A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A tanári munka értékelése
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége Csíki Szervezete 2005.november Előadó: Szén János tanár Csíki Szervezet elnöke.
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Egyház Az egyház mi vagyunk?! Országos Intézményvezetői Konferencia Révfülöp, november Előadó: Wagner Szilárd rendszeres teológus, iskolalelkész.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A MENTÁLHIGIÉNÉ FOGALMA, TÖRTÉNETE, JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
AZ ISKOLAI MENTÁLHIGIÉNÉ MIÉRT ?. MERT A TANÁR: munkaeszköze a személyisége felettes-én analóg referencia személy szerepei néha összeférhetetlenek: apa,
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG HÁROMSZÉKI TAGOZAT SEPSISZENTGYÖRGY 2009.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Üzleti Etika A munkanélküliség
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Közösségi Lelki Egészségfejlesztés - 1. ESZMECSERE
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Pálfy Aliz: (N. Colan Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy) MENTÁLHIGIÉNÉS KÉPZÉS, MENTÁLHIGIÉNÉS PROGRAMOK ERDÉLYBEN – ÁTTEKINTÉS, KEZDEMÉNYEZÉSEK, TERVEK.
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
Emmt konferencia, Illyefalva 2006 szeptember 30. Internetes tanácsadás: Interneten keresztül, névtelenül, a Rogers-i személyközpontú pszichológia elveire.
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A lelki egészség védelme az iskolában
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Készítette:Tóth Sándorné
Határtalanul pályázat Tanulmányi kirándulás középiskolásoknak HAT Értékelő óra május 26. Telepy Iskola.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Idősek az idősekért Győrben
Vezetői célok és feladatok
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Közoktatási vezető II. félév
Ókor Egyiptom Róma Görögország.
Háromszéki szakoktatás jövője
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
A képzés helyszíne, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai Erdélyi Magyar Mentálhigiénés Társaság I. Konferencia - Illyefalva Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy 2006. szeptember 30. A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai

A lelki működés révén az ember a biológiai létezésen túl a társas élet bonyolult útját járja.

szemléletváltozásra van szükség A XXI. század a változások időszaka A változásoknak mi pedagógusok vagyunk a kovászai  szemléletváltozásra van szükség  TOVÁBBKÉPZÉSEK

Mentálhigiénés képzések célja 1. Pedagógusok személyiségének karbantartása Lelkileg 0 vércsoportúak vagyunk, mindenkinek adunk,  személyiségünk gyűrődik, kopik  személyiség karbantartására, feltöltődésére van szükség

Mentálhigiénés képzések célja 2. Pedagógiai etika tudatosítása Megőrizni emberi méltóságunkat Segíteni egymásnak Legyen értelme, amit teszünk Legyen egyensúly testi-lelki kapcsolatainkban Érzelmi tudatunk fejlesztése, különböző érzelmi csatornák révén Eszmei közösséget formáljunk

A mentálhigiénés képzések megszervezése intézményesített formában Kovászna megyei Pedagógusok Háza programjai révén Az RMPSz – „Bolyai Nyári Akadémia” tanfolyama révén 2003-ban kezdődött és rendszeresen jelen van úgy az állami mint a civil szférában

A Pedagógusok Háza tanfolyamai Év Résztvevők / csoportok száma Hely 2003 40/ 2 Sepsiszentgyörgy 2004 115/ 5 Betlehen, Kolozsvár, Barót, Poján, Brassó 2005 104/ 5 Medgyes, Brassó, Kézdivásárhely, Martonos, Uzon 2006 102/ 4 Sepsiszentgyörgy, Barót, Kovászna, Kézdivásárhely Össz 361/ 16

„Bolyai Nyári Akadémia” Sepsiszentgyörgy Év Résztvevők száma Csoportok száma 2003 40 2 2004 22 1 2005 21 2006 20 Össz 103 5 A résztvevők Erdély 9 megyéjéből, Szlovákiából, Szerbiából és Vajdaságból érkeztek. A célcsoportokat tanítók, óvónők, gimnáziumi- és középiskolai tanárok, óvoda- és iskolavezetők alkották.

Előadók Takács Péter – Magyarország Farkas Magdolna – Magyarország Fodor Gábor – Magyarország Pap Izabella – Magyarország Pálffy Alíz – Sepsiszentgyörgy Szilágyi Andrea – Sepsiszentgyörgy Szabó Éva – Sepsiszentgyörgy Korodi Hajnal – Sepsiszentgyörgy

Témák Mentális egészség, érték és cél Mentálhigiéné megfogalmazásának dimenziói Iskolai mentálhigiéné Egészséges és diszfunkcionális család jellemzői és funkciói Kiégés Stresszorok és azok kezelése Kábítószerek, függőségek típusai

A képzések eredményei, hatásai Szemléletváltás A kapcsolataink minősége (diák-tanár, beosztott-főnök) javult Szülőkkel való tevékenység jobb lett Önreflexiót, önkontrollt fejlesztett Érzelmekben gazdagabb közösségi élet megélése  szakmai tekintély Pozitív magatartásformát alakított ki Új tanítási módszereket alkalmaznak (különösen problémás helyzetek megoldásában)

Köszönöm!