Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;"— Előadás másolata:

1

2 Hogyan tovább?

3 Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás
személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés; Kvalitatív eszközök mélyinterjú; páros interjú; fókuszcsoportok; Kérdezés, aktív adatgyűjtés, kérdezői, válaszadói rejtőzés kezelése

4 Piackutatás 1.0 Félrevezető felvezetések (kvali)
Rejtett célok (reklámtesztek), Kérdezői kontroll erősítése Laptop adatfeldolgozás Telefonos, személyes ellenőrzés Adatfeldolgozás közbeni tisztítás (ellentmondás, mintázat-ellenőrzés) Válaszadói hitelesség, őszinteség?

5 Piackutatás 1.5 Megfigyelés Tesztkörnyezetek
vásárlási környezetben; home visit; ambassador – kortárs csoport; Tesztkörnyezetek digitális környezet; boltimitáció – valódi pénzzel; tv-műsorkörnyezet; társadalmi konfliktusok; Projektív technikák, stimuli szerepjáték; konfliktus eszközök; montázsok;

6 Piackutatás 2.0 Statisztikai megfigyelés Kvalitatív eszközök
webes viselkedés; forgalom adatgyűjtések - forgalomszámlálás; kereskedelmi adatok – pénztárelemzés; arcfelismerés – bolti mozgás; hőtérkép; neurológiai hálózatépítés; Kvalitatív eszközök szemkamera; bőrnedvesség mérés; illatkutatás; szemiotika;

7 Kik a sztárok? 1990 – szociológus, statisztikus 2000 – pszichológus 2010 – fizikus, programozó, nyelvész 2020 – ??

8 Az új jelszó: minden mérhető! Mérési eljárások

9 HeatMap – Hőtérképes vizsgálat

10 Blikk.hu – Heat Map

11 gemiusHeatMap – hőtérképes vizsgálat
információt ad a weblapon történt kattintásokról nyomon követhető mely linkek a legnépszerűbbek látható, hogy melyek azok a pontok, ahol jelenleg nincs tartalom (link), a felhasználók viszont szívesen kattintanának oda a rendszer követi a linket, ha az oldalon más helyre kerül a link, azt a HeatMap ugyanannak a linknek számítja a statisztikák több idősávra is lekérhetőek (napok, hónapok stb..) a mérőkód által elküldött információ: weboldal címe a céloldal címét (ahová vezetett a link) a link elnevezése (pl: „Lépjen velünk kapcsolatba”) a linkkel nem rendelkező terület esetén a kattintás pozíciója

12 Heat Map Eltérő magatartás Blikk.hu Neon.hu NSO.hu

13 Közönségmérés online felületeken

14 A mérőkódos rendszer alap-működése
X Statisztikák

15 Látogatottság mérési módszerek
Google Analytics Webaudit Gemius - Ipsos

16 Forgalommérés – nyers adatok
független fél által végzett hitelesítő tevékenység, amelynek célja egy honlap internetes aktivitásának meghatározása. trendek és folyamatok követésére való (a torzítás időben kevéssé változik) mindkettő cookie-val azonosítja a látogatókat, mindkét mérés korrigálja a cookie törlésekből eredő torzításokat a heti és havi látogatószámok kalkuláció más elvek szerint történik, ezért ezen a téren már eltérhetnek az eredmények eltérő mérési szolgáltatások (WA: teljes „mérési piac” vs. GT: saját oldalak egyenlőre) nem kezeli a a letiltott vagy törölt cookie-kat a torzítás mértéke a látogatókörtől függ a havi látogatószámok akár kétszeres túlmérést is mutathatnak a mérési módszerben technikailag nincs lényegi különbség böngésző alapú mérések, oldalakra kihelyezett script (mérőkód) szolgáltatja az oldal forgalmi adatait (a weboldalt letölti a gépére a felhasználó), ennek megfelelően a napi látogatottsági eredményekben nem lehet lényegi különbség (kis eltérés megengedett a mérőkódok helye miatt) a forgalomanalízis szolgáltatásban nincs lényegi különbség

17 Eltérések okai csak a 15 év feletti belföldi netezők adatait mutatja
az összes belföldi és külföldi internetező adatait mutatja ha egy cookie például 2 napig élt, akkor a heti adatok számításakor 2/7, a havi adatok számításakor 2/30 súllyal szerepeltetik azt Szabadon összevonhatóak a domainek csak a 15 év feletti belföldi netezők adatait mutatja a 8-14 éves korosztályban megközelítőleg további 600 ezer internetező van, ez csaknem 15%-az internetező lakosságnak minden egyes weboldalnál másodpercenként megnézik a cookie-k számát, ezek adott időegységen vett maximuma lesz a valós felhasználószám összes külföldi és belföldi internetező adatait mutatják A Google gyakorlatilag nem kezeli ezt a kérdést, nem-napi szinten értékelhetetlenek a valós felhasználószámra vonatkozó adatai a mérési rendszerek mérési egységeit csak abban az esetben szabad összehasonlítani, ha pontosan ugyanannak az url-nek/domain-nek a forgalmát mérik a közönségmérések által szolgáltatott adatok között gyakorlatilag mindenképp van és lesz is eltérés mert teljesen eltérő módon kezelik a cookie-törlés problematikáját az eredmények az adott oldalt látogató közönség kor- és földrajzi összetételétől és az internet-biztonsággal kapcsolatos attitűdjeitől is függenek

18 De ki kattintott??

19 Popup-os/mérőkódos mérés
Cookie panel Mérőkódokra épülő site- centrikus mérés Online kérdőíves kutatáshoz csatlakozik Minden cookie-t vizsgál, de csak a cookie-k egy részéhez van szocio-demográfiai profil Egy felhasználó csak egy oldalon tölti ki a kérdőívet Mérőkódokra épülő site-centrikus mérés Online kérdőíves kutatáshoz csatlakozik Minden cookie-t vizsgál, de csak a mintába került cookie-khoz rendel szocio-demográfiai profilt Egy felhasználó csak egy oldalon tölti ki a kérdőívet © 2009 Ipsos

20 4500+ Szoftverpaneles mérés Szoftver panel
A panel tagjai telepítenek a számítógépeikre egy mérőszoftvert, amely rögzíti a weboldalak nevét a weboldalakon eltöltött időt aktív alkalmazásokat felhasználó személyét Rekrutálás két forrásból Online (pop-up) Offline (kutatások) 4500+ © 2009 Ipsos

21 offline kutatási adatok offline kutatási adatok
Adatintegráció Pop-up panel Demográfiai súlyozás offline kutatási adatok Viselkedési súlyozás gT forgalmi adatok INTEGRÁLT ADATBÁZIS Szoftver panel Demográfiai súlyozás offline kutatási adatok © 2009 Ipsos

22 Látogatók – mérési eltérések
2010. januári, napi látogatók száma, Webaudit (összes hazai és külföldi internetező) ; Gemius Explorer (gemius/Ipsos Fusion Data, (15+ belföldi közönség); Gemius Traffic (15+ belföldi közönség)

23 A szerkesztőségi kontroll-rendszerek csapdája

24 Site Content linkek alapján azonosítja a tartalmi elemek (Pages)
rovatonként (Site Sections) rovatonként és cikkenként (Hierarchy) linkek vizsgálata (Links) Click Map – táblázatos formában szekciónként mutatja a tartalmat

25 Paths következő oldalak útvonallal elöző lapok útvonallal

26 Paths kiesési esemény és definiálása

27 Paths teljes útvonal az oldalon (Full Paths)
útvonal elemzési lehetőségek (Pathfinder)

28 Paths oldal jelentés (Page Summary)

29 Traffic Sources kulcsszavak és motorok – fizetett, természetes és összesen hivatkozó domainek (Referring Domains) az oldalra érkezéskor hivatkozó domain (Original Referring Domains) hivatkozó oldalak és típusa

30 Campaign kampányok konverziós folyamata kreatív elemek teljesítését
reklámkampány hatékonysága és a kampány során használt szövegek hatékonysága

31 Visitor Retention visszatérési gyakoriság viszatérő látogatások
napi visszatérő látogatások látogatások száma

32 Visitor Profile geo szegmentálás nyelv időzónák domain-ek szerint

33 de az adatok mögött lévő kalkulációk gyakorlatilag azonosíthatatlanok!
A kutató? feladatai Mérőkódok generálása Programozói kapcsolattartás Szolgáltatói domain-lista karbantartás Szerkesztői tájékoztatás Adatsorok – nem adatbázisok – értelmezése de az adatok mögött lévő kalkulációk gyakorlatilag azonosíthatatlanok!


Letölteni ppt "Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;"

Hasonló előadás


Google Hirdetések