Internetes látogatottsági statisztikák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
ÖTÉVES A BORSOD ONLINE ÖTÉVES A BORSOD ONLINE A portál célja, rendeltetése, küldetése Borsod-Abaúj-Zemplén megye vezető internetes tartalomszolgáltatója.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
IWiW Problémák és megoldások Lécz Balázs iWiW Üzemeltetési vezető Virgo Systems Kft
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Mérési pontosság (hőmérő)
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Nagy Belterület Menedzser Szoftver TDK vagy Szakdolgozat Téma Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Hasznos mobilos alkalmazások Mobilos alkalmazások általában Példa ELTE tanrend Készítette: Kozma Réka.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Marketing információs
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Megjelenési ajánlat Index.hu.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
NoSalty.hu a közösségi márka Marketing cél: Facebook aktivitással a NoSalty.hu márka felépítése és honlap látogatottságának növelése. Kommunikációs cél:
Csoportmunkát támogató szoftverek
– Letölthető változat –
Online médiafogyasztási trendek
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Mintavétel.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Internet és kommunikáció
A civil szervezetek hatásméréséről
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Internetes látogatottsági statisztikák Varga Károly - Medián WebAudit

Medián WebAudit 6 éve a hazai internet vezető látogatottság-auditáló szolgáltatása több mint 700 auditált site napi 2,2 millió, heti 3,2 millió, havi 4,2 millió látogató napi 1,7 millió, heti 2,2 millió, havi 2,5 millió belföldi látogató

Mi is az auditálás Az auditált statisztika pontos és hiteles adatokat szolgáltat, ennek megfelelően az audit szolgáltatással szembeni alapvető elvárás, hogy legyen független pontos átlátható szabványos

Mire jó az auditálás hiteles információ a hirdetési piac számára, támpont kampányok tervezéséhez információ a menedzsment számára a fejlesztési stratégia kialakításához presztízs, a médium piaci súlyának megjelenítése, számszerűsítése a szakma, a befektetők és a közvélemény felé

Milyen számokra vagyunk kíváncsiak a legfontosabb kérdés, hogy kikhez jut el az üzenetünk, hirdetésünk, kampányunk hány embert tudunk elérni, megszólítani a számunkra fontos célcsoportokat hol és milyen mértékben érhetjük el.

Hogyan mérünk a médiában nyomtatott sajtó: példányszám auditálása, klasszikus véleménykutatás televízió: nézettség mérése panelkutatással rádió: naplózás, klasszikus véleménykutatás internet: látogatottság auditálása, panelkutatás, klasszikus véleménykutatás, kombinált módszerek

Példányszám auditálás módszer: számlák, bizonylatok alapján hitelesíthető az eladott példányszám előny: pontos, átlátható, ellenőrizhető hátrány: nincs információ az értékesített példányok valós olvasottságáról, erről személyes kikérdezés útján juthatunk adatokhoz.

Nézettség auditálása módszer: reprezentatív minta (panel) tévénézési szokásának mérése egyedileg telepített mérőeszközök segítségével előny: folyamatos, részletes, naprakész hátrány: becslés, a pontosság a minta függvénye; drága, kisebb tévécsatornákra már nem megbízható.

Látogatottság mérése Alapvetően kétféle megközelítés létezik: user oldalon, adott felhasználók internetezési szokásainak vizsgálata: a vizsgált személyek mely oldalakat keresnek fel, milyen gyakran, mennyi ideig olvassák stb. szerver oldalon, adott website forgalmának közvetlen mérése: a vizsgált website-ot hányan keresik fel, hány oldalát nézik meg, mely oldalait olvassák stb.

Mérési módszerek user oldalon: látogatói panel internetezésének mérése személyes vagy online véleménykutatás szerver oldalon a webszerverek forgalmának feldolgozása kliens oldali böngészők forgalmának mérése kombinált módszerek online kérdőívek + böngésző alapú mérés

Látogatói panelkutatás módszer: kiválasztott felhasználók internet forgalmának mérése a számítógépükre telepített program segítségével. Fontos, hogy a paneltagok forgalma egyértelműen kerüljön rögzítésre. előnye: részletes és teljes képet ad a látogatókról és internetezési szokásaikról

Látogatói panelkutatás hátránya drága, ezért kis létszámú panel építhető, amely csak a nagy forgalmú site-okra pontos nem „teljes emberek” forgalmát méri work panel: cégek, intézmények jellemzően elzárkóznak home panel: kevesen vállalják, csorbul a reprezentativitás a nyilvános helyek internetforgalma nem mérhető evvel a módszerrel

Személyes véleménykutatás módszer: reprezentatív mintán személyes interjúk készítése a látogatók internetezési szokásairól előnye: a teljes lakosság internetezési szokásairól ad képet megbízható az alapadatok felvétele a látogatók teljes internetforgalmát méri fel.

Véleménykutatás hátrányai a mintának csak egy része internetező valójában a minta mintavételezése: elhúzódó pillanatfelvétel, nem mérés a válaszok torzulhatnak: a válaszadók a társadalmi elvárásoknak meg akarnak felelni; az ismertebb nevekre jobban emlékeznek; a site-ok azonosítása nem egyértelmű csak hosszabb időszakok átlagában ad használható eredményt

Online véleménykutatás előnye (a személyes interjúval szemben): gyors és költséghatékony hátránya (a személyes interjúval szemben): a gyűjtött adatok megbízhatósága, pontossága kérdéses.

Loganalízis módszer: a webszerver minden egyes fájl kiszolgálását naplózza a logfájlban. Az így gyűjtött adatok célirányos feldolgozása hasznos információkat, statisztikákat ad a vizsgált weboldalak forgalmáról, valamint az oldalakon megfordult látogatók számáról. előny: kis költséggel, házon belül is előállítható

A loganalízis hátrányai a pontos beállítás szakértelmet követel, ennek hiányában irreális eredmények születhetnek nem független, nem ad auditált eredményt, nem összehasonlítható több webszerver együttes forgalmának kiértékelése nehézkes és hosszadalmas

A böngésző alapú mérés módszer: a vizsgált weboldalakba illesztett mérőpont-lekéréseket egy független audit szerver szolgálja ki. Az audit szerver forgalma alapján pontosan mérhető a vizsgált website-ok látogatottsága. A mérési eredmény csak abban az esetben tekinthető pontosnak, ha kizárólag a látogatók által kezdeményezett oldalletöltéseket tartalmazza.

A böngésző alapú mérés előnyei pontos: mérés, nem becslés; mindenkor a valós forgalmat tükrözi független: a forrásadatok az auditor szerverén keletkeznek átlátható: a mérőkódok bárki által ellenőrizhető módon vannak beillesztve szabványos, összehasonlítható: a mutatók meghatározása és az auditálhatóság feltételrendszere egyértelmű

A böngésző alapú mérés hátrányai a látogatók összetételéről közvetlenül nem ad információt nem személyeket, hanem internet-felhasználókat azonosít a látogatókat cookie-val azonosítja, amelyek törlése, letiltása pontatlanságot eredményez a legnagyobb forgalmú site-ok esetén már nem célszerű.

Kombinált módszerek módszer: online kérdőívek válaszadóinak internetforgalmát naplózva készül a részletes látogatóösszetétel statisztika. előny: olcsó, akár százezres méretű panel is építhető, kis site-okra is pontos lehet hátrány: nem személyek, hanem internetfelhasználók forgalmát méri, azt is csak a szerver oldalon mért site-okra vonatkozóan.

Legfontosabb mérési mutatók oldalletöltések száma: az online hirdetések elszámolása eleinte a megjelenések számán alapult. PI (Page Impression): az adott weboldalra az adott napon hányszor kattintottak a látogatók. látogatók száma: ma már elsősorban a hirdetéssel elért látogatók száma az elszámolás alapja. Látogató: az adott weboldalt az adott napon hányan keresték fel.

Napi, heti, havi látogatószám A reklámkampányok egy vagy több hétig tartanak, ezért a tervezéshez szükség van heti és havi látogatószámokra. Az online hírportálok, magazinok látogatottsága ma már összemérhető a nyomtatott sajtótermékek olvasottságával, a napilapoknál a napi, a hetilapoknál a heti, a havilapoknál a havi látogatószám szolgál az összevetés alapjául.

Látogató =><= internet-felhasználó A látogatók azonosítása cookie-val történik, ami nem személyeket, hanem internet-felhasználókat azonosít, így egy személy több internet-felhasználónak látszik, ha a nap folyamán több gépről, több böngészővel internetezik több személy egyazon internet-felhasználónak látszik, ha ugyanarról a gépről, azonos userként internetezik.

Látogatószám-növekedés 2003-2006.

PI-növekedés 2003-2006.

A forgalom-növekedés háttere Több látogató: felnövő internet-generáció, növekvő érdeklődés az idősebbek körében Több és jobb internet-kapcsolat az otthonokban (szélessávú internet) Fejlődő magyar nyelvű tartalmak Az internetezés beépül az emberek napirendjébe

Reggeli tájékozódás

Esti kikapcsolódás

A tévé hatása a látogatottságra

Forgalom-befolyásoló tényezők Szabadnapok: kiesik a munkahelyről, iskolából internetezők forgalma Iskolai szünet: a nyaralni, pihenni utazók keveset interneteznek Időjárás: az internetezés jellemzően nem a szabadban végzett tevékenység, jó időben csökken a látogatottság Rendkívüli események: kiemelkedő forgalmat generálnak

A hazai online híroldalak rekordjai 2001. 09. 11. 2002. évi parlamenti választások a madridi, majd a londoni robbantások a beszlani túszdráma az idei parlamenti választások és az árvíz a tűzijáték alatti vihar a Gyurcsány-hangfelvétel, zavargások hete az önkormányzati választások

Az online híroldalak sikerének titka gyors hírszolgáltatás: a hírek szinte azonnal megjelennek háttérinformációk, képgalériák : az eseményekhez kapcsolódó információk, elemzések, képriportok, videó anyagok széles választéka érhető el a weboldalakon kapcsolódó fórumok: bárkinek lehetősége van a történésekről a véleményét elmondani, ütköztetni

Kombinált mérés: WebAudit kutatás módszer: a Medián WebAudit rendszerben a látogatók internetforgalmát összekapcsoljuk a regisztrációs adatbankokban lévő nem és kor adatokkal. előny: milliós nagyságrendű adat, nagyon pontos eloszlások, akár a legkisebb látogatottságú site-okra is. hátrány: a közös gépen internetezők szétválasztása, a több gépen netezők összekapcsolása nehéz feladat.

Látogatottság nem és kor szerint cél: az egyes korosztályok internetezési idődiagramjának megrajzolása mutató: az egyes korosztályok képviselői milyen arányban vannak jelen a neten az egyes negyedórákban, a Medián Webaudit által auditált weboldalakon minta: naponta 300-400 ezer freemail felhasználó nem és kor adattal időszak: október 3-11.

Hétvégi látogatóeloszlás kor szerint

Hétköznapi látogatóeloszlás kor sz.

Hétvégi látogatóeloszlás, 19 - 21 óra

Hétközi látogatóeloszlás, 19 - 21 óra

Hétvégi látogatóeloszlás, 15 - 19 év

Az eredmények A hazai otthoni internetezők 18 és 22 óra között a legaktívabbak. Ez a megállapítás minden korosztályra igaz, leginkább a 19 év alattiakra, és legkevésbé a 60 év felettiekre. A hétvégi estéken a női internetezők az aktívabbak, a 19 év alattiak esetében pedig jelentősen aktívabbak a lányok, mint a fiúk. A hétköznap esti internetezésben a 20 év feletti nők aktivitásban elmaradnak a férfiak mögött.

Köszönöm a figyelmet! Varga Károly - Medián WebAudit