Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A fogyatékosságot érintő jogi szabályozás Magyarországon
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek utáni normatív hozzájárulások
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Integráció és inklúzió
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak „Az egészség nagy kincs, az egyetlen, amely arra érdemes, hogy ne csak időt, verejtéket, fáradtságot, vagyont vesztegessünk rá, de még az életünket is kockára tegyük a nyomában, hiszen nélküle az élet csak szánalmas botrány. Nélküle Kéj, Bölcsesség, Tudomány, Erény elfakul l és elernyed…” /Montaigne/ Készítette: Szilágyi Gabriella

A képzés célja Olyan szakemberek szakirányú továbbképzése, akik az alapképzésben szerzett pedagógiai, pszichológiai, testnevelési műveltségtartalmak ismeretében képesek az óvodás és iskolás gyermekek speciális könnyített és gyógytestnevelési feladatainak ellátására.

Főbb tanulmányi területek Anatómia Élettan és egészségtan Ortopédia Belgyógyászat Gyógytestnevelés módszertana Gyakorlatvezetés és elemzés Könnyített és gyógytestnevelés szervezése és tervezése Mozgáskommunikációs tréning Tanügyi-jogi ismeretek Gyógytestnevelés-történet

A képzés szükségszerűsége az intézmény szempontjából Az intézmény alaptevékenysége magába foglalja a sajátos nevelési igényű gyermeke nevelését az alábbi fogyatékossági típusokban: Beszédfogyatékos Testi-,érzékszervi-,értelmi fogyatékos A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd A sajátos nevelési igényű gyermeke óvodai nevelésének irányelveit a 2/2005 (III.1) OM rendelet szabályozza. Ebből következik, hogy az integráltan fejlesztett gyermek részére biztosítani kell azon speciálsi eszközöket, egészségügyi habilitációs, rehabilitációs ellátást, amelyekre a szakértői bizottság javaslatot tesz.

A képzés választásának okai részemről Testi-lelki-szellemi gyógyítási ismereteim bővítése egy olyan eljárással, amely kifejezetten óvodában alkalmazható Kötelező továbbképzési kötelezettségem teljesítése

A gyógytestnevelés feladata Szerzett és veleszületett betegségek következtében kialakult egészségi állapot: Helyreállítása Gyógyítása Rehabilitációja Mindezeket a testnevelés eszközeivel speciális gyakorlatokon és célirányos izomfejlesztésen keresztül éri el.

A gyógytestnevelésben ellátottak köre Tartó és mozgató szervrendszer problémái: Hanyagtartás Tartásgyengeség Tartáshibák Gerincdeformitások Mellkas deformitások Csípő betegségei Térd betegségei

Belgyógyászati és egyéb betegségek: Szívbetegségek Légzőszervi betegségek Hipertónia Anyagcsere betegségek Csőkkentlátók Vegetatív distóniásak Neurológiai betegségek

Gyógytestnevelés bevezetésének törvényi szabályzói 1991. évi LXIV. Törvény a Gyermek jogairól 24. cikk 1. 1993. évi LXXIX. Törvény a közoktatásról 35. § (8) 26/1997. (IX. 3. ) NM rendelet az iskola-egészségügyi ellátásról 1. § (1) A 1161994. (VI. 8)MKM rendelet 5. § (2)

Távlati céljaim Gyógytestnevelés beépítése az óvodai gyakorlatba További önképzések

Köszönöm figyelmüket!