Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak „Az egészség nagy kincs, az egyetlen, amely arra érdemes, hogy ne csak időt, verejtéket, fáradtságot, vagyont vesztegessünk rá, de még az életünket is kockára tegyük a nyomában, hiszen nélküle az élet csak szánalmas botrány. Nélküle Kéj, Bölcsesség, Tudomány, Erény elfakul l és elernyed…” /Montaigne/ Készítette: Szilágyi Gabriella
A képzés célja Olyan szakemberek szakirányú továbbképzése, akik az alapképzésben szerzett pedagógiai, pszichológiai, testnevelési műveltségtartalmak ismeretében képesek az óvodás és iskolás gyermekek speciális könnyített és gyógytestnevelési feladatainak ellátására.
Főbb tanulmányi területek Anatómia Élettan és egészségtan Ortopédia Belgyógyászat Gyógytestnevelés módszertana Gyakorlatvezetés és elemzés Könnyített és gyógytestnevelés szervezése és tervezése Mozgáskommunikációs tréning Tanügyi-jogi ismeretek Gyógytestnevelés-történet
A képzés szükségszerűsége az intézmény szempontjából Az intézmény alaptevékenysége magába foglalja a sajátos nevelési igényű gyermeke nevelését az alábbi fogyatékossági típusokban: Beszédfogyatékos Testi-,érzékszervi-,értelmi fogyatékos A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd A sajátos nevelési igényű gyermeke óvodai nevelésének irányelveit a 2/2005 (III.1) OM rendelet szabályozza. Ebből következik, hogy az integráltan fejlesztett gyermek részére biztosítani kell azon speciálsi eszközöket, egészségügyi habilitációs, rehabilitációs ellátást, amelyekre a szakértői bizottság javaslatot tesz.
A képzés választásának okai részemről Testi-lelki-szellemi gyógyítási ismereteim bővítése egy olyan eljárással, amely kifejezetten óvodában alkalmazható Kötelező továbbképzési kötelezettségem teljesítése
A gyógytestnevelés feladata Szerzett és veleszületett betegségek következtében kialakult egészségi állapot: Helyreállítása Gyógyítása Rehabilitációja Mindezeket a testnevelés eszközeivel speciális gyakorlatokon és célirányos izomfejlesztésen keresztül éri el.
A gyógytestnevelésben ellátottak köre Tartó és mozgató szervrendszer problémái: Hanyagtartás Tartásgyengeség Tartáshibák Gerincdeformitások Mellkas deformitások Csípő betegségei Térd betegségei
Belgyógyászati és egyéb betegségek: Szívbetegségek Légzőszervi betegségek Hipertónia Anyagcsere betegségek Csőkkentlátók Vegetatív distóniásak Neurológiai betegségek
Gyógytestnevelés bevezetésének törvényi szabályzói 1991. évi LXIV. Törvény a Gyermek jogairól 24. cikk 1. 1993. évi LXXIX. Törvény a közoktatásról 35. § (8) 26/1997. (IX. 3. ) NM rendelet az iskola-egészségügyi ellátásról 1. § (1) A 1161994. (VI. 8)MKM rendelet 5. § (2)
Távlati céljaim Gyógytestnevelés beépítése az óvodai gyakorlatba További önképzések
Köszönöm figyelmüket!