Pénztárgép eladás – vásárlás kockázatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egyszerűsített foglalkoztatás (EF) új szabályai – 21 pontban
Advertisements

Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Fémkereskedelem szabályozása
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Automatikus szállítási hűségprogram
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
Elektronikus kérelem benyújtás
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia A KÉV rendszer előnyei előadó:
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Általánosságban A kötelezett helytáll azért, hogy a termék vagy szolgáltatás 1. megfelel a minőségi követelményeknek,
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
E-beszerzés Bravo csoport.
Szarvasné Vadászi Csilla
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Kereskedelmi levelezés
1. 2 Mi a hitel? 3 Mi a hitel? - válasz A hitel olyan pénzösszeg, amelyet az egyik fél a másiknak egy meghatározott lejáratra ad. A hitel visszafizetése.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére október 15.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Mobil Adat Kft. Pénztárgép Előfizetői Támogató Rendszer
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
Jótállás. Kisajátítás Építési jog április 3. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna április 25.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Červinka - P6Če tűzoltó készülék – visszahívási eljárás
Előadás másolata:

Pénztárgép eladás – vásárlás kockázatai Quittner Gusztáv OKSZ – Elnökségi tag OFFICE DEPOT Ügyvezető Igazgató

Mekkora a pénztárgép piac Jelenleg a pénztárgép vásárlásra kötelezettek döntő többsége elindította regisztrációs kód igénylését. Megközelítőleg 180-190 ezer regisztrációs kódot igényeltek a pénztárgép használók, amelyekből kb. 110 ezer pénztárgép esetében vehet a vevő állami támogatást igénybe általában 50 ezer Ft-ot A jelenlegi adatok szerint igénylők több mint 90%-a továbbra is hagyományos pénztárgépre és nem PC alapú pénztárgépre cseréli jelenlegi hagyományos pénztárgépét

Jogszabályi háttér I. Kinek kötelező az online pénztárgép - 1. melléklet a 3/2013 . (II. 15.) NGM rendelethez Gyakorlatilag mindenkinek akinek eddig pénztárgépet kellett használnia. Általánosságban azt lehet mondani szabályzásról, hogy a zárt helyen termékek értékesítésével foglalkozó cégeket szinte kivétel nélkül pénztárgép használatra kötelezi. Lehet-e mentességet kérni az online pénztárgép használata alól? Mi van akkor ha nincs térerő az üzletemben? Az egyedi mentességet a NAV csak abban az esetben adja majd meg, ha a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság igazolja, hogy a pénztárgépe üzemeltetési helyén valóban nem megoldható az elektronikus adattovábbítás, és úgy látja, hogy aránytalanul megterhelné az ezt elősegítő eszközök (pl. antennák) beszerzése a vállalkozását. Az online kommunikációra képes pénztárgép használatára azonban akkor is kötelezni fogják, ha ezt megkapja, de a készülék által rögzített adatokat csupán havonta egyszer, CD-n vagy DVD-n kell majd továbbítana az adóhatóságnak Az akadozó, vagy nem megbízható mobil szolgáltatásokra hivatkozva nem lehet majd felmentést kérni az adattovábbítás alól. Az ellenőrző egység ugyanis az adatkapcsolattól függetlenül rögzíti az adatokat, és nagyobb csomagokban is képes továbbítani azokat, ha csak bizonyos időközönként érhető el a mobilszolgáltatás.

Jogszabályi háttér - folytatás Online pénztárgéphez szükséges feltétel Vállalkozásnak a NAV-nál kell igényelnie pénztárgépéhez regisztrációs kódot. Az igénylés történhet postai úton feladott adatlapon, vagy az ügyfélkapun keresztül kitöltött elektronikus adatlapon keresztül. Az adatlapon a vállalkozásnak meg kell majd adnia minden szükséges céges adatot, amit korábban a szervizesnél adott meg az üzembe helyezéshez. A beküldött adatlap alapján a NAV egy üzembe helyező kódot közöl a vállalkozóval. Mivel a pénztárgépek közvetlen adatátviteli kapcsolatban állnak majd a NAV szerverével ezért a kód egyszerű megadásával a készülék online üzembe helyezése közvetlenül a NAV szerveréről történik majd Jelenlegi ismereteink szerint a vállalkozások döntő többsége megigényelte a regisztrációs kódot. A kormány ötvenezer forinttal támogatja a pénztárgépek cseréjét, vagy kiegészítését egy olyan eszközzel, ami lehetővé teszi az összekapcsolásukat az adóhatóság szervereivel. A támogatás igénybevételéhez egy nyomtatványt kell kitölteni és eljuttatni az adóhatósághoz.  Az adóhatóság, ha megalapozottnak tartja a kérelmet egy 16 jegyű regisztrációs számot és egy igazolást küldd majd vissza a támogatás megítéléséről. A kedvezményt a vásárlás során lehet majd érvényesíteni, azaz az igazolással és regisztrációs számmal az új, online pénztárgépet értékesítő, vagy a régi készüléket átalakító céget kell majd megkeresnie. A regisztrációs kódot az adóhatóság abban az esetben is elküldi, ha nem tartja megalapozottnak a támogatási kérelmet, mivel a számsorra az összes online pénztárgép üzembe helyezése során szükség van. A pénztárgép regisztrációja a korábban leírt módon, tehát azok számára is kötelező lesz, akik nem jogosultak a támogatásra.

Jogszabályi háttér – Támogatás feltételei A támogatást csak olyan cégek, vagy egyéni vállalkozók kaphatják meg, akiknek az éves árbevétele nem éri el az 500 millió forintot és nem állnak végelszámolási-, felszámolási-, csőd vagy kényszertörlesztési eljárás alatt.  Kizáró ok a 180 napon túl fennálló, 1 millió forintnál magasabb adó, vagy vámtartozás, ha a NAV nem engedélyezte az adósság rendezésének az elhalasztását, vagy kiegyenlítését részletekben. Ezen felül, azok sem kaphatnak támogatást, akiknek a munkáltatóktól, kifizetőként levont adókban tízezer forintnál nagyobb hátralékuk van.  Cégenként legfeljebb öt darab, 2013 március 20 előtt engedélyezett pénztárgépet lehet majd támogatással átalakíttatni, vagy lecserélni. Figyelem 37/2013 NGM rendelet amely a 16/2013 NGM rendeletet módosítja előírja azt, hogy a támogatás feltétele az, hogy az online pénztárgépet 2013. december 31-ig üzembehelyezzék. Részletes joganyag a 16/2013 és 37/2013 –as NGM rendeletekben található

Jogszabályi kötelesség, de ….. 37/2013 NGM rendelete megengedi 2013. október 1-től a régi pénztárgépek használatát: 1. § (1) A pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet (a továbbiakban: Rendelet1) 71. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(1) A 2013. március 20-át megelőzően engedélyezett, de az e rendeletben foglalt előírásoknak meg nem felelő pénztárgépek – a 71/A–75. §-ban foglalt kivétellel – 2013. augusztus 31-ig üzemeltethetők.” (2) A Rendelet1 a következő 71/A. §-sal egészül ki: „71/A. § Az az 1. § (1) bekezdése alapján pénztárgéphasználatra kötelezett adóalany, aki 2013. szeptember 3-át megelőzően a 45/A. § (1) bekezdése szerinti bejelentést az állami adóhatósághoz megtette, jogosult az e rendeletben foglalt előírásoknak megfelelő pénztárgép üzembe helyezéséig a 2013. március 20-át megelőzően engedélyezett, de az e rendeletben foglalt előírásoknak meg nem felelő pénztárgépet üzemeltetni azzal, hogy 2013. október 1-től az üzemeltetés további feltétele, hogy az e rendeletben foglalt előírásoknak megfelelő pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel vagy a pénztárgép forgalmazója által visszaigazolt megrendeléssel rendelkezzen.”

NAV közlemény A) A pénztárgép használatra kötelezettekre irányadó rendelkezések 1. A pénztárgép használatára kötelezett adóalany 2013. augusztus 31-ét követően az alábbi feltételek fennállása esetén üzemeltethet elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgépet: a) A 2013. szeptember 1. és 2013. szeptember 30. közötti időszakban az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgép tovább üzemeltetésének az a feltétele, hogy 2013. szeptember 3-át megelőzően új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezése érdekében a pénztárgép használatra kötelezett adóalany regisztrált, azaz a PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembe helyezési kódot kért. b) 2013. október 1-jétől az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgép üzemeltetésének az a) pontban meghatározotton túl további feltétele, hogy az adóalany új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel, vagy a pénztárgép forgalmazója által visszaigazolt megrendeléssel is rendelkezzen. Az adóhatóság – olyan jogcímen, hogy a nyugtaadási kötelezettséget nem online pénztárgéppel teljesítették – szankciót 2013. október 1-jét követően nem alkalmaz akkor, ha az adóalany 2013. szeptember 3-áig a PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembe helyezési kódot kért és 2013. október 1-jét megelőzően megkötött, új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel vagy a pénztárgép forgalmazó által visszaigazolt megrendeléssel rendelkezik. Az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgép legkésőbb az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezéséig üzemeltethető.

NAV közlemény - folytatás Felhívjuk a figyelmet, hogy az adóhatóság az 1-2. pontban foglalt esetben a feltételek teljesítésének igazolására olyan szerződést, illetve visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben az online pénztárgép leszállítására (illetve beüzemelésére) vonatkozó teljesítési határidő meghatározott. Az adóhatóság a szerződésben, illetve a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak azokat a feltételeket, amelyek mellett a jogszabály alapján üzemeltethető a hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép. Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy a nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére kötelezett adóalanyoknak a pénztárgép jogszabályban meghatározott, online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési egységgel rendelkező pénztárgépre való 2013. évi cseréjéhez nyújtott támogatásról, valamint ezzel és az online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési egységgel rendelkező pénztárgép bevezetésével összefüggésben egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet alapján az online pénztárgép cseréjéhez nyújtott állami támogatás érvényesítésének feltétele, hogy az online pénztárgép 2013. december 31-ig üzembe helyezése megtörténjen.  

Jelenleg forgalmazási engedéllyel rendelkező online pénztárgépek Engedélyszám Pénztárgép neve Kiállítás dátuma Forgalmazó neve, címe Jogerőre emelkedik A001 LCR CLASSIC SENTO M 2013.07.11 LAUREL Kft., 8000 Székesfehérvár Gyümölcs utca 4-6. 2013.07.26 A002 Micra Sento M MICRA- METRIPOND Kft., 6800 Hódmezővásárhely Bajcsi Zsilinszky utca 70. A003 MONTEL SENTO- H MONTEL INFORMATIKA KFT., 1155 Budapest Mézeskalács tér 18. A004 SAM4S NR-270 2013.08.06 ALT CASH Kft., 1141 Budapest Fogarasi út 195- 197. 2013.08.21 A005 LAP SENTO M 2013.08.23 LA PÉNZTÁRGÉP Kft., 1097 Budapest Könyves Kálmán krt. 16. 2013.09.07 A006 MICRA MINI M A007 MONTEL MINI H 2013.08.27 2013.09.11 A008 Micra Jota M 2013.08.29 2013.09.13 A009 LRC Classic JOTA A010 MONTEL JOTA A011 LAP Classic JOTA A012 LCR ECO Mini 2013.08.30 2013.09.14 A013 LAP ECO Mini A014 EURO-150TE Flexy 2013.09.03 ECR-TRADE Kft., 1133 Budapest Dráva utca 5/a. 2013.09.18 A015 NOVATEK-N 2013.09.09 PRIOR CASH Kft., 6000 Kecskemét Szolnoki út 33. 2013.09.24 A016 NOVATEK-F 2013.09.16 SZINTÉZIS INFORMATIKAI Zrt., 9023 Győr Tihanyi Á. u. 2. 2013.10.01 A017 SAM4S NR-300 ONLINE 2013.09.19 2013.10.04 A018 S&E NR-300 ONLINE JAPAN CASH COMPANY Kft., 1089 Budapest Orczy tér 4/C

Pénztárgép helyzet kockázatai Vevő számára a választék nem nagy, több forgalmazó lényegében azonos gépet kínál Nincs tapasztalat a gépek megbízhatóságáról, nincs felhasználói tapasztalat Honnan tudok meggyőződni arról, hogy megfelelő minőségi paraméterekkel rendelkezik az általam választott pénztárgép? Alkalmas-e arra az igénybevételre amire használni szeretném? Több forgalmazó tőkeereje kérdéses, mi lesz akkor ha a felhasználás során jelentős garanciális javításra szorul a termék. A pénztárgépek új fejlesztés eredményeként jöttek létre. Lényeges hiba esetében technológia okok miatt gyakorlatilag a pénztárgép cserére szorulhat. Lesz-e elég tőkeereje a garanciális javításokra az összes forgalmazóknak? Ha előleget kér tőlem a pénztárgép eladója (pénztárgép szervize) mi a garancia arra, hogy visszakapom a pénzemet? Ha késve teljesít a forgalmazó akkor a jelenlegi jogszabályok alapján elveszíthető a támogatás A mobil adatforgalom árában jelentős kockázat van, a beültetett eszköz jellege miatt a szolgáltató nem választható szabadon. Szolgáltató cseréhez kassza csere is szükséges lehet.

Miért nem vásárolható pénztárgép nagyobb kereskedelmi láncoknál? Valószínűleg a kockázatok miatt A helyzet kockázatai miatt nem biztos, hogy egy prudens viszonteladó felvállalja az előző dián említett kockázatokat Amennyiben a forgalmazóval problémák lesznek akkor a kötelezettségek a viszonteladóra szállhatnak A gyorsan változó piaci helyzet miatt - amit akár az adatkommunikációs szolgáltatók ára is befolyásolhat - nagyon könnyen eladhatatlanná válhat a megrendelt pénztárgép. Pár hónap – esetleg félév múlva – nem vagy csak alig lesz igény új online kasszagépre, mivel mindenkinek új kasszája lesz. Vagyis magas a kockázata annak, hogy az áruja elfekvő lesz (gyorsan romló termék).

Kiskereskedői lehetőségek a kockázatok mérséklésére. Tudatos gépválasztás Szerződési feltételek gondos végigolvasása!!! Meggyőződés arról, hogy az eladó levonja-e a számlából az ötvenezer forintot vagy pedig visszatartja az előleget addig amíg a NAV kiutalja számára a támogatást. Tartalmaz-e a szerződés kártérítést arra az esetre ha a szállító késve szállítja a gépet és ezért elesik a vásárló az ötvenezer forintos állami támogatástól. Milyen addicionális költségek merülnek fel, pl. beüzemelés. Mobil adatkapcsolat várható költsége (jelenleg itt még nincs árverseny). Milyen kockázat van abban, hogy a szállító nem teljesít és az előleget sem adja vissza, mert … Milyen lehetőség van elállásra, mert a piac változik Van-e lehetősége a szállítónak egyoldalúan más géptípus szállítására és ez jár-e bármilyen hátránnyal a vevő részére Esetleges hibás teljesítésnél képes-e technikailag és/vagy pénzügyileg helyt állni a károkért a forgalmazó/viszonteladó

Quittner Gusztáv OKSZ – Elnökségi tag OFFICE DEPOT Ügyvezető Igazgató KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Quittner Gusztáv OKSZ – Elnökségi tag OFFICE DEPOT Ügyvezető Igazgató