CORPORATE IDENTIY (C.I.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Könyvtári marketing és arculat
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
University of Kent arculati kézikönyv
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
DPR kommunikáció lehetőségei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Vállalkozásmenedzsment I.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kérdések a második zh-hoz
A vásárlási döntés folyamata
SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM KÖNYVTÁR ARCULATÉRTÉKELÉS 2004.
VIK Arculati Kézikönyv
A marketinginformációs rendszer
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

CORPORATE IDENTIY (C.I.) AZ EGYEDI VÁLLALATI ARCULAT

A kommunikációs politika 4 eleme: - Reklám: olyan szélesebb körre ható, nem személyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet. Személyes eladás: a reménybeli vevővel való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés. Eladásösztönzés: olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további vásárlásra serkentik. Közönségkapcsolatok: a vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása.

1. Az egyedi vállalati arculat fogalma: A vállalati arculat, (Corporate Identity, CI), azt a képet jelenti, amelyet a szervezet önmagáról a környezete felé közvetíteni akar.

2. vállalati arculat jelentősége: - azonosíthatóvá teszi a vállalatot, pl. egy szlogennel vagy emblémával megkülönbözteti a versenytársaktól, pl. a színek vagy a formák használatával állandóságot sugall, az egyén a világ minden táján elég hosszú időn keresztül ugyanazzal az arculattal találkozik (időbeli és térbeli állandóság) „kommunikációs kotta”, amellyel biztosítják, hogy az információ nem torzul a vállalti hiearchia különböző kibocsátási szintjein, minősíti a szervezetet (pl. színeknek is jelentése van, az alkalmazottak viselkedéséből is következtetéseket lehet levonni) bizalmat ébreszt (határozott és kedvező kép kivívja a környezet elismerését)

3. Az arculat elemei: - tartalmi elemek, formai elemek, objektív elemek, személyi elemek.

4. Az arculat tartalmi elemei: Azt jelenti, hogy mit tesz, vagy mond a vállalat.

4.1. Vállalati filozófia: A vállalati filozófia, küldetés, az a szemléletmód, amelyet a szervezet működésének középpontjába állít, és ennek megfelelően végzi a tevékenységét. - miért van szükség a vállalatra, kik az üzletfelei vevői? milyen piacokat céloz meg? milyen termékkel/szolgáltatással foglalkozik, milyen igényeket kíván kielégíteni? miben és hogyan tudna a versenytársakon felülemelkedni? milyen céljai vannak? melyek a jövőbeli elképzelései? hogyan szervezzék úgy a vállalatot, hogy a kitűzött célokat elérjék, a megcélzott igényeket kielégítsék?

4.2. A vállalati kultúra: - a viselkedési szabályok összessége, amelyet a vállalati filozófiának megfelelően alakítanak ki, a vállalati filozófia megvalósulása: pl. a vevőkkel való bánásmód, a stílus, a hangvétel, az alkalmazottak egymás közötti viszonya, a szolgálati út jellege.

4.3. A vállalati kommunikáció - az alkalmazottak elfogadják a vállalati kultúra szokásait, hagyományait, elveit és azokat alkalmazzák az információáramlás folyamatában

5. Az arculat formai elemei: - vizuális elemek: logó, színvilág, tipográfia üzleti kommunikáció: levélpapír, névjegykártya, reklámarculat, kiadványok, formaruha, gépjármű auditív elemek: szignál, szlogen arculati elemeket hordozó eszközök, melyeknek nincs önálló funkciójuk: zászló, emblémázott tárgyak

5. Az arculat formai elemei: Alapvető elvárások: Logó, betűtípus, színek, színek használata, példák a színek használatára, a kézikönyvben használt szakkifejezések magyarázata, jogelőd logó használata, vállalatot megszemélyesítő figura; Alapvető /leány/vállalati előírások: a céglogó alapváltozatai, használatuk, példák, kabalafigura Jogi következmények: általános szabályok, védjegy, tartalék védjegyek (pl. defenzív, csak lefoglalja, hogy más ne használhassa pl. Adios–Adidas), tagvállalatok védjegyei

5. Az arculat formai elemei: Az anyavállalat és a tagvállalatok irodai papírárui: levélpapírok, névjegyek, feljegyzések, emlékeztetők, jelentések, kísérőkártyák, levelezési kártya, meghívókártya, boríték, címke, sajtóközlemények, sajtódosszié, mappa, dossziétartó Ügyviteli nyomtatványok: bélyegzőlenyomatok, űrlapok, számítógépes nyomtatványok, műszaki és szerkesztési lapok

5. Az arculat formai elemei: Kiadványok: címlap, kiadványszerkesztés, reklámkiadványok, termékkatalógusok, belső kiadványok, belső telefonkönyvek, információs táblák Hirdetési és reklámtevékenység: nemzetközi, belföldi, munkaerő-felvételi kiadványok, közterületi reklám, fényreklám, óriásplakát, hirdetőoszlop, egyéb, nyomtatott sajtóban történő, keretgrafika, reklámfilmek, reklámspot, szponzorálás, zenei azonosítók, szignál stb.

5. Az arculat formai elemei: Kiállítások: stand megjelenési arculata, információs felület szerkesztése,panel grafikai tervek, tipográfia, áruhordozók PR tevékenység: jelentések címlapjának kialakítása, PR- filmek, referenciafilmek, cégimázs film, termékimázs, hírlevél, prezentáció, előadás és üzletkötői anyagok, sajtófotó-adatbázis, kríziskommunikációs kézikönyv

5. Az arculat formai elemei: Csomagolás: általános szabályok, alapelvek, azonosítók, fogyasztói, ill. bemutató csomagolás, Termék azonosítása: általános elvárások, címkék, feliratok, alternatív lehetőségek Külső-belső eligazító rendszerek: épületazonosítók, világító, eligazító táblák, épületen belüli jelölések, táblák, névtáblák, belső portál, cégzászlók, stb.

5. Az arculat formai elemei: Vállalati autók jelölése: személyautók, teherautók, egyéb Egyen- és formaruhák: kitűzők, sisakok, kabát, védőruhák, vezetői ruházat, formaruhák, megjelenés különböző rendezvényeken Ajándék- reklámtárgyak: ajándékozási alkalmak, ajándékozás kritériumai, értékhatárok, reklámtárgyak, falinaptárak, üdvözlőkártyák

5. Az arculat formai elemei: Hálózati kommunikáció: cégen belüli kommunikáció, publikációk, szakmai tanácskozások, kutatási együttműködések, cégújság, céghíradó, adatbázis-elérés, a cég és meghatározott személyek közötti kommunikáció, kapcsolattartási elvárások, titoktartási kódok, honlapok, Egyéb – elektronikus- kommunikáció, CD, videokazetta, belső videóhálózat, Műszaki melléklet

6. Objektív elemek: A vállalkozás nehezen változtatható tulajdonságai, de meghatározzák a hírnevét, ezek ismeretében a vállalat mérhetővé és összehasonlíthatóvá válik más vállalkozásokkal. - a szervezet múltja, profilja, jellege, az előállított/forgalmazott termékek köre és minősége, a cég mérete, tőkeereje, a munkaerő mennyisége színvonala, a vállalat kapcsolatrendszere, a tulajdonosok szakmai háttere, múltja, hírneve

7. Személyi elemek: A tulajdonosok, az alkalmazottak, főbb partnerek jellemzőit, melyek szintén befolyásolhatják a vállalat közvetített képét. - megjelenés, ruházat, ápoltság, felkészültség, szakmai ismeretek, termék- és vállalati információk, nyelv- és számítógépes ismeret, tárgyalási stílus.

8. Az arculat-tervezés lépései: 8.1. Helyzetfelmérés: - vállalat jelenlegi piaci helyzete, GYELV elemzés, vállalati célkitűzés, vállalati kultúra, belső értékek felmérése, eddigi kommunikációs anyag összegyűjtése, vállalat külső kép-image feltérképezése

8. Az arculat-tervezés lépései: 8.2. Ajánlások készítése és tervezése - a tervjavaslatokat egy szakmai zsűri felülvizsgálja: tipográfus, grafikus, 8.3. Tesztelés 8.4. Elkészítés külső szakemberekkel 8.5. Megvalósítás: meg kell határozni az előírások megvalósításának ütemét, ki kell jelölni a megvalósításért felelős személyt,

8. Az arculat-tervezés lépései: 8.6. Belső indítás: - munkatársaknak történő bemutatás 8.7. Külső indítás: partnerekkel, fogyasztókkal való közlés

8. Az arculat-tervezés lépései: 8.8. Ellenőrzés és visszacsatolás: - megfelelő ütemezés, új anyagok terjesztése, belső- és külső felmérés, visszajelzés a változásokról.

V É G E VÉGRE!