MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Egy kreatív tanulási eszköz
Médiapedagógia.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Informatikai alapfogalmak
Adatbázis-kezelés.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Széchenyi tehetségműhely
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Digitális taneszközök értékelése, kiválasztása
Informatika eszközei Makra Csaba.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Hagyományos szemléltető eszközök
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A bemutató készítés alapjai
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Minta a beadandó feladathoz
Oktatástechnológia Koczka István, Makra Csaba, Vénné Meskó Katalin.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Figyelem irányító ábrák
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Alkalmazott nyelvészet I.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A bemutató készítés alapjai. Alapfogalmak Multimédia ➲ Olyan programok és hardvereszközök, amelyek az ember több érzékszervére hatnak. (Általában a látásra.
A MULTIMÉDIA alapjai
Készítette: dr. Létray Zoltán
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Földrajz szakmódszertan VIII.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
A digitális kompetencia fejlesztése
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia

Taneszközök rendszere, funkcionális jellemzőik

Információs közeg Tárgyi környezet funkciójelleg Személyek orientációszervezet Információs források kifejtettség dominancia

A tárgyi környezet meghatározottsága funkciójelleg univerzálisspeciálishagyományos modern  példa: tanításra szolgáló épületek, termek, gyakorlóterületek, műhelyek

Személyek meghatározottsága orientációdominanciaszervezet események eredmény folyamat pedagógus tanulók kooperatív kötöttkötetlen

Az információs források meghatározottsága kifejtettség implicitexplicit objektum jeltípusjelrendszer technikaimetanyelvinyelvi

Oktatástechnológiai eszközök, berendezések és rendszerek II. Adaptív I. Nem adaptív  vizuális  auditív  audio-vizuális RészbenTeljesen  egyéni oktatás  csoportos vagy párhuzamos oktatás párhuzamos oktatás

Vizuális információhordozók és az oktatásban való alkalmazásuk  a valóság tárgyai  térbeli tárgyak  nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok  táblák  írásvetítő transzparensek  diaképek, diasorozatok  oktatófilmek és videofilmek

Térbeli tárgyak Olyan háromdimenziós eszközök tartoznak ide, amelyeknek:  alakja  szerkezete  működési elve  információtartalma  működésének eredménye képezi az oktatás tárgyát.

Kísérleti eszközök:

Nyomtatott oktatási és tanulási segédanyagok  munkatankönyv  munkalapok  munkafüzet  faliképek

Táblák Az információk vizuális közlését és a memóriában való gyors elraktározását segítő taneszköz Táblai vázlat: Táblai vázlat: Valamilyen konkrét tananyag feldolgozásához kapcsolódik és a tanítási folyamattal egy időben zajlik

Írásvetítő transzparens, diasorozat, PP bemutató  Formai követelmények:  esztétikus elrendezés  a színek illeszkedjenek az egységes jelrendszerhez  a rajzok, szövegek, képek esztétikusak legyenek

Tartalmi követelmények:  legyen rajta a lényeges információ  kapcsolódjanak szorosan a tartalomhoz és a tanulói segédanyaghoz tanulói segédanyaghoz  a feldolgozási szisztéma illeszkedjen az oktatási célkitűzésekhez célkitűzésekhez  tartalmilag hibátlan legyen

Oktatófilmek és videofilmek Az oktatófilm:   megfelelő didaktikai struktúrába rendezett   tartalmában, megjelenésében összefüggő képsorokból, jelenetekből álló információhordozó.

Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai  valósághű, dinamikus, eseményszerű bemutatás  sokoldalú szemléltetési lehetőség  technikai trükkök  különböző felvételi lehetőségek alkalmazása  az emberi érzékszervekre jelentős hatással van

Az oktatófilmek, videók előnyös tulajdonságai (folyt.) A film tartalmától és témájától függően a T-T folyamatban felmerülő valamennyi feladat:  motiválás  ismeretközlés  rendszerezés  számonkérés megoldható a segítségével.