A szakemberek számára szervezett modell szemináriumok tapasztalatai I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
OKTV feladatok megoldása C#-ban
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
Áldom szent neved, ha az út a pusztában vezet, A száraz, kietlen helyen, áldom nevedet!
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A felvételi eljárás elemei
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Kaposvár (volt Rippl-Rónai)
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Korai fejlesztő munkánk múltja és jelene, szakmai beszámoló
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
A felvételi eljárás elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
3. osztályban.
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

A szakemberek számára szervezett modell szemináriumok tapasztalatai I. Kuti Edina kuti.edina@gmail.com Fejér Megyei Pápay Ágoston Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Diákotthon, Martonvásár

Intézményünk bemutatása Fejér Megyei Pápay Ágoston Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Diákotthon, Martonvásár Értelmileg akadályozott tanulók 1-14. osztályig Fejlesztő iskolai csoport Kertészet, kerámiás műhely, szövés, fóliahegesztés MHGY Ökoiskola Referencia intézményi előminősítés

Miért fontos nekünk a könnyen érthető kommunikáció? Értelmileg akadályozott tanulók, gyakran a szülők is érintettek Elvárások, dicséretek, problémák megfelelő megfogalmazása

Szakemberek számára szervezett szeminárium 24 fő (gyógypedagógus és nevelőtanár) vett részt Szűkös idő → lerövidített ismeretanyag Sok játékos példa, szerepjáték Szóbeli könnyen érthető kommunikáció, Írásbeli könnyen érthető kommunikáció Szervezetek, kiadványok bemutatása Felelet az életnek c. film megtekintése

Visszajelzések Pozitív visszhang Továbbgondolkodás elindítása Esetleges következő alkalom

További teendők Honlap fejlesztése Hírlevelek, iskolaújság Faliújság

Köszönöm a figyelmet!