Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt
Résztvevők • Wales University Bangor, UK - Shan Ashton • Cramars, IT (olasz munkanélküliek átképzésével foglalkozó szervezet) - Sara Danelon • Machm-it. Org e. V., D (német felnőttképző központ) - Christine Graf • Martha Association, FI (finn nők munkába állását segítő szervezet) - Solveig Backström, Camilla Pihlgren • Gregus Máté Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola, HU - Bodrogi Anita, Láng István
A pályázat központi gondolata • A tradicionális és a modern kultúra elemeinek összekapcsolása
A pályázat célja • hagyományőrzés a legmodernebb ICT eljárások segítségével, közvetlen emberi együttműködés alapján • ötvözni az idősebb generáció tudását az ifjabb generáció tudásával • az egyes országok sajátos hagyományainak őrzése • az európai országok kölcsönösen ismerjék meg egymás gasztronómiai hagyományait, az egészséges táplálkozással kapcsolatos szokásokat
A pályázat konkrét célja • Interaktív weboldal folyamatos működtetése • Online szakácskönyv elkészítése
A megvalósítás módja • a résztvevők közösen weboldalt készítenek • minden résztvevő a saját országában négy darab négy fős csoportot szervez, melyeknek feladata lesz, hogy a környékükön gyűjtsenek a főzéshez kapcsolódó történeteket és ételrecepteket • a csoportok az összegyűjtött anyagot felrakják a weboldalra
A projektben vállalt tevékenység • Az elkészített weboldal címe: • a projekt céljának megismertetése és terjesztése • csoportok szervezése • a csoportok felkészítése a feladatra • A gyűjtött anyag angolra fordítása, felrakása a weboldalra • A többi csoport által gyűjtött anyag magyarra fordítása
Az elvárt hatás • új kommunikációs módszer elterjedése • nemzetközi hálózat kiépülése • a helyes táplálkozás iránti figyelem felkeltése • emberi kapcsolatok kiépülése a gyűjtés során • angol nyelvben való nagyobb jártasság
Az elvárt hatás kiterjed • a résztvevő tagokra • szervezetekre és intézményekre • arra a régióra, ahol az intézmény van
A tapasztalatok átadásának módja • weblista (interaktivitás, könnyen hozzáférhető) • blog (lehetővé teszi a véleménynyilvánítást)
A projekt értékelése • Értékelés módja • folyamatos értékelés, Interneten keresztül • a résztvevők kitöltenek egy önértékelő űrlapot, melyen a saját tanulási előmenetelüket értékelik • Értékelés aspektusai • statisztikai adatok gyűjtése • eredmények értékelése • folyamatértékelés • önvizsgálat • kommunikáció
Projekt értékelés • Az értékelés kiterjed • találkozókra • terjesztési tervre • folyamatokra • ismeretszintre • kommunikációs tervre • hatás értékelésre