Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online médiafogyasztási trendek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online médiafogyasztási trendek"— Előadás másolata:

1 Online médiafogyasztási trendek
Varga Károly webAUDIT projektigazgató Online médiafogyasztási trendek Rövid áttekintést szeretnék adni a hazai internetezők táboráról

2 63% 61% 67% 34%* 73% 60% 42% 64% 56% 56%* Internet-penetráció 2010.
Ez sok vagy kevés? Bori, az 55%-ot honnét vetted? Az NMA 2009-es adata 4,6 millió netező, ami 51-52% 56% 56%* Forrás: Eurostat, Internetworldstat*

3 Az internet-penetráció növekedése 2006-2010
300% 200% 183% 148% 110% 88% 75% 56% 40% 26% A hazai penetráció növekszik a leggyorsabban, és bízzunk benne, hogy ez a következő években is így marad Más: A magyarhoz hozzá kéne rendelni egy kiugró színnel, plusz tegyük bele a MA penetrációs adatsorát is egy hasonlóan kiugró színnel Forrás: Eurostat, Internetworldstat*

4 Jövő: hol vannak még tartalékok?
Forrás: webAUDIENCE december

5 Jövő: hol vannak még tartalékok?
jókora további tartalék, mint a városiak, a középkorúak, a nők. kérdés, hogy a darabszám mindent elárul e a penetráció csak az internetezők számát mutatja, de az sem mellékes, hogy milyen a heavy és az easy netezők súlya, azaz a hazai internetezők milyen gyakran, mennyi ideig neteznek, hány oldalt néznek meg, egyszóval milyen a netezők online aktivitása. Forrás: webAUDIENCE december

6 Online aktivitás növekedése
A belföldi napi látogatószám növekedése az elmúlt hét évben Munkanapokon 5,7-szeres a növekedés Szabadnapokon 8,1-szeres a növekedés Itt tiszta az üzenet: A növekedés motorja az otthoni (szabadidős) netezé 2) A napi látogatók száma gyorsabban (meredekebben) növekszik, mint a penetráció, mert egyre gyakrabban és egy több időt netezünk A növekedés motorja az otthoni internetezés erősödése. Forrás: webAUDIT

7 Női tartalékok A férfiak 2009 elejéig többen neteztek szabadnapokon munkanap szabadnap A nők 2007 őszén dolgozták le a hátrányt munkanapokon Ü: A nők munkahelyi aktivitása továbbra is sokkal erősebb mint a férfiaké, ugyanakkor az otthoni internetezésük is stabil ütemben erősödik (ezt mutatja a következő dia) A középkorú nők előretörése miatt növekedett jelentősen a női internetezők aránya, aktivitásuk meghaladja az átlagot. Forrás: Medián - webAUDIT

8 Női tartalékok A nők mind nagyobb része válik heavy userré, akik naponta több órán át neteznek, és sokkal többféle site-ot látogatnak, mint a férfiak. 2007. január 2011. január Ezt a két ábrát jó lenne azonos léptékűre hozni, hogy látszódjék a növekedés is Forrás: Medián - webAUDIT

9 Net kontra tévé Négy év alatt megduplázódott a tévés főműsoridőben netezők száma. Különösen a nők száma növekszik, ezen belül is a középkorúaké: a éves nők esetében négy év alatt megötszöröződött az esténként netezők száma. Az internetezők számának növekedése a tévés főműsoridőben A éves internetező nők számának növekedése a tévés főműsoridőben Esténként 400 ezren böngésznek a Medián által auditált site-okon, ha ehhez hozzávesszük a külföldi site-ok látogatottságát, valamint a webes alkalmazások (MSN, skype stb.) forgalmát, több mint félmillióan ülnek esténként folyamatosan a net előtt. Ez persze nem jelenti azt, hogy a háttérben nem tévéznek vagy rádióznak. Forrás: Medián - webAUDIT

10 Tévé kontra net A tévék az élő műsorokkal, közvetítésekkel csábíthatják vissza a képernyő elé a netezőket. Csillag születik döntő F1 futam férfiak korcsoportonként Reklámszünet Forrás: Medián – webAUDIT

11 X-faktor hétvége A tévéműsorok nézőinek összetételére következtethetünk az internettől elcsábított látogatók összetételéből. X-Faktor elődöntő X-Faktor döntő Forrás: Medián - webAUDIT

12 Pontos célzás a weben A kívánt célcsoportot mely weboldalakon érem el a legnagyobb számban, illetve a legnagyobb arányban?

13 Célcsoport-meghatározás
Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Demográfia alapján Affinitási index felsőfokú iskolai végzettségűek 166 ESOMAR A statusúak 159 18-29 évesek 132 budapestiek 130 középfokú végzettségűek 129 megyeszékhelyen élők 126 30-39 évesek 125 Forrás: webAUDIENCE

14 Célcsoport-meghatározás
Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Szabadidő eltöltése alapján Affinitási index aerobic, fitness 196 étterem 185 színház, múzeum 175 kozmetikus, szolárium 173 sportolás 158 nyelvtanulás, továbbképzés 157 tánc, koncert 144 Forrás: webAUDIENCE

15 Célcsoport-meghatározás
Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Online érdeklődés alapján Affinitási index otthon, család 145 gasztronómia 143 egészség, életmód 142 kultúra 140 ingatlan gazdaság bulvár, női lapok Forrás: webAUDIENCE

16 Célzás online médiatervező eszközzel
A kívánt méretű és összetételű célcsoportot mely weboldalakon érem el a legjobb paraméterekkel? mely weboldalakon érem el a legnagyobb számban, a legnagyobb arányban? több site-on hirdetve hol lesz a legjobb az együttes elérés? hogyan érhetem el a legjobb fajlagos költséget? Ahhoz hogy az üzeneteket, hirdetéseket, reklámokat minél jobb hatásfokkal el tudjuk juttatni a kívánt online célcsoporthoz, megfelelő eszközökre van szükség, amilyen a Medián webAUDIENCE online médiaelemző és -tervező rendszere. A pontos célzáshoz a következő kérdésekre kell választ találnunk:

17 Példa célcsoport hatékony elérésére
Nagy látogatottságú szponzorált cikksorozat segítségével a téma kiválasztásával hajszálpontosan lehet célozni: síelőknek a környező országok legszebb síterepei, egzotikus nyaralásra vágyóknak a legszebb távoli tengerpartok hasznos saját tartalmakra mutató linkekkel irányíthatók az olvasók a saját site-ra a költséghatékonyság érdekében nem konkurens cégekkel, termékekkel közösen finanszírozható

18 Köszönöm a figyelmet! Rövid áttekintést szeretnék adni a hazai internetezők táboráról


Letölteni ppt "Online médiafogyasztási trendek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések