZIS szerepre!

2010! „Készül a födém” Ismét BÁZIS! (Hárman maradtunk!) BátaKétújfalu Darány

2010! „Készül a födém” Új feladatok: -Az IPR rendszer további fejlesztése - Együttműködés a PTE-vel - SZOLGÁLTATÁS, SZOLGÁLTATÁS …

„Elkészül a tető?” Jöhet az ERNYŐ!!!

A projekt céljai  A projekt konkrét célja az alábbi tevékenységek, és szolgáltatások biztosítása:  - akkreditált tanár továbbképzések, tréningek a háló intézményei számára a konkrét intézmények szükségletei szerint (igényelmérés alapján).  - elérhető, hospitálható modell értékű gyakorlatok közvetítése, kiajánlása,  - „bázis”-találkozók- a tapasztalatcserék kiválóan működtethető eszközei- szervezése,  - szakmai műhelyek, munkaközösségek szervezése a segítő kapcsolatok bevonásával,  - minőségirányítási rendszer működtetése az önértékelések segítésére,  - szakmai kiadványok, naprakész hírlevelek, formadokumentumok kiadása,  - információs napok szervezése a segítő csoportok, szülők, fenntartók számára,  - kulturális-, sport- és tábori szabadidős programok szervezése az együttnevelés jegyében, de kiemelt figyelemmel a hátrányos helyzetű gyermekekre.

Szakmai műhelyek  1. Menedzsment műhely  2. IKCS műhely  3. Kompetencia műhely  4. Idegen nyelvi műhely  5. Óvodai kompetencia fejlesztés műhely  6. Művészeti nevelés műhely  7. Multikulturális műhely  8. Kooperatív tanulásszervezés műhely  9. Óvodai projekt  10. Kisebbségi kapcsolatok műhely  11. SNI műhely  12. Alapozó szakasz fejlesztő műhely  13. SDT műhely  14. Kommunikációs szolgáltató műhely  15. Pályaorientáció műhely  16. Projekt műhely  17. Tanórán kívüli nevelés műhely  18. Óvodai egészségnevelés műhely  19. Környezeti nevelés műhely  20.SNI műhely

Kompetecia fejlesztés gyermekeknek  - Kistérségi gyermeklap – Csodabogár -  - erdei óvodák, iskolák,  - művészeti iskolák komplex fesztiválja  - tehetséggondozó pályázatok  –képzőművészet/kiállítás  –informatika - digitális írástudás  - természetvédelmi, környezeti nevelési projektek támogatása  - tanulmányi versenyek  - színházi tanórák, könyvtári tanórák, múzeumi órák  - nyári kreatív délelőttök  - Csodanézés- Csodák palotája látogatás  - A tenger világa multikulturális élménytábor HHH-s gyermekeknek  - lovas terápia  - természetjáró- és kerékpártúrák  - és még mások...

Házhoz jön a…  a színház  A szolgáltatást igénylő iskolák évi 5 alkalommal kapnak olyan igényes színházi programot, ami a helyszínen(zsibongóban, tornateremben) előadható.  a zene  Az igénylő intézményekhez különféle zenei programok mennek házhoz. Igyekszünk változatos,színes ajándékkal meglepni a gyerekeket.  a tánc  Ez a projektelem táncházi foglalkozásokat jelent, amelyek során a gyerekek megtanulhatják kiváló táncos szakemberek segítségével—és élőzenével— környező kisebbségek táncait.

kapcsolatok  - iskolai/óvodai családi programok  - szülők klubja  - családi tábor  - gimis diák tutor támogatás  -DDNP foglalkoztató természetvédelmi nap  - iskolapszichológus prevenciós és terápiás szolgáltatás  - interaktív „Ernyő honlap”  - rendszeres havi hírlevél  - szórólapok a projektről, a jó gyakorlatokról, az esélyegyenlőségről  - Projektnyitó „RÁHANGOLÓ” kistérségi pedagógus találkozó  - Országos pedagógiai konferencia  - Projektzáró pedagógus találkozó  - Jó gyakorlatok intézményi adaptációja

Pedagógiai innováció   Digitális taneszközök tantárgyakhoz  - Kompetencia/kooperatív fókuszú óratervek,  - óvodai foglalkozási tervek  - Erdei iskola/óvoda programok  - Intézményi jó gyakorlat leírása  - kisebbségi nyelvoktatást támogató taneszközök  - komplex művészeti nevelés program leírása  - témahetek /projektek tervei  - gyerek/iskola témájú foto pályázat/kiállítás  - családi tábori programok terve  - nyári kreatív délelőtt programok tervei  - komplex művészeti találkozók programtervei  …...és még más

képzések A projekt nagy hangsúlyt helyez a peda- gógusok kompetenciáinak erősítésére: - tréningek – kooperatív tanulásszervezés,multikulturális tartalmak, iskolai/óvodai IPR, konfliktuskezelés, SDT, osztályozás nélküli értékelés…. - hiánypótló egyéni képzések támogatása: nyelvtanárok, fejlesztő pedagógus, logopédus, pedagógiai asszisztens, - vezetői-, tanári nyelvi kompetenciákat erősítő 200 órás beszéd centrikus angol,

vége