Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya
Bevezetés – Az értékelemzés célja Az értékelemzést életrehívó tényezők: – „A termékek min % felesleges költséget hordoznak, ami nemzetgazdasági szinten is jelentős ráforditás” - Miles Kiéleződött verseny Versenyképesség növelése Hagyományos költségcsökkentési eljárások már nem elegendőek Ezek hívják életre az értékelemzést
Alapfogalmak – Termék – Funkció – Költség ÉRTÉK = FUNKCIÓ/KÖLTSÉG
Az értékelemzés fajtái 1.Value Analysis 2.Value Engineering 3.Value Control 4.Value Investition 5.Value Management 6.Value Buying 7.Value Research 8.Value Improvement
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Általános jellemzők:
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Az elemzés tárgya: Silvershine rúzs Versenyhelyzet kiéleződése – Fogyasztói igények változása Tartósság, fényesség, funkcionális többlet (ajakápolás) – Piaci részesedés csökkenése Team feladata: Közvetlen költségek csökkentése Alkalmazott technológia felülvizsgálata Termék versenyképességének fokozása
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Önköltségcsökkentés Minőségjavitás
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Értékelemzés erdeményei: Önköltségek csökkentése Gyártási költségek Szállítási költségek Fogyasztói igényeknek való jobb megfelelés Új fogyasztói rétegek megcélzása Piaci részesedés növelése FUNKCIÓHATÉKONYSÁG NÖVEKEDÉSE VERSENYELŐNY
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Új ár kialakítása az értékjavítást követően Figyelembe vett tényezők: – Új önköltség – Funkciószínvonal növekedése – pozícionálás a piacon Listaár emelése PROFITNÖVEKEDÉS
Köszönjük a figyelmet!