Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
A TISZTA PIACGAZDASÁG MECHANIZMUSA
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Fodor Árpád Certified Value Specialist-Life, Professional in Value Management V. Tanácsadási Konferencia Budapest, november 17.
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Értékelemzés a gyakorlatban
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Néhány kategória, mely a köz- és vállalat gazdaságtan alapja Vörös József MTA, november 21.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Árpolitika a turizmusban
Értékelemzés „ Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted Szánts és vess, és hagyjad másoknak az áldozatot. „ (Kazinczy Ferenc :Tövisek és virágok)
AZ ÉRTÉKELEMZÉS ESZKÖZ- ÉS MÓDSZERTANA ÉRTÉKELEMZÉS (VALUE ANALISYS)
Készítette / Author: Tuska Katalin
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Benchmarking.
Egészségpolitika.
Fedezetelemzés Schiberna Endre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kaizen költségszámítás
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Kérdések a második zh-hoz
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Kalkuláció.
Önköltségszámítás.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
Termék & Márka Kopcsay László.
Innovációval kapcsolatos módszertani technikák
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Vértesi Erőmű átállítása szénről biomassza tüzelésűre
Vállalati Gazdaságtan
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az árképzés szempontjai
Minőségköltségek.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Beszerzések hatékonyság növelése
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
2/18/2018 Marketingterv Név.
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Üzleti terv bemutatása
TDK Konferencia
SAJÁT TERMELÉSŰ KÉSZLETEK
Vállalati terv bemutató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Kaizen költségszámítás
Teljesítménykontrolling
Üzleti terv bemutatása
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
Előadás másolata:

Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya

Bevezetés – Az értékelemzés célja  Az értékelemzést életrehívó tényezők: – „A termékek min % felesleges költséget hordoznak, ami nemzetgazdasági szinten is jelentős ráforditás” - Miles  Kiéleződött verseny  Versenyképesség növelése  Hagyományos költségcsökkentési eljárások már nem elegendőek Ezek hívják életre az értékelemzést

Alapfogalmak – Termék – Funkció – Költség ÉRTÉK = FUNKCIÓ/KÖLTSÉG

Az értékelemzés fajtái 1.Value Analysis 2.Value Engineering 3.Value Control 4.Value Investition 5.Value Management 6.Value Buying 7.Value Research 8.Value Improvement

Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül  Általános jellemzők:

Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül  Az elemzés tárgya: Silvershine rúzs  Versenyhelyzet kiéleződése – Fogyasztói igények változása  Tartósság, fényesség, funkcionális többlet (ajakápolás)‏ – Piaci részesedés csökkenése  Team feladata:  Közvetlen költségek csökkentése  Alkalmazott technológia felülvizsgálata  Termék versenyképességének fokozása

Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül  Önköltségcsökkentés  Minőségjavitás

Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Értékelemzés erdeményei:  Önköltségek csökkentése Gyártási költségek Szállítási költségek  Fogyasztói igényeknek való jobb megfelelés  Új fogyasztói rétegek megcélzása  Piaci részesedés növelése  FUNKCIÓHATÉKONYSÁG NÖVEKEDÉSE  VERSENYELŐNY

Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Új ár kialakítása az értékjavítást követően  Figyelembe vett tényezők: – Új önköltség – Funkciószínvonal növekedése – pozícionálás a piacon  Listaár emelése  PROFITNÖVEKEDÉS

Köszönjük a figyelmet!