Iskolai egészségfejlesztési programok szakmai ajánlása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Szervezetfejlesztési Program
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Méltányossági elvek a közoktatásban
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Pályázat és projekt menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Munkahelyi egészség és biztonság
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Beszámoló az iskolai egészségfejlesztési prevenciós programok szakmai ajánlási rendszerének tapasztalatairól Dr. Koós Tamás-Solymosy József-Balogh Judit.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szabályozási módszerek Bándi Gyula. A módszertanok rendje Szektorális vagy integrált  az aktuális jogszabály  A jog és állam A környezethasználat beavatkozásaelfogadható.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Iskolai egészségfejlesztési programok szakmai ajánlása Értelmezési keretek 2013. Szeptember 18. Solymosy József Bonifácz

Iskolai egészségfejlesztési programok szakmai ajánlása Értelmezési keretek Egészségfejlesztés Szakmai ajánlás Szakai vélemény kialakításához szükséges információk - Adatlap Indikátorok

Kell-e mindent „egészségfejlesztésnek” hívni? Értelmezési keretek

pl.:kormány pl.:autó pl.: autópark Az egészségfejlesztési program olyan, meghatározott időbeli, térbeli kiterjedéssel és körülhatárolt céllal, célcsoporttal, mérhető hatással szervezett komplex tevékenység (vagyis több összehangolt tevékenység összessége), amelynek során az egyes emberek és/vagy közösségek az egészség társadalmi, gazdasági, környezeti és életmódbeli meghatározóit az egészségük számára kedvező irányban alakítják, és ezen keresztül megelőzik a lehetséges megbetegedéseket és javítják egészségi állapotukat. program elem program komplex program pl.:kormány pl.:autó pl.: autópark

program elem program kerék, kormány, stb. autó Az egészségfejlesztési program, a gyermek, a tanuló egészséghez, biztonsághoz való jogainak érvényesülését szolgálja. Egy egészségfejlesztési programtól elvárás, hogy a célcsoportnál olyan viselkedés/attitűd mintákat adjon és erősítsen, melyek az egészségesebb választást megkönnyítik, pl.: az energia egyensúly (táplálkozás-testmozgás); a viselkedés/szer függőségek elkerülését elősegítik; a bántalmazást és iskolai erőszakot megelőzik; a személyi higiénét fenntartják; a baleset-megelőzés és elsősegélynyújtás területén korosztálynak megfelelő ismeretekkel látnak el. program elem program kerék, kormány, stb. autó

Mérhető (egészség)hatás A célcsoport aktívan alakítja életét Az egészségfejlesztési program olyan, meghatározott időbeli, térbeli kiterjedéssel és körülhatárolt céllal, célcsoporttal, mérhető hatással szervezett komplex tevékenység (vagyis több összehangolt tevékenység összessége), amelynek során az egyes emberek és/vagy közösségek az egészség társadalmi, gazdasági, környezeti és életmódbeli meghatározóit az egészségük számára kedvező irányban alakítják, és ezen keresztül megelőzik a lehetséges megbetegedéseket és javítják egészségi állapotukat. Mérhető (egészség)hatás A célcsoport aktívan alakítja életét Tehát csak az a pl.: személyi higiénét fenntartó program egészségfejlesztési, amely attitűdöt formál, a célcsoport aktivitását előmozdítja és mérhető a hatása Az egészségfejlesztési program, a gyermek, a tanuló egészséghez, biztonsághoz való jogainak érvényesülését szolgálja. Egy egészségfejlesztési programtól elvárás, hogy a célcsoportnál olyan viselkedés/attitűd mintákat adjon és erősítsen, melyek az egészségesebb választást megkönnyítik, pl.: az energia egyensúly (táplálkozás-testmozgás); a viselkedés/szer függőségek elkerülését elősegítik; a bántalmazást és iskolai erőszakot megelőzik; a személyi higiénét fenntartják; a baleset-megelőzés és elsősegélynyújtás területén korosztálynak megfelelő ismeretekkel látnak el.

Kell-e mindent „egészségfejlesztésnek” hívni? Nem

Kell-e mindent „egészségfejlesztésnek” hívni? Vasúthálózat 1918-ban Vasúthálózat Hollandia Kell-e mindent „egészségfejlesztésnek” hívni?

Szakmai ajánlás? Értelmezési keretek 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 128. §

Szakmai ajánlás? Értelmezési keretek 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 128. § Értelmezési keretek (7) A nevelési-oktatási intézmény saját pedagógus-munkakörben foglalkoztatott alkalmazottján kívül csak olyan, a nevelési-oktatási intézménnyel jogviszonyban nem álló szakember vagy szervezet programjait, alkalmazásában álló munkatársát vonhatja be tanórai vagy gyermek, tanuló részére szervezett egyéb foglalkozás vagy egyéb egészségfejlesztési és prevenciós tevékenység megszervezésébe, aki vagy amely rendelkezik minőségbiztosított egészségfejlesztési, prevenciós programmal és az egészségpolitikáért felelős miniszter által kijelölt intézmény szakmai ajánlásával. egészségfejlesztési, prevenciós programokat ajánló intézmény: OEFI 41297-10/2012 NÜF Egyeztetett, jóváhagyott eljárásrend, formai és tartalmi követelmények, dokumentumok (pl.: Adatlap).

A szakmai ajánlás – „műszaki vizsga” (ha az egészségfejlesztési program egy autó lenne) Kérelem, mely az Adatlap-ban leírt program Kijelölt intézmény: OEFI kérelmező   visszajelzés

 A szakmai ajánlás  Nem akkreditáció Nem pályázat visszajelzés Kérelem, mely az Adatlap-ban leírt program Nem pályázat Kijelölt intézmény: OEFI kérelmező   Egyirányú visszajelzés

A szakmai ajánlás – áttekintés Kérelem, mely az Adatlap-ban leírt program + mellékletek kérelmező Formai és szakmai megfelelőség   Egyirányú visszajelzés

A szakmai ajánlás sematikus menete Befogadás, formai ellenőrzés Szakmai véleményezések Postai és e-alapon benyújtva   Bíráló bizottsági döntés     

A szakmai ajánlás „eredménye” - 1 Befogadás, formai ellenőrzés Szakmai véleményezések Postai és e-alapon benyújtva   Bíráló bizottsági döntés      Szakmai megfelelőség Ellenőrzési felszín a megvalósítás során

Ellenőrzési felszín a megvalósítás során Ellenőrizhetőség A honlapra kikerül – nyilvános, hogy a programot használók (laikusok) el tudják dönteni, hogy tényleg azt valósítják meg, amire az ajánlás vonatkozik Tanúsítvány száma, érvényessége Kérelmező neve (2.1.1.) Rövid leírás (1.2.5) Indikátorok (4.4) Humán háttér (4.9.) Kérelem, mely az Adatlap-ban leírt program + mellékletek  Bíráló bizottsági döntés   Szakmai megfelelőség Ellenőrzési felszín a megvalósítás során

Program adatlap (6 fejezet) A honlapra kikerül – nyilvános, hogy a programot használók (laikusok) el tudják dönteni, hogy tényleg azt valósítják meg, amire az ajánlás vonatkozik Program adatlap (6 fejezet) Tanúsítvány száma, érvényessége Kérelmező neve (2.1.1.) Rövid leírás (1.2.5) Indikátorok (4.4) Humán háttér (4.9.) mellékletek 1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI 2. A KÉRELMEZŐ 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

A szakmai ajánlás „eredménye” - 2 Befogadás, formai ellenőrzés Szakmai véleményezések Postai és e-alapon benyújtva   Bíráló bizottsági döntés      Egyirányú Szakmai meg nem felelőség Kifejtés, indoklás

A szakmai ajánlás „eredménye” - 3 Befogadás, formai ellenőrzés Szakmai véleményezések Postai és e-alapon benyújtva   Bíráló bizottsági döntés      Nem tartozik a kompetenciánkba (pl.: nem egészségfejlesztési és/vagy „csak” eszköz, stb.)

Szakmai ajánlás? Szakmapolitikai eszköz a minőség fejlesztése érdekében Az OEFI eljárásrendjében szabályozott ingyenes szolgáltatás Nem akkreditáció és csak annak kötelező, aki külsősként oktatási-nevelési intézményben egészségfejlesztő tevékenységet kíván folytatni

Hogyan születik a szakmai ajánlás? Értelmezési keretek

A szakmai vélemény kialakításához szükséges információ    Pozicionálás Ki? Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg?

A szakmai vélemény kialakításához szükséges ismeretek Program adatlap (6 fejezet) Kérjük, törekedjen arra, hogy az értékelők számára kiderüljön: A program tervezése megfelelően igényes, tényeken alapuló egészségfejlesztési szempontból lényeges célokat tűz ki, melyek eléréséhez bizonyítékokon (tapasztalatokon) alapuló módszertant mutat be. Az előkészítés/helyzetelemzés tartalmazza az adott színteret jellemző egészségi állapot és befolyásoló tényezőinek leírását, a célcsoport és problémáinak bemutatását, amelyek indokolják az adott projekt/program szakmai megvalósítását. A program céljaiból kiderül, hogy a célcsoportnál egészségfejlesztési szempontból lényeges tényezőket kíván befolyásolni, melyek összhangban vannak a problémák és az azt befolyásoló tényezők elemzésével. 1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI Pozicionálás 2. A KÉRELMEZŐ Ki? 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg? 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 1-5 alátámasztása 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

A szakmai vélemény kialakításához szükséges ismeretek Kérjük, ügyeljen arra, hogy kiderüljön az értékelők számára, hogy a MEGVALÓSÍTÁS (megvalósítási terv) átfogó, kiterjed a lényegi elemekre, megfelel a program menedzsment elveinek. A módszertan szakmailag megalapozott, átfogó bemutatásra került. A megvalósítás lényeges és reális elemekre tagolt. A mellékelt program dokumentáció világos, áttekinthető. A tervezett megvalósítás és a vezetők illetve a megvalósítók emberi erőforrásai arányosak és reálisak.. A kommunikáció módszertana kellően igazodik a célcsoporthoz. Program adatlap (6 fejezet) 1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI Pozicionálás  2. A KÉRELMEZŐ Ki? 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg? 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 1-5 alátámasztása 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

A szakmai ajánláshoz szükséges ismeretek Ebből a részéből derüljön ki az értékelők számára az, hogy a program monitorozási és értékelési rendszere szakszerű módszertanon alapul és biztosítja a folyamat korrekcióját, valamint a visszacsatolás lehetőségét. A monitorozásnál bemutatja az eredmények mérésének szakszerű módszerét, a szükséges indikátorokkal. Az értékelés bemutatásából az derüljön ki, hogy van, a módszerek és eszközök hatékonyságát, az egészséghatásokat és a rövid -, közép -, és hosszú távú eredmények fenntarthatóságát magába foglaló értékelési terv. A visszacsatolás, korrekció bemutatásából egyértelműen lehessen következtetni arra, hogy a program korrekció lehetőségét biztosító elemeket is tartalmaz. Reálisak legyenek a fenntarthatósági érvek és kiterjesztési lehetőségek bemutatása. Derüljön ki, hogy modell értékű-e az elképzelés, reprodukálható-e azonos színtéren, más helyszínen. Program adatlap (6 fejezet) 1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI Pozicionálás 2. A KÉRELMEZŐ Ki? 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg? 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 1-5 alátámasztása 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

A szakmai vélemény kialakításához szükséges ismeretek Ebből a részéből derüljön ki az értékelők számára az, hogy a program monitorozási és értékelési rendszere szakszerű módszertanon alapul és biztosítja a folyamat korrekcióját, valamint a visszacsatolás lehetőségét. A monitorozásnál bemutatja az eredmények mérésének szakszerű módszerét, a szükséges indikátorokkal. Az értékelés bemutatásából az derüljön ki, hogy van, a módszerek és eszközök hatékonyságát, az egészséghatásokat és a rövid -, közép -, és hosszú távú eredmények fenntarthatóságát magába foglaló értékelési terv. A visszacsatolás, korrekció bemutatásából egyértelműen lehessen következtetni arra, hogy a program korrekció lehetőségét biztosító elemeket is tartalmaz. Reálisak legyenek a fenntarthatósági érvek és kiterjesztési lehetőségek bemutatása. Derüljön ki, hogy modell értékű-e az elképzelés, reprodukálható-e azonos színtéren, más helyszínen. Program adatlap (6 fejezet)  1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI Pozicionálás 2. A KÉRELMEZŐ Ki? 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg? 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 1-5 alátámasztása 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

Kitérő: indikátorok  Értelmezési keretek

Indikátor: mutató (mérőeszköz, jelző) igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során folyamat kezdet vég Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre)

Indikátor igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során Tudjuk a problémát „számszerűsíteni”? (mennyiségi és minőségi indikátorok) folyamat kezdet vég Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre)

Indikátor igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során Vannak „jó” céljaink? Tudjuk a problémát „számszerűsíteni”? (mennyiségi és minőségi indikátorok) folyamat kezdet vég Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre)

célok Fogyókúra Legyek egészségesebb Előfeltétel: Akarok-e fogyókúrázni????? Jó közérzet 3 emeletet tudjak szaladni Csökkenjen a ruhaméretem Több zöldség/gyümölcs fogyasztás Napi 5 km gyaloglás

Indikátor igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során Vannak „jó” céljaink? Tudjuk a problémát „számszerűsíteni”? (mennyiségi és minőségi indikátorok) Mértünk-e a beavatkozás előtt? folyamat vég kezdet Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre)

Indikátor igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során Vannak „jó” céljaink? Tudjuk a problémát „számszerűsíteni”? (mennyiségi és minőségi indikátorok) Mértünk-e a beavatkozás előtt? folyamat Reális? vég kezdet Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre)

Indikátor igazolja, hogy a problémára reagálva, a célok teljesültek a megvalósítás során Vannak „jó” céljaink? Tudjuk a problémát „számszerűsíteni”? (mennyiségi és minőségi indikátorok) Mértünk-e a beavatkozás előtt? folyamat Reális? vég kezdet Tervezéskor mérjük becsüljük Értékeléskor hivatkozunk mérünk (a kezdeti mérésre) Megfelelő eszközzel, azt mérjük?

Indikátorokkal szemben támasztott követelmények - SMART · Specific specifikusak, mennyiség, minőség tekintetében · Measurable mérhetőek, objektív módon · Achievable teljesíthetőek, elérhetőek · Relevant relevánsak, szelektívek, függetlenek ·  Time-bounded időhöz kötöttek Szakértők és Bizottság szempontjai  

Az indikátorok erőforrás vonzata és a komplexitás kapcsolata * a projekt kezdete előtt kell tervezni, az indítás állapotát és a befejezési állapotot hasonlíthatja össze

Célok – indikátorok – realitás - idő Fogyókúra Legyek egészségesebb Előfeltétel: Akarok-e fogyókúrázni????? Jó közérzet 3 emeletet tudjak szaladni Csökkenjen a ruhaméretem Több zöldség/gyümölcs fogyasztás Napi 5 km gyaloglás

A szakmai vélemény kialakításához szükséges ismeretek Program adatlap (6 fejezet) Ellenőrzési felszín a megvalósítás során 1. A PROGRAM ÖSSZEGZŐ ADATAI Pozicionálás 2. A KÉRELMEZŐ Ki? 3. A PROGRAM ELŐKÉSZÍTÉSE, HELYZETELEMZÉSE Hogyan készíti elő? Hogyan valósítja meg? 4. A PROGRAM RÉSZLETES BEMUTATÁSA Kérjük, sorolja fel a program adatlappal együtt beküldésre kerülő CD-n szereplő fájlokat: program adatlap és összes mellékletei, valamint a szakmai megvalósításhoz szükséges anyagok - kérdőíveket, szakmai anyagokat, demonstrációs eszközöket, stb. -, amelyeket a 4.5 pontban már számba vett. Hogyan biztosítja, hogy azt valósítja meg? 5. MONITOROZÁS, ÉRTÉKELÉS, VISSZACSATOLÁS 1-5 alátámasztása 6. BEKÜLDÖTT DOKUMENTUMOK LISTÁJA

Körültekintően Folyamatos korrekcióval Tanulás-tanítás folyamatában Hogyan készül a szakmai ajánlás? Körültekintően Folyamatos korrekcióval Tanulás-tanítás folyamatában

Köszönöm a figyelmet …”A kocsikerék harminc küllője, mely egy kerékagyban találkozik, a középen levő űr által lesz használhatóvá.”… …”Tehát az anyag a dolgok hasznosságát, az anyagtalan a lényegét határozza meg.”… Lao-Ce (Li Er ) (i. e. 565 – i. e. 476) Tao-Te-King (11.) Ágner Lajos ford. www.oefi.hu