Posztmodern vállalat 2006.06.13. Dr. PhD Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Etikai Kódex.
Advertisements

Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH KÉPZÉS Kulcsszavak: coach, coahing, coachee, coach képzés, life coaching,
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Kvantitatív módszerek
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Az információs forradalom
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
HÁLÓZATOK.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Paradigmaváltás az oktatásban
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS FEJLESZTÉSE
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Informatikai igények a toborzás és kiválasztás piacán (saját szempontú vizsgálat) Kunos Andrea – MediaGo Alapítvány
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az emberi tanulás.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Csoport, szervezet, hálózatok
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
professional coach, motivációs előadó
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Magyar Coachövetség Közhasznú Alapítvány szakmai irányításával ontological LIFE COACH képzés Képzés:
Velence, Managerek éjszakája Keressük a válságot!
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A projekt szervezeti formái
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület.
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Posztmodern vállalat Dr. PhD Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány

 Társadalmunk különféle áramlások – tőkeáramlások, információáramok, technológiai áramlatok, a szervezeti kölcsönhatások áramai, továbbá képek, hangok és szimbólumok áramlatai – köré szerveződik.” Castells szerint a hálózati társadalom az áramlások tere. „Az áramlástér az áramlásokon keresztül működő, időmegosztásos társadalmi gyakorlatok materiális szerveződése.”

 Tudásalapú gazdaság (knowledge driven  economy)  A termelés „elanyagtalanodik”, az anyagi áram helyett, illetve fölött egyre inkább a tudásáram lesz a meghatározó.

Made by mind  „Olyan korszak bontakozik ki a szemünk láttára, amelyben az anyagi termelés, a manufaktúrák alárendelődnek a mentofaktúráknak (made by mind), a kezek kiszorulnak a termelésből, és az agy, a lélek, a szellem válik a legfőbb termelési tényezővé”.

 „Olyan korszak bontakozik ki a szemünk láttára, amelyben az anyagi termelés, a manufaktúrák alárendelődnek a mentofaktúráknak (made by mind), a kezek kiszorulnak a termelésből, és az agy, a lélek, a szellem válik a legfőbb termelési tényezővé”.  Az ontológiai coaching mint mentofaktura.

Mező- gazdaság Protestáns etika

 Protestáns  etika MANUFAKTÚRA

 MANUFAKTÚ RA VÁLLALAT

 VÁLLALAT mentofaktúra

 mentofaktúra Tanuló vállalat

 Tanuló  vállalat identitáskrízis

 „Az Egyesült Államok termelésének súlya (tonnákban mérve) száz év alatt valamicskét csökkent, miközben az értéke meghúszszorozódott.”

Nem csupán megnőtt az információ és a tanulás szerepe, hanem megváltozik annak helye (tanulóvállalat), funkciója is, perifériából centrummá lesz: a termelés „tudástermeléssé” alakul.

 „A tanulás és a munka fázisa többé nem különíthető el, a munka tartalma igen nagy részben tanulás, a munka és a tanulás között határozott konvergencia tapasztalható.”

 „A permanens tanulás stratégiájára a tudás új meg új ciklusait kell felépíteni, soha véget nem érő módon. A termelésbe foglalt tanulás, illetve a tudás mindezekből következően nem egyszerűen kísérőjelensége e folyamatnak, hanem a lényege.  Valójában ma a tudás az egyetlen jelentőséggel bíró erőforrás. A hagyományos termelési tényezők nem szűnnek meg, de  másodlagossá válnak.”

 Másrészt ezt a tudást nem a munkától elszakadva, abból hosszabb- rövidebb időszakra kivonulva, kemény iskolapadokban, különböző vastag könyveket jegyzetelve kell megszereznünk. Ma nem véletlen, hogy a vállalatok válnak –a termelőfolyamat során- a tudás közvetítőivé, s az sem véletlen, hogy a klasszikus egyetemek mellett egyre inkább nő a vállalati egyetemek szerepe.

corporate university  Motorola Egyetem: a világ egyik vezető IT cége évente több mint 4o millió USA dollárt fordít képzésre, megköveteli dolgozóitól, hogy évente legalább 4o órát szervezett tanulással töltsenek, korszerű oktatási központjaiban csak az USA-ban több száz oktatóból álló  saját tanári karral rendelkezik.

 A vállalati munka középpontjában az alkotás, az új lehetőségek feltárása, az új minták elsajátítása áll, s ezért megnő a kreatív munkaerő és a tudás szerepe és elismertsége.  Nagyfokú az önállóság, de ugyanakkor állandó kommunikáció jellemzi az alkalmazottak közötti kapcsolatokat.

 A vállalati szervezet  nem merev, az új feladatokra állandóan új csapatok nem pedig merev  struktúrák jönnek létre, „a hangsúly az együttmûködésen és a tudás  megosztásán van, a vezetés szuverén módon gondolkodó egyének  befolyásolására és cselekvésük koordinálására törekszik”. (100.old.)  Ebben a típusú szervezetben „a tanulás intézményesül” (100.old.) –  hangzik a szerzõk egyik lényegi megállapítása.

 A korábbi konglomerátum és beszállító közötti kapcsolatot felváltja a hálózat, a cégek közötti újszerű kapcsolat. „A hálózatok jellemzője a több vállalatot, gazdasági egységet átfogó tartós együttműködés, a láncszemeiket alkotó szervezetek közötti bonyolult és gyakori interakciók és az azok talaján kiformálódó  hosszú távú közös érdek”.