közötti HUMÁNSTRATÉGIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

A MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁSRÓL
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Szervezetfejlesztési Program
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyenlő értékű munkáért egyenlő bér?
Honvéd tiszthelyettes szakképzés
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Emberierőforrás-ellátás
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁS AKTUÁLIS FELADATAI
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Közszolgálati jog Díjazás a közszolgálatban 10. előadás 2013
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁS KATONAI VIZSGAKÖZPONT (ILIAS RENDSZER)
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
„Nemzeti szakképzés átalakítási lehetőségei Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető május 06.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Tájékoztatás a Minősítő Vizsga rendszeréről
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Az egyetem létrehozásának célja
Regisztráció előtti tudnivalók minősítő vizsgára készülőknek
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A katona-egészségügyi pályaelhagyás motívumainak feltárása Pákozdi Márta őrnagy, Dr. Fejes Zsolt PhD. o. ezredes MH EK VEI VESTSZO
MAGYAR HONVÉDSÉG 5. BOCSKAI ISTVÁN LÖVÉSZDANDÁR PRT - KÜLSZOLGÁLAT TÁJÉKOZTATÓ Rácz Mihály alezredes személyügyi főnök
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Az egyetem létrehozásának célja
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Kompetencia alapú szakoktatás
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

2012-2021. közötti HUMÁNSTRATÉGIÁJA A Magyar Honvédség 2012-2021. közötti HUMÁNSTRATÉGIÁJA 1

Az új humánstratégia pillérei hiteles és valós pályakép munkaköri követelmények rendszere Széll Kálmán Terv Magyary program személyzet-fejlesztés illetmény, juttatások, támogatások komplex humánerőforrás-menedzsment rendszer 2

Az új pályamodell jellemzői Világos, egyértelmű követelmények a pályahálón Átlátható előmeneteli rendszer Horizontális karrier lehetősége Az előmenetel egyéni kezdeményezésen alapul Megújul a teljesítményértékelés – objektív elemek Átjárhatóság a közszolgálatok között – garanciák Könnyített szolgálat, nyugdíj előtti rendelkezési állomány

Életpályák, pályamodellek Közszolgálat Klasszikus katonai pályamodell parancsnoki és szakmai (hivatásos) Speciális szakmai pályamodell (szerződéses) Legénységi állomány pályamodellje Horizontális karrierutak „szakértővé” válás Felfelé irányuló karrierutak 4

A klasszikus katonai pályamodell jellemzői hagyományosan katonai munkakörcsaládok belépés csak kezdő rendfokozattal (Nemzeti Közszolgálati Egyetem v. altisztképzés) hivatásos jogviszony kötelező és „puha” maximum várakozási idő – „minőségi csere” szakértővé válás „parancsnoki” vonalon általában egy beosztás – egy rendfokozat, „törzs” vonalon egy beosztáshoz két rendfokozat is tartozhat közszolgálati pályaútra átlépés garanciákkal 5

Kötelező és „puha maximum” várakozási idő szakértővé válás puha maximum „védett” minőségi csere lehetősége!!! szakértői vizsga Maximális várakozási idő „védett” előmenetel lehetősége 10 év 5 év minősítő vizsga Kötelező várakozási idő 5 év Belépés rendfokozatba

Tisztek Ezredes Alezredes Őrnagy Százados Főhadnagy Hadnagy Katonai felsőfokú vezető képzés Tisztek (elvi vázlat) Ezredes 3 év Katonai felsővezetői tanfolyam Minősítés 10 év Alezredes Alezredes 5 év Minősítés Őrnagy 10 év Őrnagy 5 év Szakértő Nemzeti Közszolgálati Egyetem (MSc) Minősítés 10 év Százados 6 év Törzstiszti tanfolyam Minősítés 8 év Főhadnagy 4 év Összesített teljesítmény-értékelés Hadnagy 4 év 7 Nemzeti Közszolgálati Egyetem (BSc)

Főtörzsőrmesteri tanfolyam Polgári élet, legalább érettségi Altisztek (elvi vázlat) Főtörzszászlós Vezető zászlós képzés Minősítés 10 év Törzszászlós Törzszászlós 5 év Minősítés Zászlós Zászlós 10 év Szakértő 5 év Zászlós tanfolyam Minősítés Főtörzsőrmester 10 év 5 év Főtörzsőrmesteri tanfolyam Minősítés 10 év Törzsőrmester 5 év Összesített teljesítmény-értékelés Őrmester 5 év 6/9 hónapos tanfolyam 2 éves nappali altisztképzés Legénységi állomány Polgári élet, legalább érettségi

A speciális szakmai pályamodell jellemzői Speciális szakmai tudás (a nem katonai oktatási intézményben megszerezhető végzettség, képzettség) Belépés lehetséges „oldalról” is, max. százados, illetve főtörzsőrmester rendfokozattal (releváns szakmai tapasztalat függvénye) Egy beosztás - több rendfokozat Szerződéses jogviszony Specialistává válás Elhelyezkedés támogatása a közigazgatásban (nem garantált) 9

Tisztek Ezredes Alezredes Őrnagy Százados Főhadnagy Hadnagy (elvi vázlat) Ezredes 6 év Katonai felsővezető képzés Minősítés Alezredes Alezredes 6 év Minősítés Őrnagy Őrnagy 6 év Szakértő MSc (egyetemi végzettség) + Hadműveleti tanfolyam Minősítés Százados 6 év Törzstiszti tanfolyam Minősítés Főhadnagy 6 év Harcászati tanfolyam Összesített teljesítmény-értékelés Hadnagy 6 év Felsőfokú polgári végzettség (BSc, MSc)

Polgári végzettség (érettségi) Altisztek (elvi vázlat) Törzszászlós Minősítés Zászlós Zászlós 6 év Szakértő Zászlós tanfolyam Minősítés Főtörzsőrmester 6 év Minősítés Törzsőrmester 6 év Harcászati tanfolyam Összesített teljesítmény-értékelés Őrmester 6 év Polgári végzettség (érettségi)

Legénységi állomány pályaképe toborzás közvetlenül a munkaerőpiacról azonos szintű beosztások előléptetés jellemzően adott beosztáson belül történik – minősítő vizsgák szerződéses jogviszony az altiszti állománycsoportba átlépés legalább tizedes rendfokozattól, a 4. és 10. év szolgálati év között specialistává válás a 10. szolgálati évtől 12

Altisztképzés, altiszti állományba vétel Legénység Szakértő 10. év Szakaszvezető Altisztképzés, altiszti állományba vétel 3 év Minősítés Tizedes 3 év Minősítés 4. év Őrvezető 3 év közkatona Alap- és szakkiképzés 1 év Munkaerőpiac 13 13

A pályamodell garanciális elemei (hivatásos állomány) könnyített szolgálat nyugdíj előtti rendelkezési állomány foglalkoztatás más jogviszonyban veterán program rekonverziós támogatás közigazgatási tartalékállomány juttatás meghatározott ideig az elhelyezkedés támogatása (szerződéses állomány) tárcán belül tárcán kívül 14 14 14

A teljesítmény mérése II. teljesítményértékelés minősítő vizsga minősítés Önkéntes jelentkezés Összesített teljesítményérté-kelés + minősítő vizsga Objektív eleme: fizikai felmérés, ált. katonai kiképzés Kevésbé mérhető eleme: Egyéni kompetenciák megítélése Objektív eleme: katonai szakmai ismeretek Értékelő és Vizsgaközpont (NKE) SZAKMAI RANGSOROK 15

Teljesítmény mérése II. Teljesítményértékelés a tiszti és altiszti állomány esetében évenként – pontozásos értékelés legénységi állománynál csak meghatározott (előlépés, állománycsoport-váltás) esetekben – szöveges értékelés maximált pontszám (100 pont) 3 fázis: célkitűzés évközi (féléves értékelés) éves teljesítményértékelés 16 16

A teljesítmény mérése III. juttatások karrier kibontakozása jobb teljesítmény 17 17 17

Munkaköri, beosztási követelmények az adott munkakörhöz tartozó „követelményprofil” = szervezet elvárások + képzések szakmai felelősök A szakmai felelősök beazonosítása megtörtént, következő lépés a követelmények/képzések meghatározása rendfokozati hierarchiával összhangban egymásra épülő követelmények „civil” munkakörök beazonosítása (a katonai feladatvégzést jellemzően nem igénylő munkakörök, beosztások átmeneti idővel történő átalakítása közalkalmazotti, kormánytisztviselői munkakörökké) a magas rendfokozatok számának csökkentése 18 18 18

Személyzetfejlesztés alapja a reális szükségletelemzés, a hatékony képzéstervezés, valamint az objektív értékelés képzések indítása katonai szakmákra – a többit a civil életből kell megvenni a tiszt- és altisztképzés, valamint az át- és továbbképzések átalakítása szakmai felelősök – a képzések szervezésének, tervezésének és végrehajtásának felügyelete az általános közigazgatási ismeretek beépítése 19

Illetmények, illetményen kívüli juttatások beosztás (rendfokozat) szolgálati idő Különleges igénybevétel az illetményrendszer fejlesztése a mobilitás és a horizontális mozgás támogatása folyamatos illetményemelkedés biztosítása pótlékrendszer átalakítása (állandó és eseti pótlékok) rugalmasság - munkaerőpiaci hatások kezelésére 20 20

Humánszolgálati tevékenység a személyi állomány testi, lelki és szociális jólétének elősegítése, az előmeneteli rendszer támogatása ügyfélszolgálati irodák, „emberközpontú” ügyintézés mobilitással kapcsolatos feladatok helyőrségváltásban érintettek beillesztésére (mentorálás) a házastárs munkahelyhez való jutásának, illetve a gyermekek helyi szinten történő óvodai és iskolai elhelyezésének segítése 21 21

Lakhatás támogatása a szolgálati érdek érvényesülése érdekében működtetett rendszer (nem szociális alapon) normatív támogatás – tervezhető, ellenőrizhető pénzbeli támogatás („lakáspénz”) a MH-ben betöltött szerep (rendfokozat/beosztás), valamint az eltartottak számának figyelembe vétele alapvetően a hivatásos állomány részére járó támogatás a lakhatás végleges megoldását elősegítő támogatás csak a katonai pálya végén érhető el 22

Elismerések, ösztönzések a nem pénzbeli elismerési formák erősítése a kitüntetések erkölcsi értékének helyreállítása a különféle végzettségek, speciális szaktanfolyamok elismerése „látható” módon az elismerési rendszer kiszélesítése, meghatározott szintű vezetők – a kitüntetés kivételével – elismeréseket alapíthatnak 23

Humánerőforrás-menedzsment, humán informatikai rendszer adminisztratív terhek csökkentése, feladatok delegálása alacsonyabb szintekre átlátható és ellenőrizhető folyamatok önkiszolgálói modul, vezetői információs rendszer támogatása előremutató tervezés a személyi állomány mozgatásával kapcsolatban erős központi személyzeti gazdálkodás, igazgatás KGIR+ KGIR+ KGIR+ KGIR+ 24

A stratégia bevezetése Új szolgálati kultúrát alapoz meg Fokozatos bevezetés, az átmenet kezelése Hjt. és háttérszabályozók módosítása 2012. Új jogállási törvény 2013. Összhangban a közszolgálati jogszabályokkal és az MT-vel

Köszönöm a figyelmet! 26